Majer Dániel Nemrég még arról sem tudtunk, hogy egyáltalán létezik, a TCR International Series szezonnyitójának időmérő edzésén pedig rögtön a második helyen végzett fiatal pilótájával, a 17 éves Tassi Attilával Michelisz Norbert versenycsapata, a M1RA. De nemcsak a debütáló együttes magyarja vette sikeresen a grúziai Rusztaviban zajló hétvége kvalifikációját, hanem az egyelőre az osztrák Zele Racing színeiben induló Ficza Ferenc (20) is, aki a harmadik rajtkockát szerezte meg.Majer Dániel Nemrég még arról sem tudtunk, hogy egyáltalán létezik, a TCR International Series szezonnyitójának időmérő edzésén pedig rögtön a második helyen végzett fiatal pilótájával, a 17 éves Tassi Attilával Michelisz Norbert versenycsapata, a M1RA. De nemcsak a debütáló együttes magyarja vette sikeresen a grúziai Rusztaviban zajló hétvége kvalifikációját, hanem az egyelőre az osztrák Zele Racing színeiben induló Ficza Ferenc (20) is, aki a harmadik rajtkockát szerezte meg.
Már pénteken, a hivatalosan még nem a versenyhétvége részét képező kétórás teszten bekezdtek a magyarok, Ficza az első helyen zárta a gyakorlást, míg Tassi Attila a Seat mögött mindössze 67 ezredmásodperccel lemaradva a harmadik lett. A szombati első szabadedzésen aztán mindketten ugyanott folytatták, ahol előző nap abbahagyták, az időeredményeken tovább javítva Tassi a harmadik, Ficza az első helyen zárta a félórás tréninget.
Az időmérő főpróbájának is beillő második szabadedzésen aztán helyet cserélt egymással a két magyar, Tassi Attila a hétvége addigi legjobb köridejével, 1:41.516-tal az élre állt, Ficza, több mint fél másodperccel lemaradva tőle, harmadik lett. A két részre osztott kvalifikáció első felvonásában csak a legjobb 12 közé kerülést tartotta szem előtt a mezőny, ennyien vehettek részt ugyanis az időmérő záró szakaszában. A M1RA rutinos olasz pilótája, Roberto Colciago az első részben először villantotta meg tudását ezen a hétvégén, és a mezőny elején csusszant tovább a Q2-be, Tassi második lett, Ficza a negyedik hellyel volt kénytelen beérni.
A rajtrácsról döntő végjátékban kis híján teljes lett a magyar fiatalok öröme, mindketten lényegesen javítottak ugyanis addigi legjobbjukon 1:41.2-es időt autózva, a hazai pályán versenyző grúz Davit Kadzsaja azonban valami elképesztő űridőt húzott elő a kalapból, és hat tizedet verve Tassiékra, megszerezte az első helyet Alfa Romeójával.
Sebaj, ennél szebb kezdésről így is aligha álmodhatott a magyar kontingens, Tassi Attila a TouringCarTimesnak az időmérő edzés után elmondta: gyakorlatilag minden tökéletes, az autó és a csapat is száz százalékig felkészült, valamint Michelisz Norberttől is rengeteg iránymutatást kapott. Amiatt ugyan kissé csalódott, hogy nem jött össze a pole pozíció, de a jó rajtban bízva reméli, hogy a futamon Kadzsaja elé kerülhet. Azt már mi tesszük hozzá: az sem kis fegyvertény, hogy eddig az összes edzésen stabilan a jóval rutinosabb csapattárs, Roberto Colciago előtt végzett.
Ficza Ferenc is elégedett volt, több kisebb hibáját figyelembe véve pedig különösen jónak számít a harmadik helye. A Zele Racingnél bizonyára bánják, hogy csak az első két hétvégén indul a színeikben a 20 éves pilóta, a belga verseny után ugyanis átül a Zengő Motorsport Kia C’eed-jébe, a magyar istálló a kései nevezés miatt ugyanis csak akkor kapcsolódik be a sorozatba.
A vasárnapi első futamot magyar idő szerint 11 óra 35 perctől, a másodikat 13 óra 35 perctől rendezik, utóbbira pedig megfordítják a rajtrács első tíz helyezettjét, Tassi Attila tehát a kilencedik, Ficza Ferenc a nyolcadik pozícióból vághat a küzdelemnek. Az első futamot ITT, a másodikat pedig ITT nézheti meg.
Kedves egybeesés, hogy éppen új csapatának első hivatalos versenynapján megszületett Michelisz Norbert Mira névre hallgató kislánya. Ezúton is gratulálunk neki!
Egyéb korosztályos hírek AUTÓSPORTBAN a sportági aloldalunkon.