Csak a helyszín változott, a forgatókönyv nem. Jerez de la Frontera után Valenciában is a tavaly visszavonult olasz pilóta, Lucio Cecchinello csapatának tagjai voltak a leggyorsabbak.
A 250 köbcentisek közül Randy de Puniet – aki Jerezben 8 tizeddel javította meg a pályarekordot – a Ricardo Tormo-pályán egy másodperccel túlszárnyalta Marco Melandri 2002-es csúcsát. De Puniet mellett Sebastian Porto és Fonsi Nieto is a régi rekordon belül motorozott, míg a világbajnok Manuel Poggiali továbbra is megmagyarázhatatlanul lassú.A 125-ös kategóriában induló Derbi-Gilera csapat az idén teljesen átalakult. A tavalyi háromtagú alakulat helyett 2004-ben már négytagú lesz az olasz-spanyol gárda, amelyben három újonnan szerződtetett pilóta is van. Az első teszteken Jorge Lorenzo fantasztikus pályacsúcsot ért el Almeríában. És nemcsak a pályán, azon kívül is sikeres a team, a napokban pert nyert a KTM technikai igazgatója, Harald Barthol ellen. A Derbi-Gilera egykori főtervezője 2002 őszén elhagyta a csapatot, és átment a KTM-hez. Ezzel még nem lenne gond, de egy évvel a szerződése lejárta előtt ment el, ráadásul magával vitt olyan terveket, amelyek a Derbi-Gilera tulajdonát képezték. A több mint egyéves pereskedést végül a motorgyár nyerte meg, így Bartholnak körülbelül 240 ezer eurós kártérítést kell fizetnie.Derbi-Gilera teszt, Almeria
125 kcm:
125 kcm: 1. Lorenzo (spanyol, Derbi) 1:42.3, 2. Lai (olasz, Gilera) 1:42.8, 3. Perugini (olasz, Gilera) 1:42.9, 4. Rodríguez (spanyol, Derbi) 1:43.5
Aprilia-Honda teszt, Valencia
250 kcm: 1. De Puniet (francia) 1:34.8, 2. Porto (argentin) 1:35.1, 3. F. Nieto (spanyol) 1:35.8, 4. Poggiali (San Marinó-i) 1:36.2, 5. A. De Angelis (San Marinó-i) 1:36.3, 6. Faubel (spanyol) 1:38.0, 7. Vincent (francia) 1:38.2
125 kcm: 1. Locatelli (olasz, Aprilia) 1:39.8, 2. Dovizioso (olasz, Honda) és Di Meglio (francia, Aprilia) 1:40.6, 4. Gadea (spanyol, Aprilia) és Borsoi (olasz, Aprilia) 1:40.8, 6. Hernández (spanyol, Aprilia) 1:41.0