A 37 versenyes NASCAR-szezon fő kérdése, tud-e triplázni Jimmie Johnson, aki az 1976-tól 1978-ig menetelő Cale Yarborough után a sorozat történetében másodikként nyerhet zsinórban három bajnoki címet. A címvédőnek, aki stílszerűen a pole pozícióból várja a floridai klasszikus rajtját, elsősorban csapattársaival és az NFL-ben szereplő Washington Redskins vezetőedzői posztjáról leköszönő Joe Gibbs istállójának pilótáival kell megküzdenie a trófeáért. Gibbs Chevroletről Toyotára váltott a télen, élversenyzője, Tony Stewart a teszteken kiválóan szerepelt. A bajnokot foglalkoztató Hendrick-csapatban Johnson mellett a négyszeres bajnok Jeff Gordon és a családi istállót a mostohaanyjával támadó nézeteltérése miatt faképnél hagyó Dale Earnhardt Jr. számít még esélyesnek. Earnhardt Jr. szurkolóbázisa a legnagyobb a NASCAR-pilóták közül, de az idényt felvezető bemutató versenyen – amelyet szintén Daytonában rendeztek meg – aratott győzelmével bizonyította, nem csak anyagi szempontból érte meg szerződtetni.
A bajnoki címért folytatott küzdelem mellett az újoncok külön párharcára is érdemes lesz odafigyelni. Juan Pablo Montoya kifejezetten jónak mondható első idényét követően az idén négy híres versenyző érkezik a nyitott karoszszériás kategóriákból. Jacques Villeneuve Mario Andretti óta az első Formula–1-es világbajnok, aki teljes szezonban elindul (vagy legalábbis tervezi, a szponzorokkal ugyanis még nem tudott megegyezni a kanadai, ezért kérdéses, hogy végig tudja-e versenyezni az idényt). Az Indy 500-at 1995-ben megnyerő Villeneuve mellett Amerika legnagyobb nyitott karosszériás versenyének legutóbbi két győztese is a Sprintkupában indul az idén. A tavalyelőtti nyertes Sam Hornish és a 2007-ben diadalmaskodó Dario Franchitti (aki Montoya egyik csapattársa lesz) számára kedvezőbben indul az évad, mint Villeneuve-nek vagy a másik kanadainak, Patrick Carpentier-nek, hiszen a NASCAR szabályai szerint csapatuk korábbi eredményei miatt az első öt versenyen mindenképpen rajthoz állhatnak, míg a másik két pilótának az időmérőkön meg kell szenvednie a 43 autót számláló rajtrácsra kerülésért. (Öt verseny után újraszámolják a pontokat, és az első 35 kap kedvezményt a hátralévő 32 futamra.)
Montoya tavaly nyert versenyt újoncként, az idei elsőéveseknek nehéz lesz túlszárnyalniuk produkcióját.