Veszélyben az Arrows indulása

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2002.07.04. 21:49
Címkék
A világbajnokság egyik legnagyobb hagyományú viadala következik a hét végén. A Brit Nagydíj indulói a II. világháború idején épült egykori repülőtéren adnak randevút egymásnak, hogy eldöntsék, ki lesz az a hat szerencsés versenyző, aki pontot szerez a világbajnokság tizedik futamán. A silverstone-i aszfaltcsík maga a világ egyik leggyorsabb Formula1-es pályája volt, amely azonban az évek folyamán (a különböző változtatásoknak köszönhetően) az egyik legbiztonságosabb ringgé is vált. A világbajnoki pontversenyt magasan vezető Ferrari-istálló versenyzőinek az utóbbi években nem termett első hely Silverstone-ban  az utóbbi három futamgyőzelmet a McLaren-csapat pilótái szerezték meg. Kérdés, mire lesz képes David Coulthard és Kimi Räikkönen az idén jóval ütőképesebbnek mutatkozó ferraris és williamses pilóták ellenében.
Ferrari
Barrichello (középen) Silverstone-ban is a brazil futballcsapat vb-gyôzelmét ünnepelte
Barrichello (középen) Silverstone-ban is a brazil futballcsapat vb-gyôzelmét ünnepelte
Barrichello (középen) Silverstone-ban is a brazil futballcsapat vb-gyôzelmét ünnepelte
Barrichello (középen) Silverstone-ban is a brazil futballcsapat vb-gyôzelmét ünnepelte
Barrichello (középen) Silverstone-ban is a brazil futballcsapat vb-gyôzelmét ünnepelte
Barrichello (középen) Silverstone-ban is a brazil futballcsapat vb-gyôzelmét ünnepelte
A világbajnoki pontversenyben 45 pontos előnnyel vezető Ferrari-istálló párosa, a pilóták között 46 ponttal vezető Michael Schumacher és csapattársa, a még mindig a brazil labdarúgó-válogatott vb-címét ünneplő Rubens Barrichello új erőforrást használ az időmérő edzésen, attól remélve a minél jobb startpozíció megszerzését. Bár a rajthellyel tavaly sem volt gond, hiszen a németek négyszeres világbajnoka a pole pozícióból indult, más kérdés, hogy a versenyen kénytelen volt átadni az első helyet Mika Häkkinennek. A világbajnok csapattal kapcsolatos hír, hogy Maranellóban június végén befejezték az idei versenygép fejlesztését (a brit futamra a minél nagyobb leszorítóerő érdekében új első és hátsó szárnyakat kap az F2002-es), és ettől kezdve már a jövő évi autón dolgozik a csapat.

Williams
A csapat a silverstone-i aszfaltcsíkon aratta története első futamgyőzelmét még 1979-ben, de pilótái a későbbiekben is sikeresek voltak a brit aszfalton. A Williams mindkét sofőrje őszintén reméli, hogy az utóbbi viadalokon produkált remek edzéseredmények ezúttal sem maradnak el. A folytatást azonban Juan Pablo Montoya és Ralf Schumacher is fényesebbnek képzeli az utóbbiaknál. A kolumbiai minden igyekezetével azon van, hogy feledni tudja az utóbbi három futamon őt ért csalódásokat, és minél több pontot szerezve felzárkózzon három pont előnnyel a második helyen álló csapattársa mögé.

McLaren
A wokingiak az utóbbi három évben kisajátították maguknak a dobogó legfelső fokát. Tavaly Mika Häkkinen, előtte két alkalommal David Coulthard volt eredményes Silverstone-ban. Érdekesség, hogy a csapatnak mindig is jól ment a brit aszfaltcsíkon: az eddigi 35 viadalon legalább az egyik mclarenes pilóta pontszerző pozícióban végzett. Coulthard azonban nem túl optimista – legalábbis a győzelmet illetően. A brit sofőrnek ez lesz a kilencedik silverstone-i versenye, és bár mindenképp túl akarja tenni magát a két héttel ezelőtti csalódáson (Montoya nekiment, és mindketten kiestek), nem remél győzelmet.

Renault
A Formula–1-ben való bemutatkozásának 25. évfordulóját ünnepli ezen a hétvégén a Renault, amely saját kasztnival még sohasem győzött Silverstone-ban, ezért is tartja óriási kihívásnak a hét végi versenyt. Pilótái közül Jenson Button már nagyon vágyik egy dobogós helyezésre, hab lenne a tortán, ha ezt hazája viadalán szerezhetné meg. Trulli szerint a pálya legizgalmasabb része a Becketts-kanyar, amely magas sebességnél igényel irányváltást a pilótáktól, s amelyet éppen ezért minden versenyző imád.

Sauber
A barcelonai teszteken a versenyzők elégedettek voltak a Sauber-Petronas C21-essel, ami azért is biztató Nick Heidfeld és Felipe Massa számára, mert a katalán aszfaltcsík némiképp hasonlít a britre. A csapat brazil pilótájának egyébként feltett szándéka, hogy a két héttel ezelőtti nürburgringi viadalhoz hasonlóan ezen a hét végén is ponttal (netán pontokkal) ajándékozza meg a Sauber-istállót.

Jordan
Az egyik olyan csapat, amely számára hazai pályának számít Silverstone. A Jordan vezetősége ezért úgy döntött, hogy a gyár dolgozóit családostul meghívja a versenyre, hogy együtt szurkoljanak Giancarlo Fisichellának és Szato Takumának. Mindkét sofőr imádja a brit pályát, és ebben valószínűleg az is szerepet játszik, hogy szinte mindig azon tesztelnek.
Jaguar
A csapat főnöke, Niki Lauda háromszor győzedelmeskedett a Brit Nagydíjon (1976, 1982, 1984), ám mindháromszor Brands Hatchen, egyszer sem Silverstone-ban. Most csapatfőnökként kárpótolhatná magát, bár őszintén szólva a csapatának vajmi kevés esélye van még a pontszerzésre is. Ezt támasztja alá, hogy Eddie Irvine egyáltalán nem volt elégedett az új R3-assal: 15 kört tett meg vele a teszten és feldúltan szállt ki belőle.

Minardi
Több érdekes hír is felröppent az olasz kiscsapat háza táján az utóbbi napokban. Az egyik, hogy a Minardi vezetői bejelentkeztek a Cosworth-nál, azt kérvén, hogy a gyár lássa el az ő autóikat is erőforrással. A másik, hogy bár Alex Yoong még a következő évadot is szeretné a csapat színeiben kezdeni, a vezetők nem elégedettek a teljesítményével. Olyanynyira nem, hogy két-három verseny múlva akár ki is rúghatják őt.

Toyota
Allan McNish miatt a kölni központú gyár számára is hazai viadalnak számít a hét végi, és az apró termetű pilóta nagyon reméli, hogy jó eredményre tudja váltani a rengeteg tapasztalatot, amelyet Silverstone-ban szerzett. (Legmerészebb álmaiban talán még az is szerepel, hogy itt szerzi meg élete első vb-pontját.)

Arrows
A Londoni Legfelsőbb Bíróság csütörtökön helyt adott a résztulajdonos Morgan Grenfall bankház tiltakozásának, így az Arrows nem egyesülhet a kiszemelt amerikai italgyártó céggel. A brit istálló csődközeli helyzetben van, könnyen lehet, hogy már Silverstone-ban sem indulhat. Tom Walkinshaw csapatfőnök többek között a Red Bullt előállító vállalattal szeretett volna megállapodni, de ezt nem fogadta el a befektetési bank. A londoni bíróság a pénzügyi cégnek adott igazat, ezzel válságos helyzetbe került az 1997-ben alapított Arrows. Az istálló így nem tudja kifizetni a motorszállító Cosworthnak járó 3.2 millió fontot. A dpa német hírügynökség szerint ezért a Cosworth még a Brit Nagydíj előtt elszállítja az autókat. A két pilóta, a német Heinz-Harald Frentzen és a brazil Enrique Bernoldi jövőjéről egyelőre nincs hír. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) késő délutáni döntése szerint az Arrowsnak pénteken 11 óráig be kell mutatnia autóit a kötelező ellenőrzésen, ellenkező esetben kizárják a Brit Nagydíjról.

BAR
Az egyetlen pont nélkül álló istálló folyamatosan fejleszt, ám úgy tűnik, az ellenfelek mindig előtte járnak egy lépéssel. Pedig sem Jacques Villeneuve-ön, sem Olivier Panison nem múlik a siker. A korábbi világbajnok kanadai fejében már az is megfordult az utóbbi időben, hogy ha nem javul a helyzet, akkor az év végén megválik csapatától.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik