Fő szempont a fegyelem

Vágólapra másolva!
2007.07.30. 23:23
Címkék
A Hungaroring boxutcájában elkezdődtek az előkészületek a hét végi Formula–1-es Magyar Nagydíjra. Megérkeztek a csapatok kamionjai, és lassanként felépül a boxok mögötti „csodavilág”, ahová csak a kiváltságosok juthatnak be.

Nagyüzem a Hungaroringen. Kamionok manővereznek a paddockrészben, targoncák szállítják a nagyobb alkotóelemeket, épülnek az úgynevezett motorhome-ok, amelyek a versenyhétvége során a csapatok otthonául szolgálnak.

Csillog-villog minden, az utóbbi években az istállók nem győzik egymást túlszárnyalni. Annak idején a McLaren építette meg az első üvegportálos „csodapalotát”, és persze a többiek sem akartak lemaradni mögötte. Egyre-másra tervezték meg a furcsábbnál furcsább kinézetű szerkezeteket, közülük az egyik legújabb a Ferrarié, amely körülbelül 40 millió euróba (10 milliárd forint) került.

Nos, ennek összerakásán fáradoztak a szerelők hétfőn a zuhogó esőben. Egyikőjük elárulta, hogy húsz ember három nap alatt tudja előkészíteni a motorhome-ot a versenyhétvégére. (Csak összehasonlításképpen: a régit öt ember egy nap alatt építette fel... Ezt csak onnan tudni, hogy itt van az is, ha esetleg szükség lenne rá.)

A kamionok már egy héttel ezelőtt, rögtön a nürburgringi viadal után megérkeztek a mogyoródi versenypályára.

A sofőrök otthagyták őket az alsó parkolóban, majd hazamentek pihenni, hogy aztán vasárnap elkezdődhessen a munka. A fentebb említett építkezés, manőverezés satöbbi.

Szerda 18 órára itt mindennek el kell készülnie, addigra már felállítják a mágneses kapukat, amelyeken engedély nélkül még a légy sem repülhet át. Fegyelem van itt, kérem, még arra is odafigyelnek, hogy a kamionok abroncsain ugyanott legyen a felirat. Katonás rendben kell sorakozniuk, centiméterekkel sem állhat kijjebb az egyik, mint a másik. Vagy ha igen, akkor Bernie Ecclestone, a Formula–1 mindenható ura irtózatosan leszúrja a szóban forgó csapatot. Ezt pedig nem kockáztatják meg.

Nemcsak az aszfaltcsíkon, a pálya többi részén is olajozottan, fegyelmezetten kell működnie a gépezetnek ahhoz, hogy a száguldó cirkusz világa megmaradjon tökéletesnek. Olyannak, amilyennek lennie kell, amilyennek láttatni, látni akarják.

Miközben a paddockban a csapatok szigorúan egyenruhába öltöztetett szerelői serénykednek, addig a pályán és a toronyépületben is zajlik

a feladat. Takarítják a mosdókat, söprik az aszfaltot – sok a munka. Ha valaki év közben látja a Hungaroringet, a Magyar Nagydíj idején szinte rá sem ismer. A különbség akkora, mint amikor valaki háromhetes szakállal lerohan a közértbe, vagy kicsinosítva elindul az Operabálba.

Nos, a hét végén Operabál készül, 600 versenybíró serénykedik majd a ringen, és több ezerre tehető azok száma, akik azért dolgoznak, hogy mindenki jól szórakozzon. Az érdeklődésre pedig, úgy tűnik, nem lesz panasz, hiszen időarányosan 15-20 százalékkal többen vettek jegyet a Magyar Nagydíjra, mint tavaly ilyenkor. Itt már négy napról beszélünk, hiszen lassan hagyománnyá válik, hogy csütörtök délután az érvényes Formula–1-es jegyet birtoklók boxutcalátogatásra mehetnek – körülbelül 30-40 ezer emberről beszélünk – sőt az idén csatlakozhatnak hozzájuk azok is, akiknek érvényes jegyük van a szombat esti, hungaroringi Omega-koncertre. Ezzel kapcsolatban is van újdonság: a hírek szerint Eddie Jordan volt csapattulajdonos együttese lesz az egyik előzenekar a 45. születésnapját ünneplő Omega előtt.

De visszatérve a pályára:

épül-szépül a hungaroringi boxutca. A előkészületek körülbelül másfél hetet vesznek igénybe a csapatok idejéből, a bontáshoz azonban egy nap is elég. Hiszen a száguldó cirkusz már vasárnap este vagy hétfő reggel odébbáll.

Előtte azonban még remélhetőleg lesz egy (ha a tavalyiból indulunk ki, akkor biztosan) izgalmas versenyünk…

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik