Tárgyalóasztalhoz ülnek

Vágólapra másolva!
2009.05.14. 22:45
Címkék

Pénteken Londonban a Formula–1-es istállók vezetői összeülnek Max Mosleyval, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnökével és Bernie Ecclestone-nal, az F1 első emberével, hogy megpróbáljanak megoldást találni a sportágban kialakult kaotikus helyzetre. Az elmúlt napokban öt csapat, a Ferrari, a Toyota, a Renault, a Red Bull és a Toro Rosso jelentette be, hogy ha a szabályalkotó szervezet továbbra sem egyeztet az istállókkal az új regulákról, illetve életben tartja a hetekkel ezelőtt kihirdetett 2010-es kettős szabályrendszert (más műszaki feltételekkel indulnak azok, akik a 40 millió fontos költségvetési sapkát választják, illetve a többiek), kiszállnak a száguldó cirkuszból.

Mosley és az FIA ragaszkodik az új szabályokhoz, és blöffnek tekinti a csapatok fenyegetését. Az istállók azonban többször is leszögezték: nem üres fenyegetésekről van szó.

„Nem sajtókiadványok csatájáról van szó, a Ferrari komolyan mondja, hogy nem vesz részt olyan Formula–1-ben, amelyben nem ugyanazok a szabályok vonatkoznak a résztvevőkre – mondta Piero Ferrari, a csapatalapító Enzo Ferrari fia. – A költségplafon ellenőrizhetetlen, meg különben is, ez olyan rendszer lenne, mintha az olasz labdarúgó-bajnokságban az Inter a leggazdagabb csapatként csak kilenc mezőnyjátékossal állhatna ki a szegényebbek, például a Catania ellen, míg a szicíliaiak tizenkét embert vethetnének be. Ez nem sportszerű, mégis erről szólnak az új F1-es szabályok. Mi is spórolni akarunk, de ennek van ésszerűbb módja is.”

Bernie Ecclestone-nak meggyőződése, hogy elég csupán a Ferrarit meggyőzni arról, hogy maradjon, a többiek ezután vagy sorra meggondolják magukat, vagy távoznak, de a Renault vagy a Toyota elvesztése nem lenne olyan rossz hatással az F1-re, mint a Scuderia búcsúja.

„A Ferrari a kulcs, minden rajta múlik – mondta Ecclestone. – Ha a Scuderiával megegyezünk, nem lesz baj.”

Az autógyárak korábbi egyesülése (GPMA, később GPWC) három-négy éve szintén önálló sorozat indítására törekedett, de Ecclestone egy nagyobb összeggel meggyőzte a Ferrarit, és miután a maranellóiak kihátráltak az egyesülésből, el is halt a kezdeményezés.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik