Baumgartner Zsolt a Minardi-istálló színeiben rajthoz áll az öszszes Formula1-es futamon. Pont. Ez a legfontosabb a sportrajongók számára. Újdonság viszont, hogy az eredetileg tervezett állami befektetés nem valósul meg Zsolt a korábban nyilvánosságra hozott állami szerepvállalás nélkül indul a száguldó cirkusz viadalain. A tavaly a Jordan színeiben két futamon (Magyar Nagydíj, Olasz Nagydíj) bemutatkozó pilóta menedzsmentje kiadott erről egy hivatalos közleményt is, amely így szól:
Baumgartner Zsolt Formula–1-es pályafutását az állam egyszerűbb formában, és az eredtinél kisebb összeggel támogatja
Baumgartner Zsolt Formula–1-es pályafutását az állam egyszerűbb formában, és az eredtinél kisebb összeggel támogatja
"A Baumgartner Team menedzsmentje és a Baumgartner család hosszú hetek tárgyalásait követően, arra az elhatározásra jutott, hogy megköszöni a magyar kormány korábban felajánlott segítségét, de nem kívánja azt igénybe venni. A Gyermek-, Ifjúsági és Sportminisztérium illetékeseivel folytatott tárgyalások során a Baumgartner Team menedzsmentje egy üzleti vállalkozás kezdeti finanszírozásához kért segítséget, és garanciát vállalt arra, hogy a kölcsönt később maradéktalanul visszafizeti. Az állammal alapítandó gazdasági társaság ötletének megfogalmazását, majd annak nyilvánosságra hozatalát követően számunkra is egyértelműen észlelhető volt a közvélemény megosztottsága. Mivel mind Baumgartner Zsolt, mind a Baumgartner család számára elsődleges fontossággal bír honfitársainak véleménye, így az elmúlt hetekben a menedzsment törekvése – Baumgartner Zsolt kifejezett kérésével összhangban – a GYISM-mel szerződésben rögzített állami szerepvállalás kiváltására irányult. A Mol szponzorációs elképzeléseinek megváltozását követően a közvélemény részéről elképzelhetetlen mértékű segítő szándék volt tapasztalható. Ekkor fogalmazódott meg a menedzsmentben végérvényesen az az elképzelés, hogy a magyar pilóta Formula–1-es versenyzésének ügyét mindenképpen a korábban megfogalmazott állami szerepvállalás nélkül kell megoldani, mivel a menedzsment nem szeretné, ha akár Zsolt, akár a Baumgartner család olyan ellenérzésekkel szembesülne hazájában, amelyek számukra mind rövid, mind hosszú távon vállalhatatlanok. Ezek után a menedzsment úgy döntött, hogy megköszönve az állam segítő szándékát, inkább azt az összefogást szeretné megerősíteni, amely a Baumgartner Zsolt Támogatói Klub megalakulása óta érzékelhető. Örömünkre szolgál mindemellett az, hogy a magyar állam továbbra is segíti az első magyar Formula–1-es pilóta karrierjét és egy, a későbbiekben aláírandó szerződés értelmében 60 millió forintos támogatást nyújt a Hungaroring Rt.-n keresztül. A Baumgartner Team menedzsmentje hisz abban, hogy azok a magánemberek, kisvállalkozók, középvállalatok, akik eddig önzetlenül, tiszta szívből segítették Zsoltot, kiegészülhetnek a jövőben további támogatókkal, így a Baumgartner Zsolt Támogatói Klub tagjai, valamint a Zsolt mellett végig kitartó szponzorok (CIB Bank, Uniqa, Standox, Alukönigstahl) olyan sikeres csapatot alkothatnak, amely a korábban elképzelt állami szerepvállalás nélkül is dicsőséget, kimagasló hírverést és rengeteg elismerést hoz Magyarországnak. A Minardi-istállóval kötött szerződés garantálja Baumgartner Zsolt szereplését a teljes Formula–1-es idényben, ugyanakkor a szerződés titkossága miatt nyilvánosságra nem hozható kitételek lehetőséget biztosítanak a menedzsment számára, hogy a szükséges szponzori összeg egy részének átutalására az idény végéig haladékot kapjon. Baumgartner Zsolt tehát rajthoz áll a március 7-ei Ausztrál Nagydíjon, és a további 17 futamon." Eddig a hivatalos közlemény és hozzá még egy sport vonatkozású hír (mindenféle szempontból üdvösebb lett volna, ha inkább ezek dominálhattak volna az ügyben az utóbbi hetekben): Baumgartner Zsolt kedden Misanóban teszteli a Minardi négykerekűjét.
Hatvanmilliót ad a Hungaroring Sport Rt. a jegyárbevételeiből
A helyzet megváltozott. Az eredeti tervekben szereplő 800 millió forintnyi állami befektetést 60 milliós támogatás váltotta fel, méghozzá a Hungaroring Sport Rt.-n keresztül. A hetek óta húzódó ügy végére ezzel pont került. Legalábbis az állam szempontjából biztosan. – Az állam azért ebben az egyszerűbb formában támogat, mert ekként garantált a szerepvállalása megtérülése, hiszen a Hungaroring Sport Rt.-nek jóval több jegyárbevétele származik majd pusztán abból, hogy magyar versenyző is indul a hazai futamon – mondta Szigetvári Viktor, a GYISM sajtófőnöke. – Eredetileg nyolcszázmillió forintról volt szó. Miért változott az összeg? – A Gyermek-, Ifjúsági és Sportminisztérium képviselői olyan megállapodásra törekedtek, amelyben garantált az állami befektetés megtérülése. A hétfőn választott megoldás ilyen. – Van köze a döntésnek ahhoz, hogy néhány olimpiai sportág vezetői körében nem volt túl népszerű az eredeti támogatási terv? – Természetesen nincs. A közvélemény-kutatások egyértelműen bizonyítják, hogy a magyar fiatalok és a magyarok többsége támogatta az állami szerepvállalást. Biztosak vagyunk benne, hogy a véglegesen választott megoldástól függetlenül Zsolt versenyzésére és sikereire az egész ország büszke lehet majd. Természetesen az ügyben megkérdeztük Palik Lászlót, a Hungaroring Sport Rt. elnök-vezérigazgatóját is, hiszen végül a pálya neve lesz az, amely feltűnik Zsolt szponzorai között. – Ha tisztán üzleti szempontból nézzük Zsolt Formula–1-es szereplését, akkor vitathatatlan, hogy ebből direkt haszna egyetlen vállalatnak lehet, és ez a Hungaroring Sport Rt. A jegyárbevétel miatt, ami a legfontosabb bevételi forrásunk, mi nagyban érdekeltek vagyunk abban, hogy legyen magyar a Formula–1-es világbajnoki sorozatban. Végig figyelemmel kísértük az eseményeket és nagyon örülünk, hogy az érzelmi oldal mellett anyagi támogatást is nyújthatunk. – Eddig ez szóba sem került? – Azért nem, mert úgy tűnt, hogy enélkül is rendeződik az ügy. Az új konstrukció láttán azonban a társaság gazdasági érdekeit figyelembe véve úgy határoztunk, hogy szükséges ez a szerepvállalás. – Miből nyújtják a támogatást? – A társaság meghatározó tulajdonosaival, többek között az állami vezetéssel történt egyeztetést követően a Hungaroring Sport Rt. úgy döntött, hogy saját jegyárbevételének terhére hatvan millió forint értékben szerepet vállal Zsolt Formula–1-es pályafutásában. Ez tulajdonképpen csak logikus folytatása annak a folyamatnak, ami sok-sok évvel ezelőtt elkezdődött, de néhány évig szünetelt. A nemzeti autóversenypálya ugyanis már évekkel ezelőtt is támogatta az akkor még csak a szárnyait bontogató tehetséget, aki mára teljes jogú Formula–1-es pilótává vált.