A Svéd rali a világbajnoki soro zat egyik legkülönlegesebb versenye, ez az egyetlen havas futam az idény során. A párosok szöges gumikat használnak a Karlstad környéki pályákon – ezek nagyon jó tapadást garantálnak, így a svéd a nagy átlagsebességű viadalok közé tartozik. Az idén sokáig kérdéses volt, lesz-e egyáltalán verseny, de másfél héttel a pénteki rajt előtt leesett a hó, így az utolsó akadály is elhárult, hogy klasszikus téli küzdelmet láthasson a közönség. Itt már szinte igénylik is a szurkolók, hogy mínuszokban fagyoskodjanak a pálya szélén – ez ugyanis biztosíték a látványos küzdelemre is. (Úgy gondolják, ha hó nincs, legalább jég legyen...)
Ami az esélyeket illeti, az ötszörös svéd győztes Marcus Grönholm versenyzőülését megöröklő Mikko Hirvonennek van sansza a végső sikerre – a Ford-pilóta maga is úgy érzi, most igazán nyernie kellene. Van oka az önbizalomra, ráadásul ezen a versenyen 57 éves története során csupán egy alkalommal nem északi pilóta – svéd, finn, norvég – diadalmaskodott, a „kakukktojás” Sebastien Loeb volt 2005-ben.
A franciák négyszeres világbajnoka simán megnyerte a monte-carlói idénynyitót is, s ezen a hétvégén mérföldkőhöz érkezik, pályafutása századik világbajnoki futamán indul. Nyilván győzelemmel szeretne ünnepelni, bár mint mondta, nem a jubileum izgatja igazán, sokkal inkább a svédországi kihívás.