Normális, hogy az ember végigversenyez egy hétvégét és utána saját maga vezeti a gépet, amivel hazajön? Normális, hogy az ember végigversenyez egy hétvégét és utána saját maga vezeti a gépet, amivel hazajön?
Persze! Főleg a közeli helyszínekről. Mert a gépnek is haza kell jutnia valahogy. Most szerencsém is volt, végig szép időben jöttem, úgyhogy négy és fél óra alatt itthon voltam, ami jó átlag egy ilyen kis géppel.
Volt már ideje értékelni a történteket? Vagy az idény eddigi részét? Hiszen túl vagyunk a szezon felén és a harmadik helyen áll.Ha értékelni kellene, azt mondanám, felemásan alakult az év. Ha azt nézem, hogy hat futamból kettőt megnyertem, akkor jónak mondható. Ha viszont azt, hogy két futamon is rendkívül balszerencsés voltam – már zsebben lévő másodikhelyet vesztettem el Rióban és Isztambulban – akkor azt mondom, alakulhatott volna jobban. S itt volt még a londoni futam, ahol a második legjobb idővel harmadik lettem.
Jól érzem, hogy nem kifejezetten szereti az új kieséses rendszert, amelyen a párharcok számítanak, nem a gyorsaság?
Senki sem szereti, mert igazságtalan. Előfordulhatott volna, hogy ugyanezzel a második idővel ötödik vagyok. Lutri, hogy ki kivel kerül össze, és az adott pillanatban mire képes. Lehet, hogy az jut a döntőbe, akinek összesen egyszer sült el a keze, és soha többé meg sem közelíti azt az időeredményt. Jobb volna, ha két-három futam lenne, és a legjobb időeredmény döntene. Én azt szeretem, amikor az eredmény az én teljesítményemtől függ, nem a szerencsétől.
Mennyire fáradnak el a versenyek végére?
Nagyon. Mert ráadásul ennek az új rendszernek az a különlegessége, hogy aki eljut a döntőig, az négy kört repül. Ezen a hét végén is előfordult, hogy két repülés között hét percem volt – a szerelőm épphogy meg tudta tankolni a gépet. Ilyen sűrű program során rendkívül nehéz végig koncentrálni.
– Következik a magyar viadal augusztus 20-án, előtte azonban még ezen a hét végén a Magyar Nagydíj. Követi a Formula–1-es világbajnokság eseményeit?
– Ha éppen nem versenyzek,akkor megnézem a futamokat. A legutóbbit például pont láttam – nagyon izgalmas volt. Ráadásul a hungaroringi viadal azért is különleges számomra, mert én magam is versenyeztem rajta Astrával, Clióval meg mindenféle más autókkal. A Magyar Nagydíjat nézve végig tudom, hol járnak, milyen kanyar következik, egy kicsit jobban átélem a küzdelmet, mint azok, akik sohasem mentek körbe a mogyoródi versenypályán. A mostani mezőnyből senkinek sem szurkolok, ennek ellenére várom a futamot. Mint ahogy a hazai Red Bull Air Race-t is, mivel magyar közönség előtt mindig különleges élmény versenyezni.