Nyugodtan nyaralnának

HEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITAHEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2006.07.14. 02:41
Címkék
Megkezdődött a visszaszámlálás a nyári szünet előtt. A 125-ös és a 250-es mezőnynek már csak a vasárnapi Német Nagydíjat kell teljesítenie a vakáció előtt, a MotoGP pilótáinak viszont még két nagydíj van hátra az egy hónapos nyaralást megelőzően.
Talmácsi Gábor abban reménykedik, hogy végre már neki is kijön a lépés
Talmácsi Gábor abban reménykedik, hogy végre már neki is kijön a lépés
Talmácsi Gábor abban reménykedik, hogy végre már neki is kijön a lépés
Talmácsi Gábor abban reménykedik, hogy végre már neki is kijön a lépés
Talmácsi Gábor abban reménykedik, hogy végre már neki is kijön a lépés
Talmácsi Gábor abban reménykedik, hogy végre már neki is kijön a lépés

Szabadságra mindenki úgy szeret elmenni, hogy előtte minden fontos teendőjét elintézte. A motorosoknál is. A 125-ös és a 250-es mezőnyben a hondásoknak van a legtöbb elintéznivalójuk az előttünk álló hét végén, a Német Nagydíjon. Mindkét géposztályban nagy a feszültség a márka képviselői között, mivel a megszokottól eltérően az idén jelentős technikai hátrányban vannak az ellenfelekkel szemben. A 250-ben ugyan Andrea Dovizioso vezet, de a két héttel ezelőtti Brit Nagydíjon szinte minden előnye odalett.

A 125-ben még ennél is nagyobb gondjai vannak a Hondának. A pilótái közül senki sem vb-esélyes, sőt a dobogós helyezések sem tűnnek reálisnak. Az Aprilia és a KTM egyelőre óriási technikai előnyben van, ezért a Honda világsztárjainak nincs könnyű dolguk. Ők úgy érzik, mindent megtesznek, ám folyamatosan csalódniuk kell, hiszen versenyképtelen motorokkal nem tudják bizonyítani valós tudásukat. A nagy nevek, a világbajnok Thomas Lüthi, a vb-harmadik Talmácsi Gábor és a vb-hatodik Fabrizio Lai közül eddig senki sem közölte a véleményét az elmaradt eredményekkel kapcsolatban, ám a hallgatásnak a Német Nagydíj előtt vége szakadt. Lai ugyanis kritikával illette a Hondát, mondván, a márkát használók és a riválisok között hatalmas a különbség. Azt is hozzátette, hogy a Honda nem tesz meg mindent a felzárkózás érdekében.

És Lai nem beszél a levegőbe. Ezt bizonyítja, hogy amikor a múlt héten az Aprilia, a KTM és a Honda a brnói versenypályán tesztelt, a két rivális csapat rengeteg újdonságot próbált ki, a Honda azonban nem vitt teljesen új alkatrészeket a cseh pályára. Lemaradását egyetlen adat jelzi: a KTM-es Mika Kallio sokkal gyorsabb volt Talmácsinál: a finnek 2:09.24-et, a magyarnak 2:10.7-et mértek!

A vb állása 9 verseny után
125 kcm: 1. Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia) 185 pont, 2. Kallio (finn, KTM) 133, 3. Gadea (spanyol, Aprilia) 114, ...8. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 63. 250 kcm: 1. Andrea Dovizioso (olasz, Honda) 159, 2. Lorenzo (spanyol, Aprilia) 158, 3. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 111. MotoGP: 1. Nicky Hayden (amerikai, Honda) 153, 2. Pedrosa (spanyol, Honda) 127, 3. Rossi (olasz, Yamaha) 118 ---- M ---- &
Legfrissebb hírek

Spában már a Q1-ben kiesett mindkét Aston Martin, a Hungaroringen kibérelték a harmadik sort

F1
29 perce

Valter Attila 57. lett a San Sebastián-i egynapos versenyen

Kerékpár
38 perce

Nyerő mesterhármas a ráadásban, emberhátrányban – ilyen is történt a Magyar Kupa szombati nyitányán

Labdarúgó NB I
1 órája

„Bernie kinézett az ablakon a Halászbástyára és közölte, hogy ide kell hozni a versenyt” – Dávid Sándor-interjú

F1
1 órája

Kézilabda: veretlenül középdöntős az U17-es leányválogatott az Eb-n

Utánpótlássport
1 órája

Világkupa-ezüstérmes a magyar speciális olimpikon labdarúgó-válogatott

Minden más foci
1 órája

Komáromi vereség Nagymihályban

Minden más foci
1 órája

Micsoda dobás! Halász Bence majdnem egy méterrel megdöntötte az egyéni csúcsát – videó

Atlétika
2 órája
Ezek is érdekelhetik