K. T. I. - utanpotlassport.hu„Egészen elképesztő érzés! Ez karrierem eddigi csúcspontja. Hálás vagyok mindenkinek, aki segített ezt lehetővé tenni, mert a támogatásuk nélkül nem sikerült volna – nyilatkozta Keszthelyi Vivien az utolsó, nürburgringi futam után, immáron az autója tetején pihentetve a szezon közben gyűjtött trófeákat. – Szüleim, továbbá az Audi Sport Racing Academy, a barátaim, a szurkolók és a szponzorok mind hozzájárultak ehhez a sikerhez. Ezt a trófeát azoknak ajánlom, akik hittek bennem és támogattak” – hálálkodott tovább a 17 esztendős pilóta.
Pedig az utolsó hétvége nem alakult egyszerűen, az első versenyen egy túl merész manőverért megbüntették, ráadásul kissé össze is törte az autóját, így 11. lett, majd a második futamon őt pörgették ki, miközben a második helyen haladt, végül negyedikként ért célba.
Mindez pedig elég volt ahhoz, hogy megőrizze vezető helyét a juniorok között – igaz, ez elsőre nem volt egyértelmű. Az Audi R8 LMS-kupa európai kiadása az első idénynél jár, és óhatatlanul jelentkezett néhány gyermekbetegség. Például, hogy a sorozat hivatalos honlapjának szerkesztői sem feltétlenül tudták, mikor, miért hány pont jár.
Így eshetett meg, hogy az utolsó futam beharangozójának szánt Facebook-posztjaikban Keszthelyi Vivient összetettben negyedikként rangsorolták, a juniorok között pedig másodikként a lengyel Bartosz Paziewski mögött, aki az összetett bajnok Kris Heidorn távollétében megnyerte az utolsó futamot.
Szerencsére végül a Német Autósport-szövetség által hivatalosan kiadott végeredmény volt a mérvadó, abban pedig nem két pont hátránnyal, hanem nyolc pont előnnyel állt az utolsó forduló előtt a magyar versenyző – ebből ugyan három leolvadt, de így is maradt öt.
A híresen precíz németek is tudnak hibázni...
STABILITÁS = SIKER
Ha az egész szezont tekintjük, bár voltak kiugró eredményei, Keszthelyi Vivien számára leginkább a stabilitás jelentette a siker kulcsát. Rögvest dupla dobogóval kezdett, és ezt követően is rendre az első hatban tudta befejezni a futamokat. A teljes szezont futó pilóták közül a magyar versenyző állt a legtöbbször dobogón úgy, hogy nem tudott nyerni. Ezzel együtt is átlagban 10,1 pontot szerzett versenyenként.
A sorozat pontrendszere is igyekszikdíjazni a stabilitást: a győztes 15 pontot kap, ettől lefelé pedig egyesével csökken a szám. Vagyis azzal, hogy az ember egy-egy kaotikus versenyből jól jön ki, és akár futamot is nyer, még összesítésben nem kerülhet az élbolyba, ha egyébként a mezőny második felében kullog. Mivel volt, hogy az indulók száma nem érte el a 15-öt, akár az utolsó helyért is lehetett pontot szerezni, csak annyi volt a fontos, célba érjen a versenyző.
Keszthelyi ebben is remekelt: rajta kívül csak három pilóta mondhatja el magáról, hogy minden futamot be tudott fejezni: a 4. Robin Rogalski, az 5. Mike Hesse és a 7. Guido Henrich.
Bár a szezon második felében valamelyest gyengébben szerepelt – az első hat futamon a maximális 87,5-ből 69 pontot szerzett (kb. 79 százalék; Mogyoródon a második futamon meg kellett szakítani és így felezték a pontszámokat) addig a második haton 60/95 (kb. 63 százalék) volt a mutatója. Ez azonban egyértelműen az ismeretlen pályáknak tudható be: mind a negyedik fordulónak otthont adó Brands Hatchben, mind az ötödik körös Misanóban első alkalommal állt rajthoz. Utóbbi hétvégén ráadásul éjszakai, villanyfényes futamot is futottak.
SPORTTÖRTÉNELEM
A Keszthelyi Vivien az abszolút összetett tabellán elfoglalt 2. helyével minden idők legfiatalabb női versenyzője a nemzetközi GT4-es bajnokságok történetében, aki dobogós helyen zárta a szezont – olvasható a Team VRS közleményében.
„Nagyon sokat jelentett számomra ez az idény, a dobogós helyezésekkel, a jó pillanatokkal, amiből azért jutott néhány. Új sorozat, új autó és rengeteg tapasztalat. Az autósport már csak olyan, hogy vannak jobb és rosszabb periódusok – az utolsó versenyhétvége inkább az utóbbi volt, de ebből is lehet tanulni. Nem tudom, mit hoz a jövő, de remélem, folytathatom a GT-sorozatok valamelyikében” – nyilatkozta Keszthelyi Vivien az (egyszer az idényben, így a végén írjuk ki teljes egészében:) Audi Sport Seyffrath R8 LMS Cup hivatalos Facebook-oldalán.
További korosztályos hírekAUTÓSPORTBANa sportági aloldalunkon.