A Renault az idényzáró Kínai Nagydíj előtt csupán két ponttal előzi meg a McLarent a konstruktőrök pontversenyében. Kétrészes összeállításunkban visszapillantunk a két gárda eddigi idényére. A második fejezet a vb-pontverseny első helyét csupán a Brazil GP után elvesztő, azóta visszaszerző Renault-ról szól.
Fernando Alonso nemcsak a gyorsaságával, hanem remek taktikai érzékével is elismerést vívott ki magának – a spanyol méltán lett világbajnok az idén
Fernando Alonso nemcsak a gyorsaságával, hanem remek taktikai érzékével is elismerést vívott ki magának – a spanyol méltán lett világbajnok az idén
A Renault 2002-ben indította újra saját gyári csapatát, miután felvásárolta a Benetton-istállót. A hetvenes évek végének és a nyolcvanas évek elejének részsikerei után végre világbajnoki címet akartak a franciák, akik az idén Fernando Alonsónak köszönhetően már be is gyűjtötték az egyéni trófeát. A duplázáshoz azonban bravúr kell, a McLaren-Mercedesek ugyanis ideális körülmények között gyorsabbak a Renault R25-öseinél.
Az idényt kiválóan kezdte a csapat, Giancarlo Fisichella maximálisan ki tudta használni az ausztráliai esőzésből eredő előnyét, és könnyedén megnyerte a nyitó futamot. A következő három verseny Alonsóé lett, a spanyol kétszer simán, Imolában Michael Schumachert fantasztikus érzékkel maga mögött tartva nyert. Már ekkor elkezdődtek a trónfosztásról szóló jósolgatások, amelyek a Ferrari gyengélkedése miatt egyre inkább felerősödtek, majd az idény vége felé ténnyé váltak.
A Renault-nak inkább a későn ébredő McLarentől kellett tartania, és Kimi Räikkönen ott csapott le először, ahol Alonsónak a leginkább fájt: Spanyolországban. Ám a finn autójával nem volt minden rendben, a McLarennek kockáztatnia kellett, ezzel pedig műszaki és vezetői hibák jártak együtt. Amikor az ezüstnyilak megroppantak a nyomás alatt, Alonso ezt késlekedés nélkül kihasználta.
Fisichellának az ausztráliai sikere után nemigen jöttek össze a dolgai, autója – Alonsóéval szemben – többször is műszaki hibás lett. Az észak-amerikai futamok közül Kanadában erősnek tűnt a Renault, de Fisicót megint utolérte a technika ördöge, míg Alonso idei egyetlen hibáját elkövetve a falhoz csapta autóját. Ezen a futamon nem szerzett pontot a Renault, amely három fantasztikus nyugat-európai verseny után a Hungaroringen betlizett ismét.
A Magyar Nagydíjon a csapat nagyon elszúrta a gumiválasztását, és ez annyira kihatott a teljesítményére, hogy bár mindkét pilótája célba ért, egyikük sem volt eredményes. Alonso előtte hatszor nyert, és bár azóta minden viadalon dobogóra állt, nem tudta növelni sikerei számát. Kényelmesen, a McLaren-Mercedesek mögött haladt, és bár ezzel az egyéni címet könnyedén megszerezte, a csapat előnye folyamatosan fogyott, és Brazíliában már hátrányba került.
Alonso az idén nemcsak világbajnok, „aranycipôs” is lett
A Renault főmérnöke, Pat Symonds elmondta, motorerőben tudna javulni a csapat, de a McLarennel ellentétben a megbízhatóságot fontosabbnak tartja a gyorsaságnál. Így sem sokkal lassúbb fő vetélytársánál, sőt a többieknél még mindig gyorsabb. A brit Autosport magazin legújabb felvetése szerint egyébként a váltójával jókora előnyt szerzett a McLaren, a sebességi fokozat egyszeri kapcsolásakor ugyanis néhány ezredmásodperccel rövidebb a motor üresjárata. Ez egy körre vetítve több mint három tizedmásodpercnyi előnyt jelenthet a többiekkel – így a Renault-val szemben is.
A japán esőzésnek köszönhetően a Renault visszavette a vezetést a McLarentől az idényzáró előtt, és mivel Symonds szerint Räikkönen hátrányban lesz a használt motorja miatt Alonsóékkal szemben, bravúr lenne a csapattól, ha az egyéni után a konstruktőr-világbajnoki címet is el tudná hódítani. ---- R ---- A