Mr. Dakar kilencedik diadala

TÓTH ANITA jelenti DakarbólTÓTH ANITA jelenti Dakarból
Vágólapra másolva!
2007.01.22. 01:51
Címkék
Stéphane Peterhansel (autó), Cyril Despres (motor) és Hans Stacey (kamion) győzelmével ért véget a 29. Dakar-rali. A Rózsaszín-tó partján felállított céldobogón persze nemcsak ők ünnepeltek – mindenki, aki teljesítette a 7915 kilométeres versenytávot.
Stéphane Peterhansel taktikája gyôzelmet ért: ahogy átvette a vezetést, csak arra figyelt, hogy ne hibázzon
Stéphane Peterhansel taktikája gyôzelmet ért: ahogy átvette a vezetést, csak arra figyelt, hogy ne hibázzon
Stéphane Peterhansel taktikája gyôzelmet ért: ahogy átvette a vezetést, csak arra figyelt, hogy ne hibázzon
Stéphane Peterhansel taktikája gyôzelmet ért: ahogy átvette a vezetést, csak arra figyelt, hogy ne hibázzon
Stéphane Peterhansel taktikája gyôzelmet ért: ahogy átvette a vezetést, csak arra figyelt, hogy ne hibázzon
Stéphane Peterhansel taktikája gyôzelmet ért: ahogy átvette a vezetést, csak arra figyelt, hogy ne hibázzon

Mr. Dakar visszahódította a koronát. A motorral hatszor győzedelmeskedő Stéphane Peterhansel már autóval is három diadalnál tart.
Sikere nem titok. Azonkívül, hogy pokoli gyorsan vezet, megbízható autóban ül, szervezett csapat dolgozik a sikeréért, a navigátora is valóságos kincs. Azt mondja, ezen a Dakaron nem nyerhetett volna Jean-Paul Cottret nélkül – és nemcsak azért, mert egyszer sem tévedt el az egész verseny során, hanem azért is, mert amikor technikai gondok adódtak – kétszer kellett kuplungot cserélni a pályán – a rutinos navigátor akkor is remekül végezte a teendőket.
Megvan tehát sorozatban a hetedik Mitsubishi-siker, összességében pedig a tizenkettedik.

Számokban

7. alkalommal nyerte meg sorozatban a Mitsubishi az autós viadalt

210 versenyző búcsúzott el idő előtt az 510 induló közül

2 Dakar-sikernél tart a franciák toppilótája, Cyril Despres
Pedig az idén tényleg nem volt könnyű dolguk a háromgyémántosoknak. A verseny feléig a Volkswagen fölénye mutatkozott, csakhogy Giniel de Villiers és Carlos Sainz dolgát is technikai gondok nehezítették, olyannyira, hogy utána már hiába produkáltak parádés részeredményeket, ez kevés volt a győzelemhez, sőt még a dobogóhoz is.

Érdekesség, hogy a kettős sikert arató Mitsubishi ezen a viadalon egyetlen szakaszgyőzelmet sem aratott. Peterhansel elárulta: attól kezdve, hogy átvette a vezetést az összetettben, már csak arra koncentrált, hogy ne hibázzon. Nem hiányzott az életéből az újabb szakaszgyőzelem, csalódott lett volna viszont, ha nem nyeri meg a versenyt.

Homokszemcsék

Az 510 induló közül 300 célba ért a Dakaron (132 motoros, 109 autós páros és 59 kamionos trió), a mezőny majdnem hatvan százaléka feljutott zehát a Rózsaszín-tó partján felállított céldobogóra. Az utóbbi években 50 százalék alatt volt ez az adat.

Pályafutása első Dakar-raliján a 46. helyet szerezte meg a romániai magyar motoros, Emanuel Gyenes. A Szalay-csapat színeiben induló fiatal versenyzőnek voltak technikai gondjai, előfordult, hogy csak éjszaka érte el a tábort, de a nehézségek csak meghozták a kedvét.

A kamionos győztes Hans Stacey kategóriájában húsz év után nyert Hollandiának Dakar-ralit. Érdekesség, hogy két évtizede nagybátyja, Ian de Rooy diadalmaskodott.
Motorral már csúcstartó, autóval is csak egy sikerre van attól, hogy beállítsa Ari Vatanen négy győzelmet számláló rekordját. Amíg el nem éri a csúcsot, addig biztosan versenyez majd.

A motoros győztes Cyril Despres elárulta: néhány hónappal ezelőtt nem gondolta volna, hogy itt áll majd a dobogó tetején Dakarban, és a második győzelmét ünnepli. A franciának nagyon nehéz éve volt. Először elveszítette a legjobb barátját, utána pedig a Marokkó-ralin meghalt a szomszédja, és szintén jó barátja, Henri Magne. A világ egyik legjobb navigátora Nani Roma mellett ült, amikor autójuk egy betonfalnak ütközött.

Kicsúszott a lába alól a talaj, nem tudta, képes lesz-e napi nyolc órát – vagy még többet – összpontosítani. Képes volt rá, sőt. Egyszer sem hibázott a több mint két hét során. Voltak pillanatok, amikor veszni látszottak a reményei – például, amikor az új KTM-mel váltógondjai voltak, s jókora hátrányba került emiatt –, ám Marc Coma esése után ő került a figyelem középpontjába. Azért is, mert – furcsa az élet – tavaly éppen megfordítva történt minden: Despres esése és karsérülése után Coma diadalmaskodott.

A győzelmét – a Mitsubishi-csapathoz hasonlóan – Henri Magne emlékének ajánlotta… ---- E ---- &
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik