Szlukovényi Tamás, a Reuters Kanadában élő korábbi fotóigazgatója lapunk megkeresésére fel is idézte elismert munkájának keletkezési körülményeit: „Fiatal, kezdő fotós voltam az MTI-nél, és a szokásos, rutint jelentő sport- és hírmunkák tucatjai után az első nagy megbízatást kaptam – a Budapesten megrendezett vívó-világbajnokságra jelölt a Külföldi Képszolgálat. Vadonatúj Nikon F gépemmel mentem ki a Nemzeti Sportcsarnokba. A víváshoz nem értettem ugyan, de fiatal voltam, gyors reflexszel megáldva, ráadásul évekig kosárlabdáztam a Honvédban, amiért »sportfotósnak« kategorizáltak. A verseny első napja simán ment, próbáltam ráérezni a sportágra. A második napon már tudtam, hogy menni fog. Akkor még nem sejtettem, de majdnem ötven év távlatából és számtalan nagy sportesemény tapasztalata alapján már nyilvánvaló: nagyon ritkán megtörténik, hogy egy fotósnak minden bejön, nem tud rossz képet csinálni. Különleges állapotba kerül, a mozdulatok lelassulnak, és szinte könnyedén képes a kritikus ezredmásodpercben exponálni. Ezen a világbajnokságon ilyen szerencsés állapotban voltam. A legjobb képet elküldtem a World Pressre, nagy öröm volt, hogy nyertem vele, jelentős hatással volt a pályám további alakulására.”
(A cikk a Nemzeti Sport szombati melléklete, a Képes Sport 2022. október 22-i lapszámában jelent meg.)