Ez nem a Volkswagen napja volt. Giniel de Villiers és Carlos Sainz technikai gondoktól szenvedett, a Mitsubishi és Stéphane Peterhansel pedig átvette a vezetést az autósok között. A motorosoknál továbbra is Marc Coma áll az élen.
Stéphane Peterhansel kivárásra játszott, és nyert ? a kilencedik szakasz után az élre állt az összetettben
Stéphane Peterhansel kivárásra játszott, és nyert ? a kilencedik szakasz után az élre állt az összetettben
A Dakar-rali attól is különleges, hogy nagyon hosszú lévén, rengeteg fordulópontja lehet. Nos, a hétfő vízválasztó nap volt.
Az autósok versenyében eddig domináló Volkswagen-csapat fölénye néhány perc alatt semmivé lett. Giniel de Villiers, akinek egészen mostanáig nem volt gondja, ezúttal kifogta a legsúlyosabbat: a motor felmondta a szolgálatot a Touaregben.
A pilóta, aki addig egyszer sem hibázott, kénytelen volt a pálya szélére húzódni a Tisitből Nemába vezető pályán, mert lángok csaptak ki autójának motorházteteje alól. (Isteni szerencse, hogy versenygépe nem égett ugyanúgy porrá, mint néhány napja a finn Ari Vatanené…) Bár a csapat még bízik a versenykamion személyzetében, hátha az abban ülő szerelők tehetnek valamit a dél-afrikai pilótáért, ebből már aligha lesz győzelem…
A Volkswagen-istálló azt is tapasztalta: a baj nem jár egyedül. Ugyanis nem elég, hogy éllovas pilótája partvonalra került, még a kétszeres világbajnok Carlos Sainznak is gondjai támadtak. Ezen a napon például az elektronikával. A privát színekben autózó Carlos Sousa megállt segíteni (navigátora, Andreas Schultz nagyon ért a Touaregekhez), ám végül nem talált megoldást, úgyhogy Sainz is úgy várja a kamiont, mint a Messiást.
Számokban
1 alkalommal nyert szakaszt a Dakar-ralin lett versenyző: a motoros Janis Vinters 2 részsikernél tart az idei viadalon a nagy öreg, Jean-Louis Schlesser 15 perc alatt cserélte ki a tönkrement kuplungot a Mitsubishiben Stéphane Peterhansel és Jean-Paul Cottret
Bekövetkezett tehát, amit napok óta jósoltak a szakértők: előretört a Mitsubishi. Mégiscsak igaza volt Stéphane Peterhanselnek, aki vasárnap azt mondta, most már egy cél lehet, lőtávolon belül maradni, és kivárásra autózni. Nos, Mr. Dakarnak nem kellett sokáig várnia, csak egy napot.
Bár a szakaszgyőzelem ezúttal sem lett az övé (azt Jean-Louis Schlesser gyűjtötte be saját építésű buggyjával), az összetettben már ő áll az élen, s csapattársa, a címvédő Luc Alphand követi majdnem nyolc percnyi különbséggel.
Aligha fogadott volna erre bárki is nagy tétben huszonnégy órával ezelőtt.
A motorosoknál is meglepetés született, előkerült egy privát KTM-mel induló fiú a teljes ismeretlenségből (annyira azért nem ismeretlen, tavaly ugyanis tizedikként végzett a sivatagi show-n), és megszerezte Lettország első Dakar-szakaszgyőzelmét.
Az élen azonban változatlan maradt a helyzet. Marc Coma, aki talán tartott egy kicsit attól, hogy az új KTM-eknél lassan állandósuló váltógondok őt is elérik, visszavett a tempóból, de megteheti, hiszen előnye tetemes. Ráadásul legfőbb riválisa, a tavalyelőtti bajnok Cyril Despres ezen a napon sem faragott a hátrányából, mert a szakasz 130. kilométerénél elesett, és ezzel időt veszített. Hátránya majdnem 55 perc, ami behozhatatlannak tűnik.
Ám a hétfőn történtekből kiindulva semmit sem vehetünk biztosra, főként, hogy a keddi Nema-Nema szakasz sem ígérkezik sétagaloppnak… ---- 3 ---- &