Minden idők talán legizgalmasabb magyar bajnoki fináléját tartják a hét végén Tokaj környékén. A Zemplén-ralin négy World Rally Car-pilóta között dől el az abszolút bajnoki cím sorsa. És bár nem ennyire kiélezett a helyzet, az N-csoportban és a Szuper1600-as géposztályban is bajnokot avatnak.
Unger Tamás
Spitzmüller Csaba vezeti a pontversenyt, ám elônye csak jelképes, hiszen ha valamelyik riválisa nyer Tokajban, ez a három egység mit sem ér
Unger Tamás
Spitzmüller Csaba vezeti a pontversenyt, ám elônye csak jelképes, hiszen ha valamelyik riválisa nyer Tokajban, ez a három egység mit sem ér
Az utóbbi hetekben másról sincs szó raliberkekben, mint arról, hogy ki nyeri meg a magyar bajnokságot. Erre pillanatnyilag négy pilótának van esélye – közülük hárman teljesen azonos esélyekkel indulnak. Spitzmüller Csaba vezeti ugyan a magyar bajnoki pontversenyt, ám mindössze három egységgel a pontszámok tekintetében holtversenyben álló ifjabb Tóth János és Benik Balázs előtt. És mivel a raliban a győztes öt ponttal kap többet, mint a második (20, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 3, 2, 1 – így alakulnak a pontok az abszolútban), gyakorlatilag azonos sansszal szállnak harcba a végső sikerért.
A negyedik küzdő fél Turi Tamás, akinek nem elég nyernie ahhoz, hogy megvédje a címét, az is kell, hogy a fenti három pilóta közül ifjabb Tóth és Benik se végezzen a harmadik helynél előrébb, Spitzmüller pedig legjobb esetben is csak negyedik legyen.
Turinak segíthet a bajnoki cím megszerzésében Herczig Norbert, ha megteszi azt a szívességet, hogy a második helyen végez, és segíthetett volna Tagai Tamás is, aki viszont nem tud versenyezni a hét végén. Állandó navigátora, testvére, Tagai Róbert ugyanis alig két hete a tereprali Világkupa egyiptomi viadalán megsérült (eltört az egyik gerinccsigolyája, csütörtökön megműtötték), így nem ülhet autóba. Az orvosok szerint visszatérhet az autósportba, arról azonban egyelőre korai lenne beszélni, mikor. Öccsének, saját bevallása szerint, eszébe sem jutott mással indulni, hiszen mindig is együtt versenyeztek.
Az N-csoportban az éllovas Szabó Gergő a poklot is megjárta, de most inkább a menny felé közeledik. A riválisok eredményétől függetlenül elég három pontot szereznie ahhoz, hogy övé legyen a bajnoki cím. Érdekes volt őt a WRC-s évek után egy kisebb kategóriában látni az idén, de Szabó itt sem okozott csalódást a szurkolóinak.
A Szuper1600-as géposztályban Keller Péternek mindössze két pont kell ahhoz, hogy Kakuszi Zsolt fölé kerekedjen a bajnoki címért folyó csatában. A futamgyőzelemre azonban nemcsak kettejüknek van esélyük, hanem az utóbbi három viadalon százszázalékos teljesítményt nyújtó (a WRC-sek közül idény közben visszatérő) Bútor Róbertnek, valamint Ollé Sándornak is.
A viadal a hagyományoknak megfelelően a péntek esti, miskolci salakpályás prológgal kezdődik, amely ugyan nem számít bele a végeredménybe, viszont a szurkolóknak lehetőségük van egy kis játékra. Százezer forintos különdíjban részesül ugyanis az, aki a nézők szerint a legszebben autózik a vörös salakos oválon (szavazni a 06 (30) 303 0464-es, nem emelt díjas telefonszámon lehet).
Az ob állása 7 futam után Abszolút sorrend: 1. Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós (Pacotti Motorsport, Toyota Corolla WRC) 73 pont, 2. ifj. Tóth, Bahor (Peugeot-Total-Pirelli Rally Team, Peugeot 206 WRC) 70, 3. Benik, Varga (OMV Benik Motorsport, Ford Focus WRC) 70, 4. Turi, Kerék I. (Turi Rally Team, Skoda Octavia WRC) 64, 5. Herczig, Tóth I. (Herczig Autósport, Ford Focus WRC) 40, 6. Bútor, Tóth V. (Bútor Rally Team, Citroën C2) 36