Kockázat nélkül jöhet a siker

Vágólapra másolva!
2005.10.13. 03:29
Címkék
A Renault az idényzáró Kínai Nagydíj előtt csupán két ponttal előzi meg a McLarent a konstruktőrök pontversenyében. Kétrészes összeállításunkban visszapillantunk a két gárda eddigi idényére. A második fejezet a vb-pontverseny első helyét csupán a Brazil GP után elvesztő, azóta visszaszerző Renault-ról szól.
Fernando Alonso nemcsak a gyorsaságával, hanem remek taktikai érzékével is elismerést vívott ki magának – a spanyol méltán lett világbajnok az idén
Fernando Alonso nemcsak a gyorsaságával, hanem remek taktikai érzékével is elismerést vívott ki magának – a spanyol méltán lett világbajnok az idén
Fernando Alonso nemcsak a gyorsaságával, hanem remek taktikai érzékével is elismerést vívott ki magának – a spanyol méltán lett világbajnok az idén
Fernando Alonso nemcsak a gyorsaságával, hanem remek taktikai érzékével is elismerést vívott ki magának – a spanyol méltán lett világbajnok az idén
Fernando Alonso nemcsak a gyorsaságával, hanem remek taktikai érzékével is elismerést vívott ki magának – a spanyol méltán lett világbajnok az idén
Fernando Alonso nemcsak a gyorsaságával, hanem remek taktikai érzékével is elismerést vívott ki magának – a spanyol méltán lett világbajnok az idén

A Renault 2002-ben indította újra saját gyári csapatát, miután felvásárolta a Benetton-istállót. A hetvenes évek végének és a nyolcvanas évek elejének részsikerei után végre világbajnoki címet akartak a franciák, akik az idén Fernando Alonsónak köszönhetően már be is gyűjtötték az egyéni trófeát. A duplázáshoz azonban bravúr kell, a McLaren-Mercedesek ugyanis ideális körülmények között gyorsabbak a Renault
R25-öseinél.

Az idényt kiválóan kezdte a csapat, Giancarlo Fisichella maximálisan ki tudta használni az ausztráliai esőzésből eredő előnyét, és könnyedén megnyerte a nyitó futamot. A következő három verseny Alonsóé lett, a spanyol kétszer simán, Imolában Michael Schumachert fantasztikus érzékkel maga mögött tartva nyert. Már ekkor elkezdődtek a trónfosztásról szóló jósolgatások, amelyek a Ferrari gyengélkedése miatt egyre inkább felerősödtek, majd az idény vége felé ténnyé váltak.

A Renault-nak inkább a későn ébredő McLarentől kellett tartania, és Kimi Räikkönen ott csapott le először, ahol Alonsónak a leginkább fájt: Spanyolországban. Ám a finn autójával nem volt minden rendben, a McLarennek kockáztatnia kellett, ezzel pedig műszaki és vezetői hibák jártak együtt. Amikor az ezüstnyilak megroppantak a nyomás alatt, Alonso ezt késlekedés nélkül kihasználta.

Fisichellának az ausztráliai sikere után nemigen jöttek össze a dolgai, autója – Alonsóéval szemben – többször is műszaki hibás lett. Az észak-amerikai futamok közül Kanadában erősnek tűnt a Renault, de Fisicót megint utolérte a technika ördöge, míg Alonso idei egyetlen hibáját elkövetve a falhoz csapta autóját. Ezen a futamon nem szerzett pontot a Renault, amely három fantasztikus nyugat-európai verseny után a Hungaroringen betlizett ismét.

A Magyar Nagydíjon a csapat nagyon elszúrta a gumiválasztását, és ez annyira kihatott a teljesítményére, hogy bár mindkét pilótája célba ért, egyikük sem volt eredményes. Alonso előtte hatszor nyert, és bár azóta minden viadalon dobogóra állt, nem tudta növelni sikerei számát. Kényelmesen, a McLaren-Mercedesek mögött haladt, és bár ezzel az egyéni címet könnyedén megszerezte, a csapat előnye folyamatosan fogyott, és Brazíliában már hátrányba került.

Alonso az idén nemcsak világbajnok, „aranycipôs” is lett
Alonso az idén nemcsak világbajnok, „aranycipôs” is lett
Alonso az idén nemcsak világbajnok, „aranycipôs” is lett
A Renault főmérnöke, Pat Symonds elmondta, motorerőben tudna javulni a csapat, de a McLarennel ellentétben a megbízhatóságot fontosabbnak tartja a gyorsaságnál. Így sem sokkal lassúbb fő vetélytársánál, sőt a többieknél még mindig gyorsabb. A brit Autosport magazin legújabb felvetése szerint egyébként a váltójával jókora előnyt szerzett a McLaren, a sebességi fokozat egyszeri kapcsolásakor ugyanis néhány ezredmásodperccel rövidebb a motor üresjárata. Ez egy körre vetítve több mint három tizedmásodpercnyi előnyt jelenthet a többiekkel – így a Renault-val szemben is.

A japán esőzésnek köszönhetően a Renault visszavette a vezetést a McLarentől az idényzáró előtt, és mivel Symonds szerint Räikkönen hátrányban lesz a használt motorja miatt Alonsóékkal szemben, bravúr lenne a csapattól, ha az egyéni után a konstruktőr-világbajnoki címet is el tudná hódítani. ---- R ---- A
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik