A McLaren-istálló kitart a véleménye mellett, és továbbra is úgy látja, a sportfelügyelők jogtalanul vették el Lewis Hamilton első helyezését a Belga Nagydíjon. A brit pilóta Spa-Francorchamps-ban a verseny végén eleredő esőben utolérte Kimi Räikkönent, és az utolsó előtti kör megkezdése előtt a célegyenesre fordító sikánban előzésre szánta el magát. A manőver nem sikerült, átvágta a lassítót, egyúttal riválisa elé került, de azután, hogy valamelyest lassítva a célegyenesben, adott egy autóhossznyi előnyt a finnek, az első kanyar előtt ismét előzött. A sportfelügyelők (a háromtagú testületet a francia Nicolas Deschaux, a belga Yves Bacquelaine és a kenyai Surinder Thatthi alkotta Spában) szerint Hamilton a sikánban jogosulatlanul szerzett előnyt, és bár a szabályok nem térnek ki az ellenfél visszaengedésének részleteire, a brit hiába engedte vissza az első helyre Räikkönent, a sikán levágásának köszönhette, hogy utóbb ismét előzni tudott. Ezért alapból boxutcai áthajtásos büntetést kapott, amelyet ugyebár nem tölthetett le, ezért 25 másodpercet hozzáadtak az idejéhez, így az elsőről visszaesett a harmadik helyre, Felipe Massa és Nick Heidfeld mögé.
„Telemetriai adataink szerint Lewis hat kilométer per órával alacsonyabb sebességgel hajtott át a célvonalon, mint Räikkönen – mondta a McLaren szóvivője. – Levette a lábát a gázról, elengedte Kimit, és amikor újra a pedálra lépett, átment a pálya másik oldalára a Ferrari mögött, s utána kezdett előzésbe. Az adatok azt mutatják, hogy Lewis visszaadta a pályaelőnyt Kiminek, azaz az előírásoknak megfelelően járt el.”
A McLaren jelezte, hogy fellebbez; a részletes iratokat a versenyhez képest nyolc napon belül, azaz hétfőig kell eljuttatnia a Nemzetközi Automobil-szövetség párizsi székházába. Az FIA ezután dönti el, mikor hívja össze fellebbviteli bizottságát. A tárgyalásra az Olasz Nagydíj előtt vélhetően nem kerül sor, és egy FIAelöljáró szerint amúgy is reménytelen a McLaren helyzete, hiszen eredetileg boxutcai áthajtásos büntetésről van szó, azt pedig utólag nehéz semmissé tenni. A verseny óta sokan elemezték a történteket, és úgy tűnik, hogy csakis akkor kerülte volna el Hamilton a büntetést, ha csupán az első kanyar után kezdi el újabb manőverét.
„Ez nem igazságos, és nem először marnak belénk ilyen módon a sportfelügyelők – mondta mérgesen az ítélet után Anthony Hamilton, Lewis édesapja és menedzsere. – Először is azért vágta le a kanyart, mert Räikkönen kiszorította, és nem akarta, hogy öszszeütközzenek. Nem akart balesetet, a biztonságot tartotta szem előtt, és utána azonnal visszaengedte a finnt az első helyre. Hogy ismét támadott? Persze, hiszen ez a Formula–1, nem pedig vasárnap délutáni autókázás egymás mögött.”
A legelfogultabb személy mellett azért több független szakértő is Hamilton mellett foglalt állást. Charlie Whiting, az F1 versenyigazgatója és a háromszoros világbajnok Niki Lauda is úgy véli, Hamilton azzal, hogy visszaengedte maga elé Räikkönent, felmentette magát a büntetés alól. Eddig nem is büntettek ilyen esetben, ez volt az első alkalom, hogy az ellenfél visszaengedése ellenére jött a szankció.
A brit sajtó átkozza a sportfelügyelők döntését, az olasz szerint viszont igazságos ítélet született. A két fél egyike sem semleges, a kívülálló nemzetek sajtóorgánumai viszont inkább Hamilton mellett foglalnak állást. Spanyolországban úgy vélik, nincs igazi nyertes, míg a francia Le Parisien azt írja, „hivatalossá vált: a Formula–1-ben megtiltották a pilótáknak, hogy egymással versenyezzenek.”
Közben a fellebbviteli tárgyaláshoz szükséges iratok beadása másodlagos a McLaren számára, jelenleg a legfontosabb feladat a hétvégi Olasz Nagydíjra való felkészülés.
„Monza lebeg a szemünk előtt: a következő futam rendkívül fontos lesz, bizonyítanunk kell, hogy nem törtek meg minket” – mondta Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója.