A NASCAR (és vélhetően minden más versenysorozat) legszebb és leggyorsabb hölgye minden kétséget kizáróan Danica Patrick. Láthattuk már őt több-kevesebb ruhában, de szakmai szempontból talán még ennél is érdekesebb, hogy milyen autóval jár egy profi autóversenyző, ha történetesen nő az illető? Nos, Danica mindent elmondott magáról és az autóiról a Yahoo Sportsnak a vasárnapi Daytona 500-at felvezető sorozatban.
„Az első autóm egy BMW 645 volt. Az volt az első saját autóm, amit nem valamelyik csapattól, vagy szponzortól kaptam. Én választottam ugyan ki, de gyorsan rájöttem, hogy mégsem ilyet szeretnék. Egyrészt kabrió volt, másrészt pedig lassú."
Áldatlan állapot, ezért Danica valami gyorsabb verda után nézett. Csakhogy a gyorsaság relatív fogalom...
„Először egy Aston Martin Vantage-t néztem ki magamnak. Nagyon tetszett, nagyon szép autó, csak az sem volt elég gyors" – mondta egy V12-es motorral szerelt szörnyetegre, ami 4,2 másodperc alatt van százon, és azért jócskán 300 fölött van a végsebessége.
„Egy valóban gyors autót akartam, és nem egy köztes megoldást. Így jött a képbe a Lamborghini Gallardo, ami ráadásul még jól is nézett ki."
Ettől fogva Danica mindenhová a Gallardóval járt. Azzal ment bevásárolni, azzal ment este vacsorázni, azzal parkolt be a mozi elé. És azzal ment ki egy alkalommal a testvére, Brooke elé a phoenixi repülőtérre. És ekkor derült ki, hogy bizony a Lambónak igen komoly hiányosságai vannak.
„Ott álltam egy Lamborghinivel a repülőtér előtt és tök hülyének éreztem magam, de tényleg. Jött a testvérem felpakolva csomagokkal, a Lambónak meg elől van egy boríték méretű csomagtartója. Ráadásul hozta a kutyáját is. Hová tegyek egy kutyát egy ilyen autóban. És ekkor jöttem rá, hogy nem tudok elvitelre kérni kávét, mert nincs az autóban pohártartó."
Hallatlan! Fogadni mernénk, hogy még egy rendes tetőtartót sem lehet felszerelni a kocsira... Lényeg, a lényeg: a Lamborghini nyugdíjba ment.
„Be kellett látnom, hogy nem praktikus autó. Most jobbára a garázsban áll, szinte egyáltalán nem használom. Helyette egy Mercedes-Benz ML63 AMG modellel járok. Miután úrvezető lettem, azaz nem csak a versenypályán ülök volán mögé, el kellett fogadnom, hogy egy rendes autóra van szükségem."
A hatalmas SUV ugyan nem olyan gyors, mint a Gallardo, de a 40 mérföldes (kb. 65 km/h) sebességkorlátozást ezzel is simán fel át lehet lépni. Így történhetett, hogy, amikor egyszer egy ilyen zónában 57 mérfölddel (kb. 91 km/h) hajtott, bizony elkapta a rendőr, és még egy vezetéstechnikai tréningre is be kellett iratkoznia.