Hajszál híja volt, hogy Kárai Tamás megismételve a tavalyi losonci eredményét ismét Európa-bajnoki futamot nyerjen – csak éppen ezúttal itthon volt esélye erre. Tizenhét év után tartottak ismét kontinensbajnoki viadalt hazánkban (ebben a szakágban nem rendeznek vb-t, úgyhogy ez számít a sportág csúcsának), amelyen derekasan helyt- álltak a magyarok.
Az eddigi egyetlen Eb-futamgyőztesünk, Kárai Tamás remekül rajtolt a divízió I-es géposztályban, és három körön keresztül vezetett is, ám egy apró technikai zűr elég volt ahhoz, hogy a háromszoros Európa-bajnok Helmut Wild elé kerüljön, és attól kezdve már nem volt sansza az előzésre. ,,Sikerként élem meg a második helyet, annak ellenére, hogy könynyedén lehetett volna belőle győzelem is – mondta Kárai. – A motor műszaki hibája miatt vissza kellett váltanom, és ez elég volt ahhoz, hogy Wild elém kerüljön. Ma ő volt a jobb, de bízom benne, hogy lesznek még kiélezett párharcaink.”Ugyanebben a géposztályban a ralikrosszból átruccanó Révész Bálint öt pontot szerezve a 12. helyen zárt. Az 1600 köbcenti alatti kategóriában Ábrahám Károly megismételve a néhány héttel ezelőtti portugáliai eredményét ismét a hatodik helyen végzett, s ez újabb 11 Eb-pontot hozott a , "konyhára”. Teljesítményének értékét növeli, hogy míg legutóbb elég gyér volt a mezőny, addig most a kisebb döntőkben is hatalmas küzdelem folyt a pontokért. Érdekesség, hogy ugyancsak a kiskategóriában Pap Lászlónak is volt esélye az A-döntős szereplésre, ám a technika ördöge közbeszólt. A B-fináléban az első sorból rajtolt, és továbbjutó helyen haladt, amikor defektet kapott, így füstbe mentek a csúcsdöntőről szőtt álmai. A végén azért ő is gazdagabb lett három ponttal, az Eb-debütáns Radák Attila neve mellé pedig két pont került. Jó hír, hogy a Nemzetközi Automobil-szövetség megfigyelője tökéletesen elégedett volt a rendezvénnyel, sőt azt mondta, pillanatnyilag a nyirádi a legjobb pálya a sorozatban. Ez a dicséret azért fontos, mert július 22-én és 23-án ralikrossz Eb-futamot tartanak – ugyancsak Nyirádon.Autókrossz Eb-futam, Nyirád
1600 kcm alattiak: 1. Petr Turek (cseh, Skoda), 2. Hanak (cseh, Volkswagen), 3. Freischlad (német, Volkswagen), ...6. Ábrahám Károly (magyar, Volkswagen), ...14. Pap László (magyar, Kawasaki), 15. Radák Attila (magyar, Suzuki)
4000 kcm alattiak: 1. Petr Bartos (cseh, Ford RS Cosworth), 2. Behtringer (német, Audi), 3. Hinnenkamp (német, Audi). Balta Ferenc műszaki problémák miatt nem indult a döntőkben.
Divízió I. (karosszériás krosszautók): 1. Helmut Wild (német, VW Polo), 2. Kárai Tamás (magyar, Proton), 3. Kvasnyin (orosz, Renault Clio), ...12. Révész Bálint (magyar, Toyota Corolla)