"Itt minden eldől" – ez a szlogenje a hét végi zempléni viadalnak. És tényleg, minden pillanatban érezni, hogy itt valami nagyon nagy dolog van készülőben. Már a tegnap délelőtti gépátvételen harapni lehetett a feszültséget, mert bár próbáltak viccelődni egymással a pilóták, azért látszott, hogy gondolatban már valahol egészen másutt járnak. Talán sohasem alakult még ennyire izgalmasan a hazai ralibajnokság fináléja, talán sohasem volt még ennyire sokesélyes a küzdelem.
Az összetettben három ponttal vezető Spitzmüller szokás szerint jó néhány szerencsehozó aprósággal felszerelkezett erre a versenyre (is), nála babonásabbat ugyanis aligha találni a mezőnyben. Turi esőért fohászkodott, és közben alig győzte visszaverni a rajongók támadásait (a keze jobban elfáradt az autogramosztásban, mint az egész napi versenyzésben szokott). Benik a régi-új navigátorával, Somogyi Pállal beszélgetett, ifjabb Tóth pedig vérbeli vadászhoz illő hasonlattal elárulta, körülbelül annyira érzi magát nyugodtnak, mint nyúl a hurokban…
Ennyit a bajnoki címre esélyesek lelkiállapotáról, és akkor nézzük, mi történt a tegnap esti prológon, amelyet a hagyományoknak megfelelően a miskolci salakmotorpályán tartottak meg. Azt mindenekelőtt le kell szögezni, hogy a közönségcsalogató körverseny (most is voltak úgy négy-ötezren a lelátókon) ezúttal nem volt kötelező a versenyzőknek, mégis több mint nyolcvan páros döntött úgy, hogy tesz néhány látványos kört a vörös salakos oválon. A legtöbben a szurkolók és a hangulat miatt vállalták a szereplést, mások pedig azért, mert itt nem volt muszáj a "hivatalos" párosnak rajtolnia, és így hálálhatták meg a támogatóiknak az egész évi segítséget. Már ha hála az, hogy a frászt hozzák rájuk…
Persze azért a tempó így is elég gyors volt, hiszen ezek a fiúk versenyautóban ülve nem tudnak lazítani – meg ezekkel a kocsikkal talán nem is lehet lassan menni.
Az utolsó néhány páros már teljes sötétségben száguldott, ám amikor Spitzmüller a piros Corollával a pályára hajtott, hirtelen több száz csillagszóró fénye világította meg a salakot. A drukkerek egy emberként biztosították a helyi pilótát a támogatásukról. Bár a prológgyőzelmet nem tudták kiszurkolni neki, a szeretetük meghatotta a csupa szív Spitzmüllert.
Az első és a második helyet az utolsó párban pályára guruló ifjabb Tóth és Turi osztotta el egymás között, a harmadik leggyorsabb pedig az A8-as kategóriában vitézkedő Botka Dávid volt. A másik Botka fivér, Krisztián egyébként tett arról, hogy a közönség szeresse – látványos, bár nem túl időtakarékos manővert mutatott be: a bal kezével integetve vezette végig a körversenyt.
A prológ egyik leglátványosabb jelenete Dékány Sándor nevéhez fűződött, aki "érintőre vette" a szalagkorlátot, amit a kocsija rosszul tolerált, úgyhogy a biztonsági autónak kellett lehúznia a pályáról.
Az igazi verseny szombaton nyolc gyorsasági szakasszal kezdődik.
5. Zemplén-rali, az Agip ob 8. (utolsó) futama, Tokaj Prológ
Abszolút sorrend: 1. ifjabb Tóth János, Bahor Bea (Peugeot-Total-Pirelli Rally Team, Peugeot 206 WRC) 58.6, 2. Turi, Kerék I. (Turi Rally Team, Skoda Octavia WRC) 0.2 másodperc hátrány, 3. Botka D., Gabura (Botka Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo6) 0.9 mp h.