Talmácsi gyorsul

Vágólapra másolva!
2008.01.30. 23:19
Címkék
Talmácsi Gábor három tizedmásodpercet javított a keddi időeredményén, ennek ellenére szerdán is meg kellett elégednie a harmadik pozícióval a valenciai gyorsasági motoros teszten. Nyolcadliteres világbajnokunk azonban nem panaszkodik – hasznosnak tartja a munkát, amit elvégzett.

„Sikerült javítani az időeredményemen, és folyamatosan ott vagyok a top háromban, de maximalista lévén ezzel nem elégedem meg. Még akkor sem, ha a tesztek nem arra valók, hogy megnyerjük őket, hanem arra, hogy a lehető legjobban kiismerjük a motort” – mondta Talmácsi Gábor, aki azt is elárulta, a 2008-as RSA Aprilia szerinte jóval többet tud, mint amennyit most kihozott belőle.

Úgy saccolja, szerdán körülbelül 80 százalékon teljesített, és ha csütörtökön eljut kilencvenig, az már nagyon jó eredmény. Eközben csapattársa, a spanyol Sergio Gadea egy tizedmásodperccel megdöntötte Talma emlékezetes, novemberi pályacsúcsát, és a nap leggyorsabbja lett a brit Bradley Smith és a magyar pilóta előtt.

„Gadea elképesztően gyors ezen a pályán, bármilyen motoron is ül – mondta elismerően Talmácsi, aki egy kulisszatitkot is elárult. – Lehet tőle tanulni, úgyhogy a nap végén el is kértem a számítógépes adatait, és összehasonlítottam a teljesítményünket, bár ez általában fordítva történik.”

Az adatok azt mutatták, hogy Gadea jóval hamarabb tud gázt adni a kanyarokból kifelé jövet, s Talma szerint ennek egyik oka, hogy ő egyelőre nem érzi az új motor hátulját, a másik: egyelőre nincs meg az optimális beállítás, úgyhogy ha korábban is adn gázt, a gép alighanem kisodródna a kanyarban. A csapat tehát még mindig küzd azzal a problémával, hogy az Aprilia elején nincs elég súly, úgy tetszik, a megoldáshoz hosszabb idő szükséges.

„Az egyik mérnököm Brazíliában van, mert gyereke születik, és a felesége mellett szeretne lenni, úgyhogy nélküle kell boldogulnunk – mondta Talma. – Az Aprilia szakemberei besegítenek, de azért hiányzik a megszokott szakember. Mindezek tudatában nem szabad elégedetlennek lennünk, csütörtökön tovább kell fejlődünk.”

A 250 köbcentisek mezőnyében Tóth Imre egész nap 38.7 fokos lázzal motorozott, de nem pihenhetett, mivel jó néhány alkatrészt ki kellett próbálnia a versenygépén. Rettenetesen rosszul érezte magát, ennek ellenére javított a köridején, bár az adatok nem hivatalosak, mivel a pályán ezen a napon sem volt hivatalos időmérés.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik