Fernando Alonso és Michael Schumacher indul az első sorból az Európai Nagydíjon, így jó esély van arra, hogy a duó folytassa Bahreinben és Imolában már megcsodált párharcát. Szeretne csatlakozni hozzájuk Kimi Räikkönen is, de a finn csak az ötödik helyről indul.
Reuters
Alonso (hátul) és Schumacher vidáman készül a versenyre, míg Räikkönen sorsfordulatra vár
Reuters
Alonso (hátul) és Schumacher vidáman készül a versenyre, míg Räikkönen sorsfordulatra vár
Kimi Räikkönen nagyon fogadkozott az időmérő edzés előtt, és sokan el is várják a McLaren finn pilótájától, hogy végre beleszóljon a világbajnoki címért folyó küzdelembe, amelyben Fernando Alonso mellett Michael Schumacher játssza a főszerepet. A finn az időmérő első két részében tartani is tudta a tempót a nagy párossal (az első tréningen Alonso, Schumi, Räikkönen, a másodikon Schumi, Räikkönen, Alonso volt a sorrend), ám a harmadik felvonásban körülbelül egy másodpercet kapott mindkettejüktől, ráadásul további két pilóta is megelőzte.
Amíg tehát Alonso a pole pozíciónak örült a tréning után, Schumacher pedig annak, hogy közvetlenül a spanyol mögül indulhat, a finn problémái sokasodni látszanak. Ugyanis csak az ötödik helyről indulhat, és ha a rajtnál nem verekszi át magát Felipe Massán és Rubens Barrichellón, lemondhat a futamsikerről. Pedig Räikkönen számára mindenképpen elkelne a siker a Nürburgringen, pontosabban Németországban, ahol igencsak rájár a rúd. Eddigi tíz versenyéből nyolcat feladott, pontot csak egyszer szerzett, még 2002-ben.
Az utolsó körben dőlt el a tavalyi futam
A Nürburgringen 2003-ban és tavaly is a győzelem felé tartott, amikor előbb motorhiba, majd legutóbb felfüggesztéstörés miatt kiesett. A tavalyi roppant emlékezetes volt, hiszen azután, hogy Jacques Villeneuve lekörözése közben szögletesre fékezte a gumiját, és a kerékcsere tiltva volt, a verseny hátralévő részében fennálló vibráció szétrázta a kocsit. Fernando Alonso ráadásul a nyomában volt, nem hagyta, hogy lassítson, és a végzet az utolsó körben érte utol. Győzelemből kiesés és nulla pont lett, akárcsak Hockenheimben, ahol a McLaren-Mercedes meghibásodásáig szintén biztosnak tűnt az első helye. „Úgy tűnik, üldöz a sors Németországban – mondta a hivatalos időmérő edzés előtt Räikkönen. – Itt akkor is rettegnem kell, ha vezetek, és nem tudom, miért van ez. A Mercedes számára roppant fontos lenne a németországi siker, de valami miatt ez nem szokott sikerülni. Reméljük, az idén másképp lesz.” A finnek a győzelemhez arra is szüksége lenne, hogy balszerencséje egyszerre átragadjon Alonsóra és Schumira.
Szavazás
Motorcserék a Williamsnél
Ha már pechsorozat, említsük meg Giancarlo Fisichellát, aki Imola után ezúttal sem tudott beférni a legjobb tízbe. Az egyébként igen visszafogott olasz nem rejtette véka alá csalódottságát, sőt autójából kiszállva a Sauber garázsáig rohant, hogy nekiessen Jacques Villeneuve-nek, aki – mint állítja – feltartotta őt a leggyorsabb körében.
Fisico az általa kiharcolt 13. helyett így is a 11. helyről rajtol, a két Williams-Cosworth tíz rajthelyes büntetésének köszönhetően, amelyet a motor kicseréléséért kaptak. Mark Webber így a 20., Nico Rosberg pedig a 22. rajtkockát foglalhatja el. Közülük Franck Montagny, a Super Aguri új sofőrje indul, a francia pilóta biztosan büszke lenne rá, hogy a williamsesek közé került, ha nem ilyen körülmények közepette alakult volna ki a helyzet.
Az utóbbi három évben még célba sem ért
Táblázatunkban a finn Kimi Räikkönen eddigi tíz, német földön teljesített F1-es futamát vettük lajstromba. Először és mind ez ideig utoljára a 2002-es Európai Nagydíjon szerzett itt pontot, azóta viszont célba sem ért ebben az országban. A táblázatban az évszám után az istállót, majd a versenyeken elért helyezést vagy a kiesés okát és az akkori pozíciót, valamint a rajthelyet tüntettük fel.
Nürburgring
Hockenheim
2001 Sauber
10./9.
féltengely (13.)/8.
2002 McLaren
3./6.
kicsúszás (11.)/5.
2003 McLaren
motor (1.)/1.
rajtkarambol/5.
2004 McLaren
motor (5.)/4.
légterelőtörés (3.)/3.
2005 McLaren
felfüggesztés (1.)/2.
hidraulika (1.)/1.
EURÓPAI NAGYDÍJ, A 2006-OS VB-SOROZAT 5. FUTAMA
AZ IDŐMÉRŐ EDZÉS VÉGEREDMÉNYE:
1.
F. Alonso
spanyol
Renault
1:29,819 perc
2.
M. Schumacher
német
Ferrari
1:30.028
3.
F. Massa
brazil
Ferrari
1:30.407
4.
R. Barrichello
brazil
Honda
1:30.754
5.
K. Räikkönen
finn
McLaren
1:30.933
6.
J. Button
brit
Honda
1:30.940
7.
J. Trulli
olasz
Toyota
1:31.419
8.
JP. Montoya
kolumbiai
McLaren
1:31.880
9.*
J. Villeneuve
kanadai
BMW
1:31.542
10.
R. Schumacher
német
Toyota
1:30.944
11.
G. Fisichella
olasz
Renault
1:31.197
12.
D. Coulthard
brit
Red Bull
1:31.227
13.
N. Heidfeld
német
BMW
1:31.422
14.
V. Liuzzi
olasz
Scuderia Toro Rosso
1:31.728
15.
C. Klien
osztrák
Red Bull
1:32.901
16.
C. Albers
holland
Midland F1
1:32.936
17.
S. Speed
amerikai
Scuderia Toro Rosso
1:32.992
18.
T. Monteiro
portugál
Midland F1
1:33.658
19.*
M. Webber
ausztrál
Williams
1:33.405
20.
T. Sato
japán
Super Aguri
1:35.239
21.
F. Montagny
francia
Super Aguri
1:46.505
22.*
N. Rosberg
holland
Williams
1:31.194
(*: Villeneuve szabálytalan feltartás miatt egy hellyel hátrébb soroltatott. Motorcsere miatt tíz helyről hátrébbról kell indulni a Webber, Rosberg Williams-párosnak.) ---- Fernando Alonso számára minden adott ahhoz, hogy visszavágjon Michael Schumachernek az imolai fiaskóért – a Nürburgringen is óriási csata várható a két pilóta között. A Ferrari eddig bebizonyította, hogy nem egyszeri fellángolás volt a San Marinó-i Nagydíjon nyújtott produkció, a maranellóiak ezen a hét végén is csúcsformát mutatnak. Mivel a Honda ennél sokkal jobb rajtpozíciókból sem tudott a győzelemért csatázni, ezúttal a pódiumra kerüléshez is szerencse kell a pilótáinak. A harmadik dobogós helyért Felipe Massa inkább Kimi Räikkönennel küzdhet meg.
NS-tipp: 1. Fernando Alonso 2. Michael Schumacher 3. Kimi Räikkönen
Extra hírek A Super Aguri-istálló a Spanyol Nagydíjon szeretné visszaültetni autójába a San Marinó-i Nagydíj után veszélyes manőverei miatt figyelmeztetett Ide Judzsit, de ehhez az FIA jóváhagyása is szükséges. A pilóták mindenképpen szeretnék megváltoztatni a hivatalos időmérő edzés harmadik részét, és ennek érdekében egy hét múlva Barcelonában tárgyalóasztalhoz ülnek a csapatfőnökökkel. Már nem lehet jegyet kapni a Spanyol Nagydíjra, amelyet jövő vasárnap 130 ezren, a három nap alatt 330 ezren tekintenek meg a barcelonai Circuit de Catalunyán. GP Masters szervezői törölték a júniusra tervezett monzai futamot, mert még mindig nem oldódott meg az autók nagy zaja miatt pereskedők ügye Olaszországban. ---- A címvédő tizedik pole-ja Pályafutása tizedik edzéselsőségét könyvelte el Fernando Alonso, aki a tavalyi sanghaji idényzárón pole-ozott legutóbb. (Azóta a negyedik, a hetedik, a harmadik és az ötödik helyről rajtolt.) Csapattársa, Giancarlo Fisichella a 11. pozícióból vághat neki a versenynek – ha nincs Webber és Rosberg motorcseréje, az olasz két hellyel hátrébbról startolt volna.
Barrichello szépített Michael Schumacher folytatta jó szereplését: imolai pole-ja után ezúttal a második helyet szerezte meg. A német a Felipe Massa elleni edzéspárbajban is igen jól áll, 5–0-ra vezet. A Hondán belüli házi vetélkedés teljesen egyoldalú volt eddig, szombaton azonban Rubens Barrichello szépített (1–4) az ezt megelőző hét időmérőn mindig a négyben záró, de most csak a hatodik legjobb időt autózó Jenson Buttonnal szemben.
McLaren: a 600. rajt előtt Juan Pablo Montoya egyre hátrébb sorol a rajtrácson. A kolumbiai – különleges sorozatát (zsinórban négyszer volt ötödik) megszakítva – a hetedik helyet szerezte meg a San Marinói-i GP-n, ezúttal pedig csak a kilencediket. Ezzel együtt 3–2-re vezet a Kimi Räikkönen elleni edzéscsatában. A páros vasárnap a 600. rajtjához segítheti hozzá a McLarent.