Felnőtt tartalom!
Felnőtt tartalom!

A következő oldalon felnőtt tartalom található! Csak akkor folytassa az olvasást, ha elmúlt 18 éves!

elmúltam 18 éves, folytatom
még nem vagyok 18 éves
D. Á. 2020.09.23 14:06 Frissítve: 2020.09.23 14:11

E-sport: mit is takar pontosan az elektronikus sport versenye kifejezés?

Definíció szerint két vagy több játékos, akik tudásukat vagy képességeiket felhasználva, megpróbálják legyőzni a másikat egy választott videojátékban. A játékok témája akármi lehet a sportiszimulátoroktól kezdve, a stratégiai játékokon keresztül, a harci ütközetekig. A lényeg csak az, hogy a vetélkedés ne a gép, hanem egy másik játékos vagy csapat ellen történjen.

Sokszor hallunk manapság az e-sportról, de mit is jelent valójában?


Mint arról beszámoltunk, hamarosan jön a Megyék Csatája Országos E-sport Verseny, ahol a játékosok a FIFA 21-ben és a League of Legendsben mérhetik össze tudásukat. Az alábbiakban arról olvashatnak, mi is valójában az e-sport.

A siker kulcsa abban rejlik, hogy melyik játékos vagy csapat rendelkezik nagyobb tudással a játékról, melyikük stratégiája jobb, vagy csak annyi, hogy kinek jobbak a reflexei.

SPORT VS E-SPORT

 
FIFA 21: Puskásé a legnagyobb érték az új ikonok között
E-sport: „A sportfogadással biztosan nőni fog az aktivitás”
E-sport: végre a legismertebb magyarral is rohamozhatjuk az ellenfél kapuját
FIFA 21: Puskás Ferenc is benne lesz a játékban – kép

Sokan vannak az ellen, hogy ezt a játékot és annak a profi szintjét sportnak nevezzük, az ellenérvek ilyenkor azok, hogy egy sporthoz szükséges az, hogy a szabadban legyünk, sétáljunk, fussunk, ugráljunk vagy végezzünk valamilyen fizikai erőkifejtést a tevékenység alatt. Ezek az érvek azonban nem teljesen igazak, hiszen egyetlen lexikon sem említi azt, hogy az egyénnek vagy a csapatnak fizikai erőkifejtést kellene alkalmaznia. A legtöbb definíció használja a fizikai cselekvés szót, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy erőkifejtést kell végezni. Ebben a sportágban a sportolók nem közvetlen módon végeznek fizikai cselekvést, hanem egy elektronikus eszköz segítségével közvetett módon befolyásolják a játékteret, azaz parancsokat adnak ki, amit a játék programozása felismer és akcióvá alakítja azt.

DIGITÁLIS FOGÁSOK

Az egér mozgatása vagy egyéb hardverekkel való interakció, mind parancsok, amik közvetve a játékot irányítják. Az eltérés a hagyományos sportok és az e-sportok között, hogy a nézők az e-sport esetében nem a sportoló valós fizikai megnyilvánulását látja, hanem az általa okozott, digitális térben lévő kivetülést.

Az e-sport tehát annyit tesz, hogy játékosok valós cselekvései virtuális eredményeket okoznak, amik meghatározzák a játék végső kimenetelét. Tehát az e-sportok már távolról sem nevezhetők hagyományos sportoknak, azonban bonyolultságuk és komplexitásuk miatt megérdemlik, hogy a sportokkal egylapon említsék őket.