Herczig Norbert az első duplázó. Már az idény elején nyilvánvaló volt, hogy tűzijátékot láthatunk az idén a toppilóták jóvoltából, s már akkor felvetődött a kérdés, vajon ki lesz az, akinek először sikerül duplázni. A válaszra nem kellett sokáig várni, azután, hogy megnyerte a miskolci viadalt, Herczig Norbert és Baranyai László a hétvégi Hell Salgó Gemer-ralin is diadalmaskodott. A Subaru-páros az első szakasztól kezdve vezetett, s bár vasárnap már csak be kellett volna osztania az előnyét, azért nem állta meg, hogy ne gyűjtsön be még néhány részsikert…
„Nehéz verseny volt, a pályák sokfélék, a kihívás hatalmas, ezért is örülök, hogy sikerült nyernünk. S hogy mi volt a sikerünk titka? Egyrészt, hogy a csapat tökéletes autót biztosított számunkra, másrészt, hogy tartani tudtuk magunkat az előre kidolgozott taktikához” – vélekedett Herczig, aki az összetettben nyolcpontosra növelte előnyét a címvédő Spitzmüller Csabával szemben, aki a versenyben is második volt mögötte.
„Spicinek” ezúttal minden baja volt: két gyorsaságit kis túlzással fék nélkül teljesített, egyszer menet közben felnyílt a motorháztető, és a navigátor, Bahor Bea oldalán egy méter magasan lifegett, aztán volt egy turbócsere szombat este. Szóval mindent egybevetve nagyon értékes számára ez a mostani második hely…
A dobogó harmadik fokára a pezsgőfürdő elöl sikertelenül menekülő Turi Tamás állhatott, aki két-három hete még azt sem tudta, hogy rajtol-e ezen a versenyen. Ehhez képest elég gyorsan felvette a ritmust, igaz, sérült válla rettenetesen fájt az összekötő szakaszokon, viszont a gyorsaságikon az adrenalin kiűzött minden olyan gondolatot a fejéből, ami nem a száguldással volt kapcsolatos.
A hétvége felzárkózását Turán Frigyes produkálta: ő a szombati első szakaszon több mint két percet időzött egy árokban, ezután szinte csoda, hogy negyedikként gurulhatott át a céldobogón. A maximumot hozta ki a helyzetből, a részeredményeit tekintve viszont biztos második helyet bukott el egy hiba miatt. Azt mondta, tanult belőle.
Az A8-as kategóriában Hideg Krisztián, a Szuper1600-asban Ollé Sándor továbbra is százszázalékos (mindhárom idei versenyt megnyerték), az N-csoportban viszont új győztest avattak Hadik András személyében, aki ezzel az ob-összetettben is átvette a vezetést, lévén a WRC-ket az idéntől a nyílt bajnokságban értékelik.
Eredmények a 16. oldalon