Németek tízezrei mentek ki a nürburgringi pályára abban bízva, hogy Michael Schumacher folytatja Imolában megkezdett remeklését. Nem kellett csalódniuk, a hétszeres világbajnok az idén másodszor is nyerni tudott.
Reuters
Ross Brawn és Michael Schumacher sokadszor borul egymás nyakába ? a technikai igazgató és a pilóta tökéletesen kiegészíti egymást a nagydíjakon
Reuters
Ross Brawn és Michael Schumacher sokadszor borul egymás nyakába ? a technikai igazgató és a pilóta tökéletesen kiegészíti egymást a nagydíjakon
A San Marinó-i Nagydíj után a Renault és a McLaren vezetői szkeptikusak voltak a Ferrarit illetően. Michael Schumacher győzelméről azt állították, hogy csak fellángolás volt a Scuderia részéről, ezt pedig azzal támasztották alá, hogy a hétszeres világbajnok a Ferrari tavalyi rettenetes idénye közben is csak Imolában volt versenyképes a Renault-val és a McLaren-Mercedesszel.
Maranellóban persze teljesen mást mondtak, a győzelmet a korábbi magaslatokba való visszatérés kezdetének tulajdonították. A Nürburgringen is hasonló alakítást terveztek, és már az első szabadedzésektől fogva látszott, hogy nem ismétlődik meg a tavalyi visszaesés. (Ki tudja, ha egy éve Schumi Imolában meg tudja előzni Alonsót, hogyan alakult volna a Ferrari idénye?)
Az időmérőn Schumi ugyan kikapott Alonsótól, de nem volt nagy a Renault-pilóta fölénye, és a versenyen is a címvédő nyakában loholt a nagy öreg. Schumacher az első boxkiállások során egy körrel a spanyol mögött ment ki, és akkor még nem tudta átvenni az első helyet Alonsótól. Mégis ekkor dőlt el a futam.
Alonso ugyanis kevesebb üzemanyagot kapott, mint Schumacher, aki továbbra is tapadt rá, és amikor a spanyol a 38. körben másodszor is szervizelt, minden addiginál gyorsabb köröket futott. A 39.-ben a verseny leggyorsabbját jelentő 1:32.099-cel adta meg az alaphangot, és amikor a 41. végén ő is elszánta magát, már bőven volt ideje arra, hogy Alonso elé jöjjön vissza.
,,Sorsdöntőnek bizonyult, hogy Michael egy körrel tovább kint maradt Alonsónál – mondta a verseny után Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója, aki az elmúlt másfél évtizedben rengetegszer ünnepelhetett győzelmet úgy, hogy az általa kidolgozott stratégia tökéletes ötvözetet alkotott Schumacher sebességével. – A második kiállásnál nagyon izgultunk, mert nem tudtuk, Fernando meddig marad kint. Az elméletünk viszont azt támasztotta alá, hogy az első kiállásnál megnyert kör duplán visszafizetődhet, mert többet tankolhatunk, ráadásul már így is nyertünk egyet.”
Schumacher a második kiállásakor még rá is vert öt másodpercet a spanyolra, aki ezután le is tett a győzelemről, és már csak arra összpontosított, hogy maga mögött tartsa a másik Ferrarival élete legjobb eredményét elérő Felipe Massát. Schumacher pedig a hazai szurkolók előtt újra átélhette azt, amit már régóta nem: az utolsó körökben kényelmesen vezetve, a Ferrari-hívek által a lelátón elhelyezett vörös lobogókat csodálva masírozhatott a célig.
,,Mindig rendkívüli érzés megnyerni a hazai viadalt – mondta Schumi. – Nagyon nagy verseny volt, hol Fernando, hol pedig én voltam a gyorsabb. Azt hittem, hogy az első boxkiállásoknál megelőzhetem, de nagy igyekezetemben elrontottam egy kanyart, és majdnem kiestem. Ha nincs ez a figyelmeztető pillanat, talán megpróbálkozom az előzéssel a második boxkör előtt. Végül szerencse is kellett, azzal, hogy ő hamarabb kiállt, kis túlzással az ölünkbe hullott a győzelem.”
Szavazás
Schumacher amiatt kicsit bánkódott, hogy csak két pontot tudott faragni Alonso előnyéből, 13 pontos hátránya azonban korántsem nevezhető behozhatatlannak a hátralévő 13 versenyen. Persze Alonso még mindig kétségbe vonja a Ferrari veszélyességét, szerinte ez a pálya a Bridgestone-guminak kedvezett, a következő, Spanyol Nagydíjon viszont a Michelin lesz fölényben.
Ez a két győzelem mindenesetre Schumi visszavonulásról meghozandó döntésében is nagy szerepet játszhat. Ha még nem határozta el magát a folytatás mellett, minden bizonnyal közelebb került hozzá. A télen ugyanis azt mondta, ha az év során versenyben lesz a futamgyőzelmekért, és lát esélyt a világbajnoki cím megszerzésére, nem hagyja abba, hanem marad.
A Ferrari ígérete szerint a nyár első felében ismertté válik a jövő évi pilótapáros, amelynek egyik tagja az idei eredmények alakulását látva Michael Schumacher lesz. A nürburgringi formát látva az is előfordulhat, hogy a német egyes rajtszámmal indul.
16. EURÓPAI NAGYDÍJ, A VB 5. FUTAMA (60 kör, 308,863 km)
A VÉGEREDMÉNY:
1.
M. Schumacher
német
Ferrari
1:35:58,765 óra
2.
F. Alonso
spanyol
Renault
+ 3,751
3.
F. Massa
brazil
Ferrari
+ 4,447
4.
K. Räikkönen
finn
McLaren-Mercedes
+ 4,879
5.
R. Barrichello
brazil
Honda
+ 1:12,586
6.
G. Fisichella
olasz
Renault
+ 1:14,116
7.
N. Rosberg
német
Williams-Cosworth
+ 1:14,565
8.
J. Villeneuve
kanadai
BMW-Sauber
+ 1:29,003
9.
J. Trulli
olasz
Toyota
+ 1 kör
10.
N. Heidfeld
német
BMW-Sauber
+ 1 kör
11.
S. Speed
amerikai
Toro Rosso
+ 1 kör
12.
T. Monteiro
portugál
Midland-Toyota
+ 1 kör
13.
C. Albers
holland
Midland-Toyota
+ 1 kör
LEGGYORSABB KÖR:
M. Schumacher
német
Ferrari
1:32,167 perc
KIESETT A VERSENYBŐL:
2. kör
V. Liuzzi
olasz
Toro Rosso
baleset
4. kör
D. Coulthard
brit
Red Bull-Ferrari
váltóhiba
14. kör
M. Webber
ausztrál
Williams-Cosworth
–
29. kör
J. Button
brit
Honda
motorhiba
30. kör
C. Klien
osztrrák
Red Bull-Ferrari
–
32. kör
F. Montagny
francia
Super Auguri-Honda
motorhiba
48. kör
T. Szato
japán
Super Auguri-Honda
–
55. kör
J. Montoya
kolumbiai
McLaren-Mercedes
–
55. kör
R. Schumacher
német
Toyota
motorhiba
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA:
PILÓTÁK:
1.
F. Alonso
spanyol
Renault
44 pont
2.
M. Schumacher
német
Ferrari
31 pont
3.
K. Räikkönen
finn
McLaren-Mercedes
23 pont
4.
G. Fisichella
olasz
Renault
18 pont
5.
F. Massa
brazil
Ferrari
15 pont
6.
J-P. Montoya
kolumbiai
McLaren-Mercedes
15 pont
7.
J. Button
brit
Honda
13 pont
8.
R. Schumacher
német
Toyota
7 pont
9.
R. Barrichello
brazil
Honda
6 pont
10.
M. Webber
ausztrál
Williams-Cosworth
6 pont
11.
J. Villeneuve
kanadai
BMW-Sauber
6 pont
12.
N. Heidfeld
német
BMW-Sauber
5 pont
13.
N. Rosberg
német
Williams-Cosworth
4 pont
14.
D. Coulthard
brit
Red Bull-Ferrari
1 pont
15.
C. Klien
osztrák
Red Bull-Ferrari
1 pont
A KONSTRUKTŐRÖK:
1.
Renault
62 pont
2.
Ferrari
46 pont
3.
McLaren-Mercedes
38 pont
4.
Honda
19 pont
5.
BMW-Sauber
11 pont
6.
Williams-Cosworth
10 pont
7.
Toyota
7 pont
8.
Red Bull-Ferrari
2 pont
---- Villeneuve-öt szombat este Fisichella feltartása miatt megfosztották három legjobb edzésidejétől, ezért elvesztette nyolcadik rajtpozícióját, és a kilencedikre csúszott viszsza Montoya mögé. Rajt: Alonso a pole pozícióból könnyedén otthagyta a két Ferrarit. Hátrébb Liuzzi és R. Schumacher ütközött, az olasz autója keresztbe csúszott a pályán, majd nekiment Coulthard kocsijának. Liuzzi és a skót is továbbment, de később mindkét pilóta feladta a versenyt. A biztonsági autó a pályára hajtott. 3. kör: Újraindult a verseny, Alonso, M. Schumacher, Massa, Button, Räikkönen, Trulli, Barrichello, Villeneuve volt a pontszerzők sorrendje. 4. kör: Räikkönen megelőzte Buttont. Első boxkiállások: Alonso és Massa 17-17., M. Schumacher 18., Barrichello 20., Button és Villeneuve 21-21., Räikkönen 23., Trulli 25., Fisichella 26., Montoya 27., R. Schumacher 28., Rosberg 33. kör. M. Schumacher és Räikkönen is vezetett a kiállása előtt, Trulli nagyon viszszaesett a sorrendben, a pontszerzők Rosberg kiállását követően Alonso, M. Schumacher, Massa, Räikkönen, Barrichello, R. Schumacher, Villeneuve, Fisichella sorrendben haladtak. 28. kör: Button motorhiba miatt kiállni kényszerült. Második boxkiállások: Alonso 38., Massa 40., M. Schumacher 41., Trulli 43., Räikkönen, Barrichello, R. Schumacher, Villeneuve és Fisichella 44-44., Montoya és Rosberg 48-48. kör. M. Schumacher Alonso kiállása után rendkívül gyors köröket futott, és miután ő is szervizelt, öt másodperces előnyt szerzett. Fisichella megelőzte a boxban Villeneuve-öt. 53. kör: R. Schumacher a hatodik, Montoya a kilencedik helyről állt ki műszaki hiba miatt, Fisichella és Rosberg egy-egy, Villeneuve két helyet jött előrébb a pontszerző helyeken. 60. kör: A győztes M. Schumacher mögött az Alonso, Massa, Räikkönen és a Barrichello, Fisichella, Rosberg trió is nagy csatát vívott, de előzni senki sem tudott ---- A verseny hőse: Nico Rosberg Nico Rosberget a jelek szerint feldobja, ha a mezőny végéről kell felverekednie magát, hiszen akárcsak Bahreinben, most is a hetedik helyig mászott fel a mezőny végéről. A leggyorsabb kör most nem az övé volt, de ennél is jobban fájhat a hazájában első F1-es versenyét teljesítő németnek, hogy az ötödik hely is simán meglehetett volna, ha csapata a 33. körben végrehajtott első box-kiállása során annyi üzemanyagot tölt az autójába, hogy azzal végigbírja a hátralévő 27 kört.
A nagy vesztes: Jenson Button Ennek a rovatnak lassan állandó szereplője lehet Jenson Button, aki a versenyeken rendre csalódik reményt keltő rajtpozíciója után. Ezúttal önmagához képest rosszul ment az időmérőn, de a hatodik rajtkockából a startnál feljött a negyedik helyre. Bár Räikkönen a negyedik körben elvette tőle ezt a pozíciót, az ötödik hely biztosnak tűnt, mígnem a Honda-motor meghibásodása – Melbourne-höz hasonlóan a célegyenesben, igaz, nem az utolsó körben – miatt feladta a viadalt. ---- Schumi 70. leggyorsabb köre Michael Schumacher legutóbb a 2004-es idényben épített győzelmi sorozatot – most két sikernél tart, a két évvel ezelőtti Európai és Magyar Nagydíj között hétszer nyert egyhuzamban. A nürburgringi leggyorsabb köre a 70. volt a sorban. Közvetlen kollégája, Felipe Massa pályafutása során először állhatott dobogóra – ő a 189., aki bekerült az első háromba –, korábbi legjobbja negyedik hely volt (háromszor). Schumi itt is toronymagasan vezet a maga 145 pódiumával.
Schumi II 150. versenye Ralf Schumacher a Formula–1 történetének 26. pilótája, aki legalább 150-szer rajtolt. A német előtt közvetlenül csapattársa, Jarno Trulli (151) áll a vonatkozó örökrangsorban. David Coulthard 198 versenyen vett részt, eggyel kevesebben, mint a legendás Alain Prost. A Super Aguri újonca, Franck Montagny a 717. induló a szakágban.
Visszaelőzött a Bridgestone Az abroncsot eddig 160 futamra szállító Bridgestone (97) visszaelőzte a Michelint (96) a győzelmi örökrangsorban, így megint ő a második. A Michelin (202) az indulási lajstromban is harmadik, tegyük hozzá, egyelőre, mert már a következő nagydíjhétvégén utolérheti a száguldó cirkuszból régen kiszálló Pirellit (203).