„Nem lazáztuk el” – foglalta össze a szombati nap történéseit Benik Balázs, és az eredmények tökéletesen alátámasztották a Ford-pilóta állítását. A nyolcból hét gyorsasági szakaszt nyert meg, és a nap végére több mint egyperces előnyt gyűjtött.
Több mint meggyőző teljesítmény.
A versenyző utóbb elmondta: könnyedén felvette a pályák ritmusát, úgyhogy jobb napot aligha kívánhatott volna magának. Persze voltak apróságok (például nekicsúsztak egy homokfalnak), de a Focus WRCnek néhány karcoláson kívül semmi baja sem lett.
S hogy mit terveznek a záró napra? „Szeretnénk a szombatihoz hasonlóan autózni” – fogalmazta meg Benik a terveket, amelyek közt kimondva vagy kimondatlanul alighanem némi pezsgőzés is szerepel. Mert bár a pilóta túlságosan is óvatos ahhoz, hogy jóslatokba bocsátkozzon, ha minden így megy tovább, vasárnap délután a harmadik bajnoki címét ünnepelheti. Beniket tehát senki sem tudta megszorongatni, a nap végén a második helyezett Herczig Norbert már több mint egy percre volt tőle. A Subaru-pilótának azonban fülig ért a szája, helyezésével sem volt a világon semmi gondja, és a gyorsasági szakaszokat is nagyon élvezte. „Kilinccsel előre” közlekedett, ahogyan szokott, úgyhogy volt néhány zűrös pillanata, végül azonban örülhetett, hiszen az Aschenbrenner Györggyel vívott külön csatában egyelőre ő áll jobban. Igaz, nem dőlhet hátra a versenyzőülésben, hiszen az előnye mindössze 4.6 másodperc…
„Asi” pedig nem adja könynyen a bőrét: bár a lazább talajon nem ment úgy, ahogyan szeretett volna, a többin felvette a versenyt Hercziggel, sőt az utolsó szakaszon ő volt a leggyorsabb az egész mezőnyből, jelezvén, a beállítási gond csak átmeneti volt, továbbra is figyelni kell rá.
Így aztán nem lesz könnyű dolga Turán Frigyesnek, akinek feltett szándéka, hogy megközelíti. Az Octavia WRC sofőrje részeredményeivel elégedett volt (többször is abszolút második volt a szakaszokon), az egyetlen nem elhanyagolható gondja az volt, hogy az utolsó előtti szakaszon tönkrement az aktív differenciálmű az autójában, ami azt vonta maga után, hogy a kanyarsebessége sokkal lassúbb lett. De ő még mindig a szerencsésebbek közé tartozott, hiszen jó néhányan (szám szerint 23-an) kényszerültek a pálya szélére különböző technikai gondok miatt. A nap legnagyobb vesztese címet (ha lenne ilyen) valószínűleg Tagai Tamásnak ítélnék oda, akinek rendkívül biztató eredményei voltak, a negyedik szakasz után az abszolút második helyen állt, ám motorhiba miatt („kikönyökölt” a hajtókar) fel kellett adnia a küzdelmet.
A viadal vasárnap hat gyorsasági szakasszal ér véget.