A Boston, a Memphis, a Minnesota és a Toronto nagy közönséget vonzó, Olaszországot, Angliát, Törökországot és Spanyolországot érintő európai túrája után az NBA most a világ legnépesebb országa, Kína újbóli meghódítására készül. A jövő héten az Orlando és a Cleveland Sanghajban és Makaóban játszik kilenc nap alatt három előkészületi meccset, és tart számos bemutatót. A sportszakmai megfontolások mellett az üzleti szempontok is meghatározóak: Kínában félmilliárd 25 éves vagy annál fiatalabb ember él, és a felmérések szerint 83 százalékuk érdeklődik az észak-amerikai liga eseményei iránt. Az NBAközvetítéseket az előző szezonban egymilliárd érdeklődő kísérte figyelemmel. Ezen adatok fényében csöppet sem meglepő, hogy tavaly 400 millió NBA-csecsebecsét adtak el az országban. Érdekesség, hogy a legkeresettebb nem Jao Ming, hanem Kobe Bryant meze. A Houston légiósa, a „sanghaji torony” mindössze hatodik a rangsorban Kobe Bryant, Allen Iverson, Tracy McGrady, Dwyane Wade és LeBron James mögött. S még egy sokkoló tény: Kínában körülbelül háromszázmillióan kosárlabdáznak, annyian, ahányan az Egyesült Államokban összesen élnek.