Szeptember közepén, amikor a Ford bejelentette, hogy 35 év után kiszáll a Formula-1-ből, három csapat jövője vált bizonytalanná. A Jaguarnak, a Jordannek és a Minardinak két hónapon át kellett igyekeznie azért, hogy megoldja a detroitiak utáni jövőjét.
A következô idényben is láthatjuk a zöld-fehér autókat a száguldó cirkuszban – igaz, más pilótakettôssel
A következô idényben is láthatjuk a zöld-fehér autókat a száguldó cirkuszban – igaz, más pilótakettôssel
A következô idényben is láthatjuk a zöld-fehér autókat a száguldó cirkuszban – igaz, más pilótakettôssel
A következô idényben is láthatjuk a zöld-fehér autókat a száguldó cirkuszban – igaz, más pilótakettôssel
Sikerült: november 15-én, a 2005-ös világbajnokság nevezési határidejének napján mindhárom gárda gondjai megoldódtak. A Jaguart felvásárolta a Red Bull, a Cosworth motorgyárat pedig Kevin Kalkhoven és Gerald Forsythe, a Cart-világsorozat két tulajdonosa vette meg. A vállalat továbbra is gyárt V10-eseket, és 2005-ben a Jaguar utódját és a Minardit is ellátja erőforrással. A Jordan, mint ahogy azt már hetek óta sejteni lehetett, a Toyotától vásárol motorokat. A Jaguar a Kínai Nagydíjon nagyszabású fotózásra állt öszsze, ezzel a Ford hivatalosan is elkezdte árusítani a 300 embert foglalkoztató istállót. Dietrich Mateschitz, az osztrák Red Bull megalapítója már régóta szeretett volna Formula-1-es csapatot, és többször próbálkozott is a csapatalapítással. A Saubernél 64 százalékos tulajdona volt, de Peter Sauber nem ment bele, hogy a gárdából amerikai istálló váljon amerikai pilótákkal, szponzorokkal és motorral. Mateschitz 42 millió dollárért eladta a részét, és az Arrowsnál próbálkozott meg a Red Bull All America létrehozásával. Miután az Arrows tönkrement, Mateschitz a fiatal amerikaiak nevelésére szakosodott - a Cart-világsorozat mostani bronzérmese, A. J. Allmendinger a leghíresebb a fiatal Red Bull-osok amerikai táborából.
Dietrich Mateschitznek már régóta fájt a foga egy F1-es csapatra
Dietrich Mateschitznek már régóta fájt a foga egy F1-es csapatra
A Jaguarnál Christian Klien is a Red Bull segítségével kapott lehetőséget, akárcsak évekkel korábban Enrique Bernoldi az Arrowsnál. Kézenfekvő volt, hogy a Jaguarért bejelentkezik Mateschitz, és hosszú hetek tárgyalássorozata után sikerült is nyélbe ütni az üzletet. Az osztrák elképzelései szerint csapata tíz évig biztosan a Formula-1-ben szerepel majd. A motorszállító is megvan már, jövőre legalábbis biztosan Cosworth motorokat kap a Milton Keynes-i team. A motorgyár esetében a két amerikai üzletember, Kalkhoven és Forsythe neve ugyanakkor vetődött fel, mint Mateschitzé a Jaguar esetében. A Cart-világsorozat összes autóját erőforrással ellátó gyártó szerencsére a Formula-1-et is komolyan veszi, és az új tulajdonosok rögtön jelezték, hogy gyártanak a Jaguarnak hajtóműveket. A Ford még a kivonulásának bejelentése előtt szerződést kötött a Minardival, és megígérte, hogy neki is ugyanazokat a motorokat adja, mint a Jaguarnak. (Igaz, Paul Stoddart, a Minardi főnöke bejelentette, hogy az első három versenyen az idei autót és motort használja a csapata.)
A Jordannek már nem kellenek a Cosworth motorok, sikerült ugyanis megegyeznie a Toyotával, így a japán cégtől kap erőforrásokat 2005-ben. A silverstone-i csapat ugyanazokkal a motorokkal versenyez majd, mint amilyeneket a kölniek használnak, hiszen jövőre két versenyt kell kibírniuk a V10-eseknek, és a Toyota nem épít kétféle erőforrást. Utóbbi elárulta, hogy a Jordan nem veheti fel a nevébe, illetve nem írhatja ki autóira a Toyota nevet.