Kerékpár: Ez egy vicc? – így reagált a világbajnok az Arenberg előtti lassítóra

H. Á.H. Á.
Vágólapra másolva!
2024.04.04. 15:29
Év közben kecskék tartják karban a legendás szakaszt (Fotó: Getty Images)
A hétvégén 120. alkalommal rendezik meg a világ egyik legrégebbi országúti kerékpáros versenyét, a Párizs–Roubaix-t, amelynek egyik ikonikus része az Arenberg 2.5 kilométer hosszú macskaköves útja, s amely elé a szervezők egy lassítót építettek be, hogy biztonságosabban érkezzen meg a mezőny a macskakőre. A címvédő és világbajnok Mathieu van der Poel szűkszavúan reagált az új elemre, amelynek általában véve elég vegyes a fogadtatása.

A Párizs–Roubaix útvonalának a verseny 1896 óta íródó történelmébe az Arenberg csak 1968-tól került bele, s rendszeresen csak 1983 óta része a versenynek. Korábban is voltak már változások az arenbergi szakaszon – volt hogy, kiszélesítették, 1999-ben pedig ellenkező irányból ment végig rajta a mezőny, hogy ne egy enyhe lejtmenet után vágódjon rá a peloton a macskakőre. Most is hasonló okból változtattak némileg az útvonalon, bár magához a kockaköves részhez nem nyúltak. A szervezők egy lassító kanyarra küldik a mezőnyt, mielőtt az arenbergi erdőbe hajtanának a bringások, ám ez nem mindenkinek nyerte el a tetszését.

A LASSÍTÓ ÉS VAN DER POEL KÉRDÉSE

A világbajnok és címvédő Mathieu van der Poel meglehetősen szűkszavúan, ám annál velősebben adott hangot véleményének saját Twitter-oldalán: „Ez egy vicc?” – tette fel a kérdést a holland kerekes, aki természetesen ott lesz a vasárnapi versenyen.

A profi kerékpárosok érdekeit képviselő CPA nevű szervezet elnökeként Adam Hansen is megszólalt az ügyben, szerinte az Arenberg így sokkal biztonságosabb lett.

„Azt hiszem, Mathieu van der Poel talán más megoldást választott volna... Sok versenyzővel beszéltem az Arenbergről, és sokan ezek közül nem nagyon kedvelik ezt a szektort, mert rengeteg hatalmas bukás történt itt már korábban is, és minden évben nagy esések történnek itt. Szóval, ezen beszélgetések alapján kértem a szervezőket, hogy valamilyen módosítást végezzenek az útvonalban, hogy biztonságosabb legyen a szakasz. Szerintem ez most sikerült” – fogalmazott Hansen.

Hasonló véleményen van a Visma Lease a Bike amerikai menője, Matteo Jorgenson, aki szerint ezzel sikerül elkerülni, hogy a versenyzők megérkezve a kockaköves szakaszra óriásit bukjanak.

„Azt akarjuk látni, hogy a kerékpárosok arccal előre landoljanak a köveken és csússzanak hosszú métereket az arcukon? Olyan képeket akarunk látni megint, mint 2016-ban? Véres bringásokat szeretnénk látni? Én inkább teszek néhány plusz kanyart, hogy ezt elkerüljem” – írta az amerikai , aki be is linkelte Twitter-posztjához az említett 2016-os esést

A Párizs–Roubaix verseny vasárnap 11.25-kor kezdődik, s 260 kilométer benne 29 darab összesen 56 kilométer hosszú macskaköves szakasz vár a mezőnyre, amely várhatóan délután öt és hat óra között ér a roubaix-i velodrómban kialakított célhoz.

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik