Belvárosi hangrobbanás

Vágólapra másolva!
2006.08.04. 00:28
Címkék
Ritka pillanat a Hôsök terén, mindössze egy autó a keresztezôdésben, az viszont rendkívül gyors
Ritka pillanat a Hôsök terén, mindössze egy autó a keresztezôdésben, az viszont rendkívül gyors
Ritka pillanat a Hôsök terén, mindössze egy autó a keresztezôdésben, az viszont rendkívül gyors
Ritka pillanat a Hôsök terén, mindössze egy autó a keresztezôdésben, az viszont rendkívül gyors
Ritka pillanat a Hôsök terén, mindössze egy autó a keresztezôdésben, az viszont rendkívül gyors
Ritka pillanat a Hôsök terén, mindössze egy autó a keresztezôdésben, az viszont rendkívül gyors

Iszonyú hangerővel dübörögtek fel a motorok, szinte beleremegtek a lakóházak ablakai: a két Formula–1-es versenygép elrajtolt a Dózsa György úton. Mielőtt még bárki azt hinné, hogy meghibbantunk, tisztázzuk gyorsan: nem szellemeket láttunk, a Red Bull Racing- és a Torro Rossó-istálló tényleg elhozott egy-egy versenygépet a Hungaroringről, hogy két tesztpilótája bemutatót tartson Budapest belvárosában.

Az úri közönség jól mulatott: a kordonok mentén sűrű sorokban álltak az emberek, fürtökben lógtak az erkélyeken, az ablakokból, székeket és létrákat hoztak, hogy jobban lássanak. Ez igen! Így aztán tényleg közelebb lehet hozni az emberekhez ezt a gyönyörű sportot.

És nemcsak a nézők élvezték a játékot – Robert Doornbosnak és Neel Janinak, a Red Bull két „tesztelőjének” is fülig ért a szája. Nem csoda: ilyen magas fordulatszám-tartományban sem a versenyeken, sem a teszteken nem használhatják az autót. Arról meg pláne nem lehet szó, hogy a raliban csak „kézifékesnek” hívott mozdulattal megforgassák az út közepén, és füstöltessék a gumikat. Hiába tetszik a közönségnek, ha nem egy roadshow keretében, hanem a versenypályán tették volna ezt (legyen szó akár tét nélküli tesztről), biztos leszedték volna a fejüket. Ezt nem mi találtuk ki, maga Jani vallotta be vigyorogva. Később hozzátette: először fordult vele elő, hogy forgalom és piros lámpák nélkül közlekedhetett Budapesten, és bizony nagyon élvezte.

Ugyanúgy, ahogyan Palik László is. Nem először vezetett Formula–1-es autót, de a legutóbbi alkalom bizony már egy teljes esztendeje volt, úgyhogy némi taktikai utasítást kért a rajt előtt Doornbostól, aki szívesen segített neki, de inkább a gyönyörű magyar lányokra koncentrált, akiket a Red Bull választott ki a csapat kísérőiül a hét végére. Szóval Palik beült a versenygépbe. Az első körben visszafogta magát, de persze azért felgyorsult annyira, hogy a levegő Formula–1-es ura, Besenyei Péter csak a Hősök terénél érjen fölé, ám amikor repetát kapott (a csapat úgy döntött, mehet még egy kört), már jobban odatette magát. Persze neki a Hungaroring Zrt. elnökeként elsősorban az volt a célja, hogy még népszerűbbé tegye a sportágat, noha természetesen autóversenyzőként is nagy élmény volt számára kordában tartani az F1-es paripát.

Szavazás

Ki lesz a Formula–1 világbajnoka 2006-ban?

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik