A Bundesliga lehagyta a Premier League-et a mezszponzorációban

Vágólapra másolva!
2008.11.25. 18:14
Címkék
A SPORT+MARKT nemzetközi sportmarketing-tanácsadással foglalkozó cég friss elemzése szerint a Bundesliga klubjai több bevételt tesznek zsebre a mezszponzorok révén, mint a Premier League – e téren sokáig élen járó – együttesei. Az elemzés arra is rávilágít, hogy a gazdasági világválság ellenére csak kevés pénzintézet vonult ki a labdarúgásból.
A Manchester United mezszponzora, az AIG szeptemberben csődközeli helyzetbe került a pénzügyi válság miatt
Fotó: Action Images (archív)
A Manchester United mezszponzora, az AIG szeptemberben csődközeli helyzetbe került a pénzügyi válság miatt
A Manchester United mezszponzora, az AIG szeptemberben csődközeli helyzetbe került a pénzügyi válság miatt
Fotó: Action Images (archív)
A Manchester United mezszponzora, az AIG szeptemberben csődközeli helyzetbe került a pénzügyi válság miatt

Érdekes elemzés látott napvilágot kedden. A SPORT+MARKT sportpénzügyi tanácsadással foglalkozó cég elemzése szerint a Bundesliga gazdasági helyzete tovább fejlődik, és a német élvonalbeli klubok az utóbbi pénzügyi évben több bevételt szereztek a mezszponzoroktól, mint például a Premier League csapatai.

Az elemzés szerint a gazdasági válság nem volt igazán jelentős hatással a szponzori bevételekre, habár az elmúlt tíz évben idén fordult elő második alkalommal, hogy az öt nagy európai liga klubjai kevesebb pénzhez jutottak, mint a megelőző esztendőben. Az öt nagy bajnokság csapatai az idén összesen 393.2 millió eurót kerestek, az egy évvel korábbi 405.3 millió euróhoz képest.

Ami talán érdekesebb, hogy a Bundesliga ebből az összegből 102.9 millió eurót generált, míg az angol bajnokság „csak” 85.5 millió eurót. A tényekhez azért hozzátartozik az is, hogy a német élvonal előretörése részben az angol font gyengélkedésének tudható be.

„Egyetlen másik liga sem tudott olyan hosszú távú, stabil szponzorációs szerződéseket kötni, mint a Bundesliga” – mondta Hartmut Zastrow, a SPORT+MARKT ügyvezető igazgatója.

Az elemzésből az is kiderül, hogy jelenleg 34 pénzintézet szponzorálja az öt elitliga valamely futballklubját, ami mindössze néggyel kevesebb, mint egy esztendővel korábban.

Mindenesetre a SPORT+MARKT igazgatója szerint akkor sem lesz gond, ha a pénzintézetek kiszállnak a labdarúgásból, mivel a többi iparág vállalatai „boldogan lépnek majd a helyükre”.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik