A Kis Sándor, Czeglédi Péter duó mindhárom vasárnapi szelektív szakaszon a leggyorsabb volt, és megtartva vezető pozícióját, az összetettbeli vezetést is átvette. Látványos volt még Szalay Balázs felzárkózása, aki a negyedikről a második helyre küzdötte fel magát.
Meggyesi Bálint
Szalay Balázs és Bunkoczi László vasárnap élvezetes csatában harcolta ki az ezüstös pozíciót
Meggyesi Bálint
Szalay Balázs és Bunkoczi László vasárnap élvezetes csatában harcolta ki az ezüstös pozíciót
Kis Sándor arca egész nap sugárzott az örömtől: láthatóan nagyon élvezte az autózást. A korábbi nyolcszoros autókrosszbajnok a verseny első szakaszától kezdve vezetett, és bár nagyon szoros volt a küzdelem, egyetlen pillanatra sem engedte ki kezéből a gyeplőt. A záró napon megnyerte az összes szakaszt, ezzel a negyven pont az ő neve mellé került (a viadal a hosszabb távja miatt dupla szorzós volt), sőt az összetettben is az élre állt. ,,Jó pályák, izgalmas csata, kívánhat ennél többet az ember?” – így Kis, aki a múlt héten gyári teszttel készült fel a mostani viadalra.
Sokáig úgy tűnt, Palik Lászlótól senki sem veheti el a második helyet, sőt a pilóta őszintén szólva arról sem tett le, hogy csakúgy, mint a legutóbbi viadalon, megküzdjön Kissel a győzelemért. Ám ember tervez, a technika ördöge meg végez: egy szakasszal a viadal vége előtt melegedni kezdett a Nissan motorja, és mivel a csapatnak ez az egy erőforrása van, Palik úgy döntött, nem kockáztat – kiállt a versenyből.
Mindeközben a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős maga mögé utasította az Ács László, Bagics Róbert párost, úgyhogy egyszeriben a második helyen találta magát. Pedig a Dakar-rali embert próbáló távját eddig négyszer teljesítő Opel-pilóta az első szakaszon egy árokban vesztegelve már-már azt hitte, nincs tovább. Aztán tolatgatott, megtámasztotta a kocsit egy fán, és valahogy kikecmergett a gödörből. Két percet veszített, meg egy szakasszal később még felet vesztegelt az úton keresztbe álló Murczin Zsolt mögött, ám mivel a fennmaradó időben nagyon gyors volt, megérdemelten lett övé az ezüstérem.
A dobogó harmadik fokára Ács László állhatott fel, aki Szalayhoz hasonlóan másfél-két percet töltött el a sár fogságában. Nissanjának motorja lefulladt, és csak hosszas unszolásra indult be újra, utána pedig már hiába igyekezett, meg kellett adnia magát Szalay akaratának. A Dakar-menők közül Liszi László – rendkívül taktikusan versenyezve – negyedikként végzett. A vadonatúj motor még a verseny előtt füstöt okádott magából, úgyhogy a pilóta kénytelen volt a régit használni. Annak meg már esedékes a felújítása, emiatt úgy bánt vele, mint egy hímes tojással.
A motorosok mezőnyében Varga Ákos volt a leggyorsabb, az amatőrök között pedig Bakonyi Csaba győzedelmeskedett. Utóbbiaknál egyébként említésre méltó esemény történt vasárnap reggel. Gábor Attila még az előző este tízórás büntetést kapott, mert a parc fermé területén felnyitotta autója motorháztetejét (ez szabálytalan, de vis maior történt, mivel nem szerelni akart, hanem elhalgattatni a vijjogó riasztóját). Ez számára eldönthette volna a csata végkimenetelét, a többiek azonban szolidaritást vállaltak: vasárnap reggel mindannyian azzal kezdték a napot, hogy a parc fermében felnyitották autójuk motorháztetejét. Így újra mindenki tiszta lappal indult, és folytatódhatott a küzdelem. Ezután az eredmény talán már nem is volt lényeges...
Bertinus-kupa, az ob 3. futama, Dunakeszi Abszolút végeredmény: 1. Kis Sándor, Czeglédi Péter (RTL Motorsport, Nissan Pick-Up) 4:25:49, 2. Szalay, Bunkoczi (Szalay Dakar Team, Opel Frontera) 8:55 perc hátrány, 3. Ács, Bagics (RTL Motorsport Klub, Nissan Pick-Up) 10:27 p h. Az ob állása: 1. Kis Sándor, Czeglédi Péter 63 pont, 2. Ács, Bagics 56, 3. Szalay, Bunkoczi 31 Következik (június 9–11.): 2. Építőipari Kupa, az ob 4. futama, Mosonmagyaróvár