A kulisszák mögé pillantani mindig ez a legérdekesebb. A Nemzeti Sport olvasói most Baumgartner Zsolt, az első magyar Formula1-es pilóta szemszögéből láthatják a világ egyik legdrágább, legcsillogóbb és leggyorsabb cirkuszát.
Baumgartner motorhiba miatt mindössze 14 körig jutott Ausztráliában
Baumgartner motorhiba miatt mindössze 14 körig jutott Ausztráliában
"A verseny napjának reggele. Hála az égnek, eddig is eljutottunk! Már nagyon vártam. Nyolckor kelek, ez bőven elég, hiszen csak tízkor van dolgom a pályán, nyugodtan megreggelizem, és indulok az Albert Parkba. Megbeszélés a mérnökökkel: véglegesítették a stratégiát, most már biztos, hogy én kétkiállásos taktika szerint versenyzek, Bruni pedig háromszor jön ki a boxba, vagyis ő indul könnyebb autóval. Elmondják még, hogy változtattak néhány apróságon, aztán elengednek minket, hiszen rohanni kell a rajtrácsra, a hivatalos fotózásra. A versenyzői parádé nekünk, pilótáknak is érdekes: most nem együtt megyünk, egy kamion vagy busz platóján, hanem külön-külön. Húsz old timer áll a rajtrácson, mindegyiken egy-egy pilóta neve – azokkal hajtunk végig az aszfaltcsíkon a rajtsorrend szerint. A hangulat emelkedett, az itteni szurkolók imádják a Formula–1-et. Három-négy magyar zászlót is látok a nézőtéren, az itteni magyar kolónia tagjai hozták őket miattam. Jólesik. Egyébként is szimpatikusak a drukkerek – no meg fanatikusak. A hét vége egyik napján sem tudtam úgy távozni a pályáról, hogy a kijáratnál ne rohantak volna meg az autogramkérők. Ehhez azért még hozzá kell szoknom. Az ebéd ugyanaz, mint előző nap: olasz tészta és roston sült csirkemellsalátával – de nem baj, mert mindkettőt nagyon szeretem. Pihenek egy kicsit, majd körülbelül egy órával a rajt előtt relaxáló masszázs következik. Ez teljesen természetes az autósportban, a Formula–1-ben pedig szinte kötelező. A masszázs tényleg megnyugtat, jobban tudok tőle koncentrálni. A rajt előtti pillanatok. A lámpa szabad jelzésére várva hevesebben dobog a szívem, azért izgulok a legjobban, nehogy belekeveredjek valami csetepatéba. A csapat utasítása egyértelmű: ne erőlködjek Panisszal és Kliennel, hiszen nyilvánvaló, hogy mindkettejük autója gyorsabb az enyémnél. Rendben el is engedem őket, és a saját tempómban haladok. A boxból közlik, hogy a köridőim elég jók, utóbb kiderül, tényleg azok – pedig az autóm nehéz a sok üzemanyag miatt. …A nyolcadik kör tájékán kezdődnek a gondok. A motorban kihagy egy-két henger. Hallom és érzem is, a kocsi megtorpan, olyan, mintha fékeznék, és úgy érzem, kirepülök az ülésből. A tervezettnél korábban hajtok a boxutcába – kis zavar támad a gépezetben. Tovább vagyok bent, mint indokolt lenne, mert a kocsi azonnal lefullad, amikor teljes gázt adok. Végre elindul. Egy körig úgy tűnik, megjavult a motor, de utóbb kiderül, erről szó sincs – megint "dadogni" kezd. Persze, a kommunikáció folyamatos a Minardi-boxszal, azt kérik menjek be megint, mert megpróbálják megjavítani a motort. Sajnos erre már nem kerül sor, mert nem érek vissza, a kocsi végleg kileheli a lelkét. Gyalog indulok a boxutcába, és közben arra gondolok: úgy látszik, ez az én sorsom. Tavaly a Hungaroringen ugyanígy motorhiba miatt nem tudtam befejezni életem első jordanes viadalát – most ugyanez történt a minardis bemutatkozáskor. Azt mondogatom magamnak, ez benne van az autósportban, és nem dől össze a világ. Persze, azért nem így képzeltem ezt az Ausztrál Nagydíjat…"