Nyernie kell Sepangban

Vágólapra másolva!
2007.10.17. 23:44
Címkék
Talmácsi Gábornak elvileg van rá esélye, hogy a hét végén megszerezze a 125 köbcentis kategória világbajnoki címét (ehhez nyernie kellene, Hector Faubelnek pedig nulláznia). Biztató, hogy két éve az övé volt a versenyben futott leggyorsabb kör a maláj pályán.

A nyolcadliteres géposztályban egészen biztosan új győztest avatnak a hét végi Malajziai Nagydíjon, aminek egyszerű oka van: a korábbi sepangi elsők már nem a kategória tagjai. A jelenlegi éllovasok közül a mezőnyből egyedül Talmácsi Gábor nevét emelik ki a statisztikák a malajziai viadal kapcsán, mégpedig azért, mert 2005-ben az övé volt a versenyben futott leggyorsabb kör – akkor még a KTM-csapat színeiben.

„Nagyon gyors voltam azon a versenyen – emlékezett vissza Talmácsi. – Sajnos azonban az első és a második kanyarral gondjaim voltak, nem mindig tudtam ott úgy fordulni, ahogyan szerettem volna. A pálya többi része viszont kifejezetten fekszik, bízom benne, hogy ez a hét végén is kiderül.”

A világbajnokság összetettjében egy ponttal vezető magyar pilóta tehát szereti Sepangot. Bár dobogóra sajnos nem állhatott ezen a pályán, az utóbbi négy évben mindig pontszerző helyen végzett. Akkor is, amikor a motorja nem volt túl erős. Ami a márkák esélyeit illeti, az Apriliák jók itt, tavaly Alvaro Bautista megnyerte a versenyt, ami abból a szempontból nem mérvadó, hogy Talma legfőbb ellenfele, Faubel ugyanúgy Aprilián ül, mint a magyar.

A versenyhelyszínnel kapcsolatban nem szabad megfeledkezni arról, hogy a sepangi aszfaltcsíkot nemcsak a vonalvezetése teszi különlegessé, hanem az ottani rapszodikus időjárás is – nem elég, hogy bármikor eleredhet az eső (kedden például néhány perc alatt rengeteg csapadék hullott a városra), a páratartalom is rendkívül magas.

S hogy Talma mit szólna az esőhöz? Többször is aktuális volt ez a kérdés az idén, s bár korábban esőmenő hírében állt, a vizes pálya szerinte mindenki számára egyformán kockázatos. Jobban örülne tehát a száraz versenynek, de az sem izgatja különösebben, ha esik, mert elszánta magát a küzdelemre.

„Itt már nincs helye a taktikázásnak, mindenképpen meg kell előznöm Faubelt” – mondta az Ausztrál GP után, és elszántsága természetesen azóta sem változott. Nem is csoda, hiszen világbajnok akar lenni.

„Malajziában a forróság elviselhetetlen, ha a motor nem tökéletes, és küzdeni kell vele, öt-hat kör alatt elfárad az ember – mondta Talmácsi. – Ezért aztán az a tervünk, hogy olyan gépet hozzunk össze, amilyet például a Sachsenringen, mert akkor a verseny nagy részében elég kilencvenszázalékos teljesítményt nyújtani, és csak a végén kell odatenni azt a pluszt, amellyel meg lehet nyerni a versenyt.”

Talmácsi egyre népszerűbb, nemcsak itthon, külföldön is: az abu-dzabi hercegnek például kifejezetten tetszik a stílusa, úgyhogy december elejére meghívta egy kis kiruccanásra az Emírségekbe, ahol egy rendezvényen a magyar pilóta lenne a díszvendég.

A részletes programról nincs hír, de ha minden igaz, a rendezvény keretében Talmácsi megtehet néhány kört egy Formula–1es versenyautóval.

Nem ő lenne az első motoros, aki kiruccanást tesz a száguldó cirkuszba: John Surtees annak idején gyorsaságimotoros-világbajnokból lett Formula–1-es világbajnok (Ferrari), és a hétszeres vb-első Valentino Rossi is körözött már F1-essel.

Bár Talmácsi még nem tart itt, semmiképpen sem baj, ha az embert a fenti urakkal emlegetik egy lapon…

A VB ÁLLÁSA 125 kcm: 1. Talmácsi Gábor (magyar, Aprilia) 237 pont, 2. Faubel (spanyol, Aprilia) 236, 3. Kojama (japán, KTM) 166.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik