Talmácsi „felmondott”

Vágólapra másolva!
2009.05.14. 22:45
Címkék
Talmácsi Gábor nem utazott el Le Mans-ba, a hétvégi vb-futam helyszínére, sőt a menedzsmentje kezdeményezte az Aspar-csapattal kötött kétéves szerződés felbontását. A magyar világbajnok tisztában van vele, hogy a döntés többféleképpen elsülhet, de azt mondta, képtelen volt a fennálló körülmények között folytatni a szezont. A csapatfőnök Jorge Martínez példa nélkülinek nevezte az esetet, mégis az együttműködés folytatására törekszik.

Csütörtök délelőtt „robbant a bomba”. Miközben Le Mans-ban a gyorsaságimotoros-világbajnokság résztvevői már a hétvégi futamra hangoltak, kiderült, hogy Talmácsi Gábor nem utazott el Franciaországba. Sőt nemcsak hogy nem utazott el, felbontotta a Jorge Martínez cégével kötött kétéves megállapodását.

Elhagyja a csapatot, amellyel világbajnok lett, amellyel a negyedliteresek között folytathatta.

Vajon mi vezethetett idáig? Talma menedzsmentjének közleménye szerint a szerződésbontás oka, hogy a magyar versenyző nem kapta meg a beígért második motorját, és hogy egyoldalúan megváltoztak a média-képviseleti jogok.

Tény, a március 31-i sajtótájékoztatón (amelyet Talmácsi új csapata, a Balatonring Team szervezett), elhangzott, hogy Jerezre meglesz a második motor, amellyel nőnek az esélyek a jó szereplésre. Tény, Jerezben nem volt ott a második motor, s bár a spanyol csapat sajtófőnökén keresztül megpróbáltuk elérni Martínez urat, hivatalos nyilatkozat nem született arról, hogy miért…

A pilóta menedzsmentjének hírlevele szerint: „egy motor volt, minimális alkatrészekkel, és ígéretek, csak ígéretek”. Ehhez jött még, hogy „a menedzsment beleegyezése nélkül a Talmácsi média-képviseletéhez fűződő jogokat megváltoztatták”. Magyarán ez azt jelenti, hogy a Balatonring Team (vagyis az egyszemélyes csapat, amelyet a sávolyi pálya befektetői támogattak) át akarta venni a pilótával kapcsolatos kommunikációt.

Ezután a menedzsment élt a szerződésben foglalt jogával, és egyoldalúan felmondta a szerződést.

„Nem tegnap kezdődött a huzavona, az a baj, hogy túl sokan akartak beleavatkozni Gábor dolgaiba, ami már a versenyzés rovására ment – mondta Stefano Favaro, a pilóta menedzsere, aki elutazott Le Mans-ba. – Jelenleg azon dolgozom, hogy Gábor a lehető leghamarabb visszatérhessen a MotoGP-sorozatba.”

Azt Favaro is elismerte: a legjobb döntések egyike volt, hogy aláírták a megállapodást az Aspar-csapattal, ám az idén megváltoztak a körülmények. Azt mondja, szerződésbe foglalták, hogy két motort biztosítanak Talmácsinak, ami végül nem teljesült, majd a menedzsment engedélye nélkül egy harmadik félhez kerültek a médiajogok, amelyek eddig a Faster kizárólagos tulajdona voltak, holott ebben az esetben újra kellett volna tárgyalni a szerződés feltételeit. Erre Martínez azt mondta, a médiajogok mindig is az ő csapatánál voltak, ők adták tovább a Fasternek.

Az istállófőnök azt is megerősítette, amit már a hírügynökségeknek korábban elmondott: ők még most is várják Talmácsit, hogy odaérjen a pénteki szabadedzésre, mert ők nem kezdeményeztek semmiféle szerződésmódosítást vagy -felbontást.

„Talmácsi Gábort két motor várja a csapat boxában, és bár lennének következményei a történteknek, őt most is szívesen látjuk a csapatban – mondta Martínez lapunknak. – Mindig is jóban voltunk egymással, együtt szereztünk világbajnoki címet, ami alapja a jó viszonynak – remélem, tisztázódik a helyzet. Véleményem szerint Stefano Favaro a hibás a kialakult helyzetért, és vele többé semmiről sem szeretnék beszélni.”

Martínez hozzátette: a Balatonring építéséhez (a magyar pályának ő lesz a többségi tulajdonosa) semmi köze sincs a történtekhez, ott minden a tervek szerint halad, a finanszírozási kérdésben is közel járnak a megoldáshoz.

Érdekesség, hogy Talmácsi Gábor egyszer már váltott csapatot idény közben: 2002-ben az Italjettől a Sachsen Honda-alakulathoz igazolt, technikai okok miatt – a motorja képtelen volt felvenni a harcot az ellenfeleiével. Most más a helyzet. Gábor versenyképes, a tőle várt eredményeket hozza, viszont azt mondja, a kialakult helyzetben nem tud versenyezni. S hogy mit hoz a jövő? Egyelőre annyit tudni, hogy van B-terv.

A nap utolsó híre az volt az üggyel kapcsolatban, hogy este Le Mans-ban kiadták a verseny hivatalos nevezési listáját, amelyen ott volt Talmácsi Gábor neve is, aztán később bejelentették, hogy Talmát a spanyol Ángel Rodriguez helyettesíti a futamon…

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik