A csapat főmérnöke, signore Mauri nemigen akart felülni Talmácsi Gábor mögé a robogóra. Nem mintha nem bízott volna benne (tudta, hogy a versenyzőnek nagy szüksége van rá a hét végén, úgyhogy már csak ezért sem „nyírná ki”), de egy világbajnokjelölttel motorozni akkor sem könnyed esti séta. Még akkor sem, ha robogóval megtett körről van szó, s ha a pilóta – jelen esetben a 125 köbcentis kategória vb-éllovasa – csak a pálya nehéz szakaszait akarja megmutatni.
Talmácsi meggyőző képessége azonban nem mindennapi: nagy nehezen rávette a mérnököt, hogy felüljön mögé, aztán akaratán kívül jól ráijesztett.
„Nem mentünk lassan... Na jó, gyorsan mentünk, de nagyon hasznos volt!” – mondta Talma, aki utána még megtett egy kört a menedzserével, majd még egyet egyedül, hogy tesztelje a malajziai versenypálya vadonatúj aszfaltozását.
Megállapította, hogy élvezetes motorozni a maláj ringen, bár egyelőre elég piszkos az aszfalt, úgyhogy az első edzés biztosan a takarítással megy el. Szombatra azonban már pályacsúcsot jósolt – szerinte az új borításon (amelyen nincs annyi egyenetlenség) biztosan jelentősen felgyorsul majd a mezőny.
„Két különböző motort készítettek fel nekem a szerelőim. Az egyik az eddigi legjobb, amellyel a legtöbb tapasztalatot gyűjtöttem, a másik új verzió, amelyet a kanyarokban nehezebb áttenni, de a féktávokon sokkal stabilabb” – árulta el Talmácsi, aki egyelőre nem tudja, melyik gépét használja a világbajnokság utolsó előtti viadalán.
Már korábban is említettük, a sepangi versenypályán az egyik legnagyobb kihívást az időjárás jelenti: a magas páratartalom, a forróság álló helyzetben is elviselhetetlen, nemhogy nagy fizikai megterhelés közben.
A verseny elviselhetőbbé tétele érdekében Talma speciális bőrruhát kért a gyártótól, amelyet a szokásosnál jobban perforálnak – ez azt jelenti, hogy több helyen lyukasztják ki a jobb szellőzés érdekében. Ezt a megoldást nem túl gyakran alkalmazzák, mert ilyenkor megváltozik a bőrruha szakítószilárdsága, és ha esetleg elcsúszik a versenyző, könnyebben megsérülhet.
Talmácsi a lehető legnagyobb kényelem kedvéért vállalta a kockázatot: mindennek klappolnia kell ugyanis ahhoz, hogy megnyerje a hét végi Malajziai Nagydíjat. Márpedig neki ez a terve. Csütörtök délután megbeszélést tartott szerelőivel, megkérte őket, hogy koncentráljanak maximálisan, és megígérte, hogy ő maga is így tesz.
A szerelők egyébként ugyanúgy – ha nem jobban – élvezik a helyzetet, mint Talmácsi, nekik is tetszik, hogy a világbajnoki címért küzdhetnek.