Benik, Tóth – vagy valaki más?

Vágólapra másolva!
2006.05.25. 02:28
Címkék
1. Két verseny után milyenek a tapasztalatai az új autóval kapcsolatban? Erre számított?
2. A WRC-sek sokat beszélnek a beállításokról, de ez egy mezei autós számára eléggé misztikusan hangzik. Mit jelentenek valójában a beállítások?
3. Mire számít az idény első murvás viadalán? Mennyire kell másképp vezetni a versenygépet földes, köves úton, mint aszfalton?
4. Holtversenyben áll az élen ifjabb Tóth Jánossal/Benik Balázzsal. Mondana néhány szót kettejük különcsatájáról?
5. Milyenek az esélyei a hét végi, dunaújvárosi viadalon?

Benik Balázs
1. Nemigen tudtuk, mire számíthatunk, hiszen nem volt túl sok lehetőségünk tesztelni, ráadásul egészen az utolsó pillanatig vacilláltunk a Ford és egy másik típus között – vallotta be Benik Balzs. – Két verseny után azt kell mondanom, nem bántam meg, hogy a Focus mellett döntöttem. Ez az autó egészen más, mint a korábbiak voltak, hiába ugyanaz a típus, ráadásul ugyanattól a cseh csapattól kapjuk, amelyikkel eddig is dolgoztunk, úgyhogy ismerjük az összes szerelőt, így pedig sokkal könnyebb együttműködni.

2. Az első verseny előtt nem volt könynyű dolgom, hiszen ennek a Fordnak egészen máshol van a súlypontja, mint az előzőnek, úgyhogy nem- igen tudtam, mit kellene kezdeni vele, hogy jó legyen. Szokatlannak tűnt a beállítás, amelyet a mérnök javasolt, de szerencsére bevált, és azt hiszem, nekünk sikerült a legjobban alkalmazkodnunk egyrészt az új technikához, másrészt a változékony időjáráshoz. Persze verseny közben is folyamatosan állítgattunk, és Egerben még nem is voltunk százszázalékosak, hiszen tapasztalatok nélkül kellett korrigálni.

3. Murván kezdünk mindent elölről, kíváncsi vagyok, mennyivel lesz más ezen a talajtípuson vezetni a Fordot. Mindenki azt mondogatja, hogy ez az autó a világbajnokságon jó volt murván, de szerintem ez nem összehasonlítási alap, hiszen az ottani pilóták jóval többet tesztelnek és vezetnek, mint mi itthon. Lefogadom például, hogy nincs olyan vébés pilóta a mezőnyben, aki az első murvás versenye előtt mindössze húsz kilométert tesztelt volna. Pedig nekünk nem jut ennél sokkal több. De nekünk ebből kell kihozni a maximumot.

4. Ez a verseny többesélyes lehet. Nemcsak mi nyerhetünk ugyanis, hanem bárki más, sőt keresztbeverés is előfordulhat. Kettőnk kis csatáját a nulláról kezdjük, hiszen harmincöt-harmincöt pontunk van, vagyis még nem dőlt el semmi.

5. Legyünk optimisták, bízom benne, hogy jól sikerül majd a hét végi viadal. ---- i ---- &
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik