Ami vasárnap Spanyolországban fiesztára adott okot, az Európa más tájain inkább sziesztát eredményezett. Azaz amíg Fernando Alonso győzelmét ünnepelték a hazájában, máshol bizony el-elbóbiskoltak az unalmas körözés során.
Fernando Alonso és a csapat Barcelonában ünnepelte meg igazából a tavalyi vb-címet
Fernando Alonso és a csapat Barcelonában ünnepelte meg igazából a tavalyi vb-címet
Fernando Alonso Spanyol Nagydíjon aratott győzelme Ibériában várva várt esemény volt, a Renault pilótája ezzel a diadalával ünnepelte meg igazából a tavaly megszerzett világbajnoki címét. A spanyol lapok azonban nem tudtak betelni Alonsóval, a bőség zavarával küszködtek, Daniel Pedrosa ugyanis első MotoGP-győzelmét aratta, a teniszező Rafael Nadal pedig salakpályás győzelmi rekordot állított be. A Marca szerint ezekből a sikerekből a fociválogatottnak is önbizalmat kell merítenie a világbajnokság előtt.
A barcelonai pályán rendezett viadal azonban Spanyolországon kívül nem kapott ugyanilyen jó sajtót, egyes orgánumok szerint túlságosan unalmasra sikerült. Az eddigi idei futamok magasra tették a mércét, ráadásul Barcelonában a pálya adottságai miatt nagyon nehéz előzni. Nincs olyan éles kanyar, amely előtt hosszú egyenes nyúlik, és a féktáv lehetőséget adna az előzésre. Ráadásul a csapatok nagyon jól ismerik a pályát, az autók beállításait könnyen tökéletesíthetik, a pilóták pedig ritkábban hibáznak.
Ezek a részletek persze a Formula–1-es berkekben csak azokat zavarják, akik a nemzetközi televíziós nézettségért aggódnak, a többiek nem estek kétségbe. A Renault érthetően örült a sikernek, Pat Symonds főmérnök szerint ez kulcsfontosságú volt a gárda morálja miatt.
"Tavaly rengeteget tanultunk a győzelem lélektani hatásairól – mondta Symonds. – Az idény elején nagyon sokat számítanak a győzelmek, de ha néhány vereség után nem sikerül visszavágni, az visszavetheti a próbálkozásainkat. Az erős csapatok azonban fel tudnak állni, és az ilyen győzelmek visszaadják embereink önbizalmát.”
Symonds elárulta, hogy mivel az autón semmit sem változtattak az Európai Nagydíj óta, a pálya karaktere és a gumik miatt változott meg az erősorrend a Renault és a Ferrari között. A szakember szerint a világbajnokság e két csapat között dől majd el. A McLarennek és a Hondának esetleg futamgyőzelmek megszerzésére lehet esélye, míg a többieknek arra sem.
Egyetértett vele Kimi Räikkönen, aki szerint Barcelonában mindenki tiszta képet kaphatott az erőviszonyokról, és arról, hogy a McLaren messze van a két élgárdától. "Itt csak annak van esélye, akinek jó az autója. Máshol közelebb tudtam kerülni a Ferrarikhoz és a Renault-khoz, de itt esélyem sem volt rá. Nem kergetek illúziókat, úgy érzem, a legjobb esetben egy-két futamot nyerhetek. Legalábbis megpróbálok.”
Szavazás
---- Első hallásra elképesztő ötlettel állt elő Philippe Gurdjian, a dél-franciaországban fekvő Paul Ricard-versenypálya igazgatója. Az üzletember szerint 2008-ban zárt kapus világbajnoki futamot lehetne rendezni az aszfaltcsíkon, amelynek nincsenek lelátói.
Az utóbbi években tesztpályaként működő ring az első helyszíne lenne a Bernie Ecclestone által is jóváhagyott Medditerrán Nagydíjnak, amely évente más-más pályán fogadná a mezőnyt. Gurdjian már Valenciával és Görögországgal is felvette a kapcsolatot, és bízik benne, hogy kezdeményezése eredményes lesz.
„A döntés Bernie kezében van, de nem zárkózott el előle – mondta Gurdjian, aki szerint nem lenne lehangoló, ha csak a pálya kapacitásának megfelelően 3000 VIP-vendég és a média képviselői láthatnák a versenyt a helyszínen. – Ez tökéletes hely egy F1-es versenynek, néhány perc kell csak ahhoz, hogy alkalmassá tegyük az FIA számára. Nem kell több a paddockvendégeknél, lehet versenyt rendezni szurkolók nélkül is.”
Ha még jó is lenne az ötlet, annak felvetése a lehető legrosszabb időpontban történt. Az előző három versenyen ugyanis Michael Schumacher előbb a Ferrari, majd a saját otthonában nyert a szurkolói nagy csodálatára, míg a hét végén Fernando Alonso Spanyolországban aratott nagy győzelmet telt ház, 130 ezer ember előtt. A Le Castellet-i ringen egyébként, amelyet 1969-ben épített meg a környéken élő italgyártó, Paul Ricard, legutóbb 1990-ben rendeztek Formula–1-es versenyt, azóta Magny-Cours a Francia GP helyszíne. ---- Humoros csapatfőnökök Ron Dennis, a McLaren csapatfőnöke kollégáival együtt vízipisztolyt kapott az újságíróktól a barcelonai sajtótájékoztatón, miután a San Marinó-i Nagydíjon említette, hogy a Formula–1 szórakoztatóvá válásához a pilóták és az újságírók vízipisztolypárbajára lenne szükség. Nick Fry, a Honda vezetője el is kezdett lövöldözni, majd megemlítette: „Nézd Ron, ennek korai kilövellése van.” Dennis egy félmosoly után, a BAR tavalyi üzemanyagügyére utalva hozzátette: ,,Tudnod kell róla, ennek rejtett víztankja van.”
Rajzfilmhősök lesznek Egy hollywoodi híresség, Owen Wilson is tiszteletét tette Barcelonában, aki magára vállalta legújabb Cars című animációs filmjének népszerűsítését. A film angol nyelvű változatában egykori NASCAR-menők és Mario Andretti mellett Alonso és Michael Schumacher is a hangját adja valamelyik karakterhez.