Hétfőtől szer dáig Barcelona ad otthont a Formula–1-es holt idény utolsó kollektív tesztjének. A csapatok a március 16-i Ausztrál Nagydíj előtt utoljára próbálgathatják autóikat, a legfrissebb aerodinamikai elemek most mutatkoznak be az autókon, mielőtt az istállók útra kelnének a föld másik oldalára, ahol már élesben, világbajnoki pontokért megy a csata.
Az eddigi tréningezések alapján többé-kevésbé fel lehetett állítani az erősorrendet, és bár nem valószínű, hogy a katalóniai három nap alapján változtatni kell rajta, előfordulhat, hogy a következő gyakorlások megerősítik vagy még inkább kétségessé teszik az eddigi tapasztalatok alapján összeállított ranglistát.
Az élen minden kétséget kizáróan a Ferrari áll. A vb-címvédő Kimi Räikkönen és Felipe Massa párosa remek autót kapott a mérnököktől, a bahreini és a múlt heti barcelonai tesztek alapján nehezen elképzelhető, hogy meg lehet verni a vbcímvédő istálló két versenyzőjét. Ha valakinek lehet rá esélye, az a McLaren párosa, hiszen Lewis Hamilton és Heikki Kovalainen szintén remekelt – főleg akkor, amikor a vörösök nem voltak jelen. Valenciában a Ferrarikat is legyőzték, de a lassú spanyol pálya mindig is a McLaren kedvencei közé tartozott, az ott született eredmények alapján botorság lenne azt hinni, hogy az „ezüstnyilak” verik a maranellói vörös gépeket. A McLaren-Mercedesek egy-két körön keresztül még versenyben vannak a Ferrarikkal, de hosszú távon, azaz egy egész versenyen a vörösök a nyerők.
A két élcsapat mögött a tavalyi idényhez hasonlóan a BMW párosa következhet, de ebben a tekintetben egyelőre teljes a homály: egyes vélemények szerint a BMW megőrizte harmadik helyét, de közel lehet hozzá a Renault, a Williams és a Red Bull. Egyelőre képtelenség megítélni, hogy az üldöző hármasból ki lesz a legerősebb, és az sem egyértelmű, hogy csak az időmérő erejéig tudják-e tartani a BMW-k tempóját, vagy a 300 kilométeres versenyek teljes távján is pariban lesznek a müncheniekkel. Mivel az edzéseken nincs előírva, milyen beállításokkal és mennyi üzemanyaggal kell menni, azt tényleg csak Melbourne-ben tudhatjuk meg, hogy ki milyen körülmények között igazán gyors.
A fent taglalt hat csapat után a Toyota és a Toro Rosso következik, a lista legalján pedig a Honda, a Force India és a Super Aguri helyezkedik el. Utóbbi gárdáról még mindig nem tudjuk, elindul-e egyáltalán a vb-n – némi rosszindulattal azt is írhatnánk, a Hondának már csak azért is megérné életben tartani fiókcsapatát, hogy elkerülje az utolsó helyeket…