Loeb a havas pályák ura

Vágólapra másolva!
2004.02.08. 22:13
Címkék
Megtört a jég. Pontosabban a skandináv uralom a Svéd Ralin.A viadal 53 éves történetében először fordult elő, hogy nem északi pilóta szerezte meg a tíz pontot a Karlstad környéki viadalon. A "hőstettet" pedig nem más hajtotta végre, mint a Citroen világbajnoki címre aspiráló francia titánja, Sebastien Loeb.
Sebastien Loeb az idei második futamgyôzelmét aratta, így pillanatnyilag maximális pontszámmal vezeti a vb-pontversenyt
Sebastien Loeb az idei második futamgyôzelmét aratta, így pillanatnyilag maximális pontszámmal vezeti a vb-pontversenyt
Sebastien Loeb az idei második futamgyôzelmét aratta, így pillanatnyilag maximális pontszámmal vezeti a vb-pontversenyt
Sebastien Loeb az idei második futamgyôzelmét aratta, így pillanatnyilag maximális pontszámmal vezeti a vb-pontversenyt
Sebastien Loeb az idei második futamgyôzelmét aratta, így pillanatnyilag maximális pontszámmal vezeti a vb-pontversenyt
Sebastien Loeb az idei második futamgyôzelmét aratta, így pillanatnyilag maximális pontszámmal vezeti a vb-pontversenyt
A 30. életévét ebben a hónapban betöltő versenyzőnek ez volt a hatodik világbajnoki futamgyőzelme. De azt sem szabad elfelejteni, hogy sorozatban a második, tehát pillanatnyilag a megszerezhető maximális pontszámmal (20 pont) vezeti a vb-pontversenyt.
Néhányan talán most azt mondják, hogy a legnagyobb riválisok hibáztak, hogy Marcus Grönholm és Markko Märtin is az élről esett vissza. De így talán még meggyőzőbb a siker – mert miközben mindenki más elkövetett apróbb baklövéseket, ő viszonylag simán megúszta a trükkös versenyt. A hó, a jég, a murva és a sár váltogatta egymást az utakon, ami nagyon megnehezítette a gumiválasztást és szinte kiszámíthatatlanná tette a tapadást. Nem volt könnyű az autókat az úton tartani. Loebnek azonban sikerült.
Ja, és itt kell megemlíteni, hogy Loeb győzelme és Carlos Sainz ötödik helye (motorgondok miatt csúszott le a negyedikről) egyben azt is jelentette, hogy a Citroen átvette a vezetést a konstruktőrök versenyében a Fordtól.
A francia fiatalember mögött a második helyet a Svéd Ralin korábban háromszor győzedelmeskedő Marcus Grönholm szerezte meg. Ezen a hét végén is ő jelentette a legnagyobb veszélyt Loebre, ám az első napi kormányműprobléma megpecsételte a sorsát. A kétszeres világbajnok finn tehát nyolc gyorsasági szakaszgyőzelemmel is "csak" az ezüstre volt jó.
A dobogóra a fent említett két versenyzőn kívül a vb-címvédő Petter Solberg állhatott fel, aki számára nem volt "könnyed esti séta" ez a verseny. Jó néhányszor megpördült, jó néhányszor lecsúszott az útról – úgyhogy végül is elégedett lehet a harmadik helyezéssel. Csakúgy, mint Janne Tuohino a negyedikkel. A finn pilóta lett végül a Ford-csapat aduásza – főleg azok után, hogy Märtin szombaton nekiment egy sziklának, ami megbújt a hófal mögött, és emiatt hat percet veszített.
Érdekesség, hogy a pontszerzők között két Solberg is volt, mivel a világbajnok testvére, Henning is rajthoz állt a viadalon. Sőt egy privát Peugeot 206-ossal a hatodik helyen ért célba.
Az egyre nagyobb hangsúlyt kapó N-csoport (vagy ahogy elegánsabb nevén hívják "production car" kategória) idei első versenyét tartották Karlstad környékén és itt érvényesült a papírforma: egy finn pilóta vitte el a pálmát. Jani Paasonen a második napon vette át a vezetést és sikerült is megtartania a leintésig. Ez talán némi kárpótlást jelent csapata, az OMV Motorsport számára, amely még a rajt előtt elveszítette első számú pilótáját, a korábbi kategóriavilágbajnok Manfred Stohlt. Az osztrák pilóta a teszten rommá törte a Mitsubishijét, és bár a szervizcsapat elkészült időre, a technikai bizottság biztonsági okok miatt nem engedte elrajtolni. Nos, néhány hét múlva Mexikóban lesz lehetősége arra, hogy kiköszörülje a csorbát…

53. Svéd Rali, a vb 2. versenye
Abszolút végeredmény: 1. Sebastien Loeb, Daniel Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 3:26:17.7, 2. Grönholm, Räutiäinen (finn, Peuegot 307 WRC) 46.4 mp h., 3. P. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 1:21.5 p h., 4. Tuohino, Aho (finn, Ford Focus WRC) 1:42.1 p h., 5. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 2:17.0 p h., 6. H. Solberg, Menkerud (norvég, Peugeot 206 WRC) 4:17.6 p h., 7. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 5:38.3 p h., 8. Carlsson, Andersson (svéd, Peugeot 206 WRC) 5:50.4 p h., …29. Benik Balázs, Doromby Zoltán (magyar, Ford Focus WRC) 29:43.0 p h.
A vb állása 2 futam után. Pilóták: 1. Sebastien Loeb 20, 2. Grönholm 13, 3. Märtin 10, 4. P. Solberg 8, 5. Duval (belga, Ford Focus WRC) 6, 6. Tuohino 5, 7. Loix (belga, Peugeot 307 WRC) és Sainz 4-4. Gyártók: 1. Citroen 24, 2. Ford 22, 3. Peugeot 17, 4. Subaru 10, 5. Mitsubishi 3
Következik (március 12–14.): a vb 3. futama, Mexikó-rali
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik