Már a versenyre hangolnak

Vágólapra másolva!
2006.08.04. 00:28
Címkék
Edzést vagy versenyt még nem tartottak, mégis nagy volt az élet csütörtökön a Hungaroringen. Egyrészt a boxutcában – ahová az idén is több ezer szurkoló zarándokolt el, hogy közelről láthassa a csapatok garázsait –, másrészt a boxok mögött, ahol az istállók már javában készültek a versenyhétvégére.
Michael Schumacher szokásához híven nem volt túl közlékeny csütörtökön ? ô inkább az eredményekrôl szeret beszélni
Michael Schumacher szokásához híven nem volt túl közlékeny csütörtökön ? ô inkább az eredményekrôl szeret beszélni
Michael Schumacher szokásához híven nem volt túl közlékeny csütörtökön ? ô inkább az eredményekrôl szeret beszélni
Michael Schumacher szokásához híven nem volt túl közlékeny csütörtökön ? ô inkább az eredményekrôl szeret beszélni
Michael Schumacher szokásához híven nem volt túl közlékeny csütörtökön ? ô inkább az eredményekrôl szeret beszélni
Michael Schumacher szokásához híven nem volt túl közlékeny csütörtökön ? ô inkább az eredményekrôl szeret beszélni

A Hungaroringen minden készen áll a Formula–1-es viadalra, csütörtökön a szervezők és a résztvevők is elvégezték az ilyenkor szokásos tennivalókat. A pályán még csak a biztonsági autó és az orvosi négykerekű körözött, a pilóták sétálgatva, kerékpáron vagy robogóval tettek terepszemlét. A szerelők eközben a kamionokból való kipakolást fejezték be, illetve a hét végén használandó gumijaikat vették át a szállítóktól.

A paddockban – a boxok mögötti részen – az újságírók, tévések és fotósok a csapatok kamionjai előtt sétálgattak, arra várva, hogy felbukkanjon egy-egy pilóta, hátha rá lehet bírni, hogy mondjon egy-két hasznos mondatot. A figyelem középpontjában természetesen a világbajnokság két ásza, Fernando Alonso és Michael Schumacher volt, de a legkevésbé ők lassítottak le a tömegben, amikor az egyik helyről a másikra mentek.

Persze a szurkoló szent és sérthetetlen, úgyhogy míg a hétszeres világbajnok német a paddockban sietősre fogta, a boxutcába ezen a délutánon beengedett több ezer drukkerhez kiment a box elé. A tömeg ettől persze euforikus állapotba került: a kordonok alig bírták a nyomást.

Az elmúlt három versenyt magabiztosan megnyerő Schumi akár babonás is lehet, hiszen a Német GP előtt is nyert egy jótékonysági focimeccset csapatával, és ezúttal is sikeres labdarúgó-találkozóval hangolt. A Ferrari menője persze nem sokat ad az előjelekre, annál inkább bízik csapatában, autójáról ugyanis az elmúlt hetek teljesítményét látva kijelenthető, hogy legyőzhetetlen.

Fernando Alonso is bízik a Renault-ban, csapatának azonban kockáztatnia kell, ahhoz képest, hogy egy hét sem telt el a Német GP óta, számos fontos módosítást végzett az autóján. A pilóta a jelek szerint nem vonja kétségbe, hogy ezt kell tenni, a csütörtöki FIA-sajtótájékoztatón magabiztosan beszélt világbajnoki esélyeiről.

"Németországban az eddigi legrosszabb hétvégénket zártuk, de bízom benne, hogy hamarosan ismét képesek leszünk a győzelemért csatázni – mondta Alonso. – Az autónk és a gumijaink is mások lesznek, mint a múlt hét végén, Hockenheim csak kisiklás volt. Még mindig mi vezetjük a világbajnokságot, nem tartok tőle, hogy Michael Schumacher és a Ferrari elveszi tőlünk a trófeát.”

Szavazás

Ki lesz a Formula–1 világbajnoka 2006-ban?

A tájékoztatón a spanyolon kívül még négyen voltak, és amikor Mark Webbertől, Jenson Buttontól, Robert Kubicától és Christian Klientől megkérdezték, szerintük ki lesz a vb-csata győztese, Alonso mindenki válaszát megelőzve diszkréten jelentkezett. Magabiztosságát tükrözte a többiek véleménye is, aki állást foglalt, Alonso mellett tette le a voksát.

"Na, most rád raktuk a terhet” – viccelődött Mark Webber.

Alonso ezt persze cseppet sem bánja, jól érzi magát, hiszen vezet.

A korábbi nyilatkozatokban mindenki a forróságról beszélt, ehhez képes hűvös Magyarországra érkeztek, amivel egyelőre nem nagyon tudnak mit kezdeni. Persze profi csapatokról beszélünk, de még mindig nem lehet megjósolni, hogy a hűvösebb, esetleg esős körülmények kinek kedveznek majd. Még sohasem volt csapadékos Magyar Nagydíj, az idén eddig egyetlen helyszínen sem esett, úgyhogy nehezebb jósolni, mint valaha.

A Renault feladatát megnehezíti, hogy az FIA csütörtökön újabb közleményt adott ki, amely szerint mégsem tudja garantálni a speciális lengéscsillapítót alkalmazóknak, hogy büntetlenül megússzák a használatát.

"Mérlegeljük a lehetőségeinket” – mondta a Renault sajtófőnöke.

A Toro Rossónál szintén találtak a gépátvételkor ellensúlyos lengéscsillapítót, amit jeleztek az FIA vezetőségének. A csapat ezután lecserélte az alkatrészt.

Az edzéseket tehát biztosan megelőzi majd egy kis izgalom, de ez csak jót tesz a versenyünknek.

Péntekre (a szabadedzések 11, illetve 14 órakor kezdődnek) egyébként még mindig érvényes a Hungaroring kedvezménye: ezen az egy napon állóhelyre 1700 forintért váltható jegy. ---- Paddock – a varázslatos hely, ahová a légy is csak fényképes plasztikkártyával repülhet be. A boxok mögötti terület, ahol az igazi Formula–1-es élet folyik, itt fogadják a csapatok a fontos vendégeiket, itt esznek, pihennek a pilóták az edzések között, a verseny előtt.

Az utóbbi években már-már tendencia, hogy nemcsak a futamokon nyújtott teljesítményével próbál kitűnni egy-egy csapat, abból is presztízskérdést csinál, kinek van szebb motorhome-ja (kerekeken guruló luxusétterme, hotelje…).

Míg kint, a tribünök mögött lacipecsenyét, hot-dogot, hamburgert árulnak, és sört isznak hozzá a drukkerek, itt pincérek szolgálják fel a legkülönfélébb fogásokat a kifogástalanul megterített asztalok körül ülő, elegáns vendégeknek.

No és persze a pilótáknak. Mert ők is itt töltik el szinte minden szabad percüket, mondhatnak akármit, a városból jóformán semmit sem látnak. A csapatok szakácsai jól tudják – az évek során volt idejük megtanulni –, hogy ki mit szeret enni és inni. A versenynapokon általában salátát és tésztát választanak a versenyzők, de van itt minden, amit csak megkívánnak: gyümölcs, édesség, százféle innivaló.

Ezek a kamionok afféle menedékként is szolgálnak: itt elbújhatnak a pilóták, ha éppen nincs semmiféle kötelezettségük, ha nem akarnak a kamerák, a fényképezőgépek erdejében utat törni maguknak.

Itt vannak ágyak, privát terek, ahol pihenni lehet, és fogadni az ismerősöket, persze csak a kívánatos vendégeket.

A kiváltságosokat.

----
Pályainformációk



Extra hírek
  • A Formula–1-ben 2008-ban bemutatkozó Prodrive megkapta az építési engedélyt új, ultramodern főhadiszállásához, de csak akkor kezdheti el a munkálatokat, ha a warwickshire-i kormányzat főtitkára is rábólint a tervekre.
  • Juan Pablo Montoya elárulta, csak abban az esetben maradt volna a Formula–1-ben, ha a Renault állást kínál neki – ám erre nem került sor.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik