Nem feltétlenül sportszerűen, de az eredmény szempontjából rendkívül taktikusan versenyeztek a Ford gyári pilótái a Török rali első napján, amikor is a remekül teljesítő Mikko Hirvonent és Jari-Matti Latvalát lassításra kérték az istálló vezetői, mondván, jobb ha a szombati második napon a négyszeres világbajnok Sebastien Loeb takarítja előttük a murvás utat. A taktika tökéletesen bevált, sőt Malcolm Wilson, a Ford csapatfőnöke kijelentette, ha szükség lesz rá, szombaton sem cselekednek másként. A két finn azonban remekül kihasználta, hogy tisztább úton száguldhatnak, Hirvonen 34.2, Latvala pedig 18.1 másodperccel vezet a francia Citroën-pilóta előtt. Hirvonen már a délelőtti négy szakasz után az élre állt, a hátralevő három gyorsaságin pedig tartotta előnyét riválisaival szemben, akik közül igazi veszélyt már „csak” Latvala és Loeb jelenthet első helyére. Az első nap után még öten voltak 49 másodpercen belül, a szombati küzdelmek zárása után viszont a negyedik Henning Solberg már több mint két percre maradt le az éllovas triótól.
„Hatalmas csata várható a záró napon – mondta az élen álló Hirvonen. – Nem tudom, vajon elegendő lesz-e az előnyöm, mivel Latvala közel van hozzám. Nehéz szakaszok várnak még ránk.”
Hirvonennel szemben kevésbé lehet elégedett Loeb, aki bizony ráfizetett arra, hogy neki kellett takarítani a pályát, és a riválisokkal ellentétben poros úton versenyzett.
„Az autó meg én is igyekeztem mindent megtenni – mondta Loeb. – Rendkívül frusztráló látni, hogy mindent megteszel, folyamatosan a határon autózol, de mások jobb feltételek mellett gyorsabbak nálad. Túl sok időt azonban nem veszítettem, vasárnap még bármi lehet.”
A nagy hármas mögött Dani Sordo volt a szombati nap nyertese. A spanyolnak pénteken a felfüggesztéssel adódtak gondjai, ezért csak nyolcadik lett, de a második napon erős tempót diktált, és már csak 6.6 másodperc a hátránya a negyedik Solberg mögött.
Eredmények a 21. oldalon