Foci Eb négykeréken – válogatott sztárok válogatott verdái

Vágólapra másolva!
2012.06.01. 01:38
Címkék
A nyár második legnagyobb (elvégre lesz egy olimpia is) sporteseménye már régen nem csak a labdarúgásról szól. A kontinenstornán felvonuló játékosok egy jó része igazi sztár, némelyike ízig-vérig celeb. Azaz legalább annyian vannak, akiket hidegen hagynak a biciklicselek, mint, ahányan elalélnak egy 40 métere keresztpassztól. Mi most az előbbi csoportnak kedveskedünk egy röpke összeállítással: Eb-válogatott egy méregdrága autó visszapillantó tükrében.
Iker Casillas (Spanyolország) – Audi Q7, Audi TT
A világ- és Európa-bajnok válogatott kapusának (sok más társához hasonlóan) nem sokat kellett agyalnia, hogy milyen márkájú autót válasszon. Miután a négykarikás német márka klubja, a Real Madrid egyik főtámogatója, csak a típus és a felszereltség maradt kérdéses. A remek kapus biztosra ment: választott egyet a gyors szaladgálásokhoz, és egyet a hosszabb utakhoz, amikor Sara Carbonero is szeretne kényelmesen utazni.

Gerard Piqué (Spanyolország) – Audi A7 coupé
A Barcelona ritkán teszi ugyanazt, mint a Real Madrid, de egyszer a klubvezető ajtaján az ingolstadti autógyár marketingesei kopogtatnak nincs mese: így a háború a Reallal, úgy az audis átfedés, muszáj meghajolni a nagyobb akarat előtt. Az Audi így aztán jószerével a harmadik résztvevője az el Clásicóknak, és a katalánok védője is túltette magát ezen a szörnyű dilemmán. Mondjuk úgy könnyű, ha az emberre egy 300 lóerős autót próbálnak rátukmálni, ami 5.6 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra.

Sergio Ramos (Spanyolország) – Audi R8
A Real Madrid éneklő védője biztos nem meri lecserélni mostani autóját, mert akkor tutira oda lenne a bérelt helye a válogatott hátsó sorában, talán még a Realból is kitennék a szűrét. Bár talán nem vállalunk nagy kockázatot, ha azt mondjuk, akkor is megtartaná az R8-ast, ha el akarnák venni a vb-aranyát. A német autógyár büszkesége, a csúcsok csúcsa, amivel bármilyen közönség elé büszkén ki lehet állni. Szerintünk Ramos nem kispályás, és a nagyobb motorral kérte a verdát: az 5.2 FSI 525 lóerő teljesítményt ad le és 4.1 másodperc alatt repíti 100-ig a gépet.

John Terry (Anglia) – Range Rover, Bentley Continental GT
Az angol válogatott tiszteletbeli kapitánya (a karszalagot a legutóbbi botrány után elvették tőle, de attól még a ő csapat egyik vezére) a hétköznapokban az elmúlt két évben rendre a botrányaival hívta fel magára a figyelmet. Mellesleg meg nyert egy bajnoki címet (2010) és egy Bajnokok Ligáját (2012). Ezek után lehetne kivagyibb is, bár az igaz, Londonban nagyon különleges autód kell legyen, hogy felfigyeljenek rád (mondjuk, a Chelsea játékosaira nem jellemző a kreativitás ezen a téren). Egy Range Rover már éppen csak kilóg a középosztályból, viszont a Bentley még mindig egy kategóriával fentebb van.

Philipp Lahm (Németország)– Audi RS6
A német válogatott és a Bayern München univerzális, fáradhatatlan védője nem hétköznapi fickó. A kisfiús ábrázat, ránézésre hétköznapi fizikum – ennek ellenére Philipp igazi vezér, akinek a szavára odafigyelnek, és, aki nem fél kimondani, ami a szívét nyomja. A pályán igazi csapatember, azon kívül viszont szokatlanul zárkózott: az esküvőjére például szinte egyetlen csapattársát sem hívta meg. A Bayern is az Audi kegyeltje, így Lahm is válogathatott a jobbnál jobb gépek között: a választása végül az 5 literes 580 lóerős V10-es, ami 4.6 másodperc alatt gyorsítja 100-ra, és 14.9 alatt 200-ra az autót.

Franck Ribéry (Franciaország) – Audi RS6
A Bayern mellett a francia válogatottnak is első számú vezére és megmondóembere Scarface. A becenevét az arcán virító, és szinte védjegyévé váló sebhely után kapó francia villámszélső az ördöggel is képes ujjat húzni, ha az érdekei érvényesítéséről van szó. A 2010-es vb-n egyik élharcosa volt a Raymond Domenech szövetségi kapitány elleni palotaforradalomnak. Igaz müncheniként meg sem fordulhatott a fejében, hogy egy francia autóval járjon, inkább ő is az RS6 quattrót választotta. És biztos kérte hozzá azt az extrát, ami a 250 km/h-s sebességkorlátozást kitolja 280 km/h-ig (és biztos elvitte egy zugműhelybe, hogy ezt is kiüttesse belőle...).

Robin van Persie (Hollandia) – Porsche Cayenne S
Családos ember nem járhat MINI-vel, futballista meg nem járhat nagy, de lassú terepjáróval. Így nem marad más választás, mint egy nagy, gyors, nem terepjáró, csak annak látszó gépszörnyeteg. A Porsche Cayenne-ben elfér a család (feleség plusz két gyerek), megy, mint a veszedelem, az ember nem késik el az edzésről – és jó érzés kimondani a nevét... A nyolchengeres, 4.8-as motor 400 lóerőt és 500 Nm nyomatékot ad le, és, írja a gyár honlapja, csak 10.5 liter a kombinált fogyasztása. Magyarán még a fenntartása is olcsó!

Cristiano Ronaldo (Portugália) – Lamborghini Aventador
Mi kérnénk elnézést, ha bármilyen futballtémájú összeállításból kihagynánk Portugália reménybeli Messiását, a jó nők és a gyors autók elkötelezett hívét. CR7 soha nem volt fukar magával, ha az volt a kérdés, szeretne-e egy új autót? Aston Martin, Bentley-k, Bugatti, Ferrarik és sokan mások sorakoznak egy hangár méretű garázsban. Az új kedven azonban a Lamborghini Aventador, ami néha ugyan, mint az egyszeri csatár, megadja magát Pepe háza előtt, az alkalmai kellemetlenségekért azonban kárpótolja a tulajdonost, hogy ezt a vasat aztán tényleg mindenhol megbámulják, ráadásul a 6.5 literes 700 lóerős V12-es motor olyan élményt kínál, ami minden tréleren töltött percet megér.

Mario Balotelli (Olaszország) – Maserati GT, Bentley Continental
Ha autók, akkor Mario! Az olasz fenegyerek autós legendája Angliában teljesedhetett ki igazán. A jobbkormányos közlekedés olyan lehetőségeket rejtett magában, amivel vétek lett volna nem élni. Mario, amilyen notóriusan nem tanulta meg a szabályokat, ugyanolyan lelkesen hágta át azt a keveset, aminek ismerete joggal elvárható lenne még tőle is. Nagyjából Guinness-rekordot állított fel a begyűjtött büntetések terén, lezúzták a kocsiját a Mancheser United dühös drukkerei, volt, hogy az első napon elvitték a közterületesek, és előfordult, hogy a csapattársai rohasztottak benne halat.

Wayne Rooney (Anglia) – Lamborghini Gallardo Spyder, Mercedes-Benz CL63 AMG
Az angolok ásza kénytelen lesz ugyan kihagyni csapata első két csoportmeccsét, miután egy jól átgondolt és intelligensen kivitelezett taplóságát nem volt rest észrevenni a játékvezető. Persze ő és a társak is abban bíznak, hogy Wayne-nek nem csak egy mérkőzés jut a tornán, de könnyen lehet, hogy 19 darabos gyűjteményét nem az Eb-győzelemért kapott prémiumból fogja 20-ra bővíteni. Rooney garázsában Audik, BMW-k, Mercedesek és Bentley-k sorakoznak. A sormintát egy-egy Range Rover vagy Porsche töri meg néha. A két legszebb kétségkívül a nyitott Lamborghini és a CL63 AMG Merci, amelyeket pompásan ki lehet használni a hosszú, száraz angol nyarakon.

Fernando Torres (Spanyolország) – Aston Martin DBS
Az előző Európa-bajnokság döntőjében győztes gólt szerző csatár amilyen sikeres és szerencsés volt Liverpoolban, annyira peches lett, miután aláírt a Chelsea-hez. Pedig Torres hajtott, de mivel képtelen volt gólt rúgni, már rajta röhögött egész Anglia. Aztán Roberto di Matteo irányítása alatt néha már láthattuk az igazi Torrest, újfent megtalálta a kaput, és a spanyol drukkerek bíznak benne, hogy a válogatottban is visszatér egykori formájához. Mondjuk, hogy olyan gyors és precíz lesz, mint a két James Bond-filmből (Casino Royale, A kvantum csendje) is ismerős autója, ami 517 lóerős V12-es motorjának köszönhetően 307 km/h-s sebességre képes.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik