Megérkezett Budapestre a Minardi-istálló két kétüléses versenyautóját szállító kamion. A szállító jármű csütörtökön a Felvonulási téren "parkolt", gyomrában a maguk nemében rendkívül különleges, kétszemélyes Formula1-es gépekkel, amelyek közül az egyiket pénteken 12 órától szombat estig a szurkolók is megtekinthetik a Hotel Intercontinental előtt.
Nyolc szerencsés Baumgartner Zsolt segítségével bepillanthat a Formula–1 világába
Nyolc szerencsés Baumgartner Zsolt segítségével bepillanthat a Formula–1 világába
Maga a csapat – beleértve Paul Stoddart csapatfőnököt és a team olasz pilótáját, Gianmaria Brunit is – szombaton különgéppel érkezik, hogy aztán vasárnap először az újságíróknak, majd a közönségnek is bemutatkozzon. Az eredeti tervek szerint a csapat magyar pilótája, Baumgartner Zsolt az Andrássy úton száguldott volna végig vasárnap délután, hogy a Hősök terén egy fotózás erejéig megpihenjen, majd pedig a támogatói klubja hét kisorsolt tagjának bemutassa a Formula–1-es érzést. Ez a program annyiban változott, hogy az Andrássy úti produkció elmarad. A kétüléses Minardival ugyanis a szakemberek szerint 120 kilométer/órás sebességnél lassabban nem lehet közlekedni, így pedig a rendőrség szerint nem lehetne biztonságosan lebonyolítani a bemutatót. Annak azonban nincs akadálya, hogy egy kiemelt vendég (a nevét egyelőre titokban tartja a csapat), valamint a hét, sorsolás útján kiválasztott szerencsés, aki telefonhívásával vagy egyéb módon támogatta Baumgartner pályafutását, kipróbálja a kétüléses Minardit a Kós Károly sétányon. Mindössze egy feltétele van a különleges tesztnek: aki beül a kocsiba, nem lehet magasabb 188 centinél és a súlya nem haladhatja meg a 80 kilót. A Minardi-csapat egyébként szerdán még Misanóban tesztelte új autóját, amely a PS04B kódnevet viseli. Azután, hogy Baumgartner kedden 2.5 másodperccel jobb köridőt ért el a kocsival, mint két évvel korábban Mark Webber (a csapat akkor járt utoljára Misanóban), szerdán Bruni tovább javította a team saját rekordját. Míg Baumgartner 1:11.8 perc alatt teljesítette leggyorsabb körét az olasz pályán, addig a hozzá hasonlóan 64 kört "futó" Bruni 1:09.6-os időre volt képes. Amint arról már korábban beszámoltunk, az igazi versenygépet azért nem tudja Budapestre hozni az istálló, mert túl sűrű a program – hétfőn már Imolában kell lenniük a pilótáknak és az autóknak, hiszen elkezdődik a Formula–1-es idény előtti utolsó kollektív teszt. Közben Bernie Ecclestone, a Formula–1 mindenható ura cáfolta, hogy érdekeltségei lennének a Minardi-istállóban. "Garanciákat adtam nekik, de nem vásároltam semmit" – jelentette ki Ecclestone a felröppent pletykákra reagálva. Nos, hírekben és álhírekben nincs hiány a száguldó cirkusz világában. Még a 2004-es idény sem kezdődött el, de már hetek, sőt hónapok óta megy a találgatás azzal kapcsolatban, ki helyettesíti majd a jövőre távozó Juan Pablo Montoyát a Williams-istállónál. Most éppen arról szólnak a hírek, hogy Giancarlo Fisichella és Mark Webber nevével bővült a pilótaülésre pályázók névsora. A bökkenő csak az, hogy Fisichellát kétéves szerződés köti a Sauberhez, Webber pedig egy másik csapatnál kötelezte el magát. A legfőbb esélyes tehát az állásra továbbra is Jenson Button, akit a csapatfőnök, Sir Frank Williams szívesen látna az istállójában. Persze, egyelőre a 2004-es idényen kell túl lenni, és még ezzel kapcsolatban is vannak kérdések. Például az, hogy tényleg Giorgio Pantano foglalhatja-e el a Jordan második pilótai állását. Az olasz szerződtetése bennfentesek szerint 99 százalék, csak az a kérdés, miért nem történt még meg a bejelentést, amikor a szerződéskötést szerdára, de legkésőbb csütörtökre ígérték. A Jordan fejlesztési igazgatója, Ian Phillips szerint már csak a formaságok vannak hátra. Vagyis az, hogy a 25 éves pilóta menedzsmentje bemutassa a szponzorpénzről szóló garanciákat. A Jordan-istállótól származó információk szerint téves volt az a hír, hogy Pantano támogatóinak 5.5 millió dollárt kell összegyűjteni (ez azért is valószínű, mert mint tudjuk, Baumgartnertől anno 10 milliót kértek volna), de a team reméli, hogy nem lesz gond a szponzorpénzzel. Internetes források szerint egyébként az olasz pilóta fő támogatója egy divatcég lesz.
Formula–1-es teszt Jerez Csütörtök: 1. Montagny (francia, Renault, Michelin) 1:17.065 (90 kör), 2. Szato (japán, BAR-Honda, M) 1:17.170 (106), 3. Trulli (olasz, Renault, M) 1:17.245 (90), 4. Massa (brazil, Sauber-Petronas, Bridgestone) 1:17.344 (89), 5. Fisichella (olasz, Sauber-Petronas, B) 1:17.362 (82), 6. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:17.515 (108), 7. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:17.547 (60), 8. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:17.710 (118), 9. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:17.774 (72), 10. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:17.852 (98), 11. Klien (osztrák, Jaguar-Cosworth, M) 1:18.250 (88), 12. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, M) 1:18.608 (38), 13. Davidson (brit, BAR-Honda, M) 1:19.291 (32), 14. Heidfeld (német, Jordan-Ford, B) 1:19.430 (91)