Nem volt véletlen, hogy Sebastien Loebre pályafutása kezdetén ráragasztották az „aszfaltmenő” titulust. A franciák háromszoros világbajnoka valóban parádésan kezeli versenyautóját az aszfaltos gyorsasági szakaszokon, ennek köszönhető, hogy viszonylag simán nyerte meg a hét végi Korzika-ralit. Ez egyben azt is jelentette, hogy hatról négypontosra csökkentette hátrányát a világbajnoki címért folyó küzdelemben.
„A magam részéről többet nem tehettem, mint hogy megnyertem a versenyt – értékelt Sebastien Loeb a nap végén. – A többi már nem rajtam múlik. Örülök a győzelemnek, és annak, hogy két pontot lefaragtam a hátrányomból.”
Ami Marcus Grönholmot illeti, meglehetősen zavarta, hogy ezúttal nem tudta felvenni a harcot Loebbel, a második helyezéssel viszont elégedett.
„Csak két pontot vesztettem, ez rendben is van – mondta Grönholm. – Az már kevésbé, hogy ezen a hétvégén esélyem sem volt a győzelemre. De még vezetem a pontversenyt, és ez a lényeg.”
Loeb csapattársa, Dani Sordo a vasárnapi négy szakasz közül hármat megnyert, ami bőven elég volt ahhoz, hogy kényelmesen megszerezze a harmadik helyet.
A záró nap legizgalmasabb eseménye a negyedik pozícióért zajló küzdelem volt a fordos Jari-Matti Latvala és a subarus Petter Solberg között. (A szombaton még a negyedik helyen tanyázó Francois Duval az esti szervizpark után a viadal feladására kényszerült.) A csatát végül az döntötte el, hogy a norvégok egyetlen világbajnokának gumigondjai támadtak: a vibráció miatt a pilóta alig tudta az úton tartani autóját, így végül az ötödik helyezésnek is nagyon örült. Azt pedig talán ecsetelni sem kell, hogy Latvala mennyire boldog volt a negyedik pozícióval, hiszen ez pályafutása eddigi legjobb eredménye.
„Csodás érzés! Nagyon féltem, mert Petter rettenetesen gyors volt a korábbi szakaszokon, és Új-Zélandon már elveszítettem egy nagy csatát ugyanígy. De most én lettem a párharc győztese” – lelkendezett az utóbbi évek egyik legnagyobb tehetségének tartott Latvala.
Ami a világbajnoki pontversenyt illeti, három futammal a sorozat vége előtt Grönholm továbbra is vezet – igaz, már csak négy ponttal. Afelől azonban senkinek sem lehet kétsége, hogy a kétszeres világbajnok finn megpróbálja megszerezni harmadik egyéni trófeáját – már csak azért is, mert ez az utolsó esélye. Jövőre ugyan néhány európai futamon még rajthoz áll, de a mostani az utolsó teljes idénye.