Egyelőre nem Talmácsi Gábor elképzelései szerint alakulnak a Katari GP eseményei: a KTM pilótája az első hivatalos edzésen csak a tizedik helyet tudta megszerezni a nyolcadlitereseknél.
Talmácsi Gábornak nagyon össze kell kapnia magát, ha meg akarja ôrizni összetettbeli harmadik helyét
Talmácsi Gábornak nagyon össze kell kapnia magát, ha meg akarja ôrizni összetettbeli harmadik helyét
Talmácsi Gábor, Thomas Lüthi, Mika Kallio. Ezt a sorrendet nyugodt szívvel elfogadnánk a szombati nagydíjat követően, ez ugyanis azt jelentené, hogy a KTM magyar pilótájának jelentősen javulnának az esélyei az összetettbeli harmadik hely végső megtartására. Ez a sorrend azonban már a csütörtöki első hivatalos időmérőn kialakult, apró szépséghiba, hogy a trió a 10-12. helyre robogott be a tréningen.
Az összetett vb dobogósai inkább a beállításokat próbálgatták, nem feltétlenül az volt a céljuk, hogy tartsák a lépést az első helyért csatázókkal. A Marco Simoncelli vezette, jobbára olaszokból álló flotta ugyanis több mint egy másodperccel jobb volt náluk. Sokáig az ideiglenes első sorba egyedüli nem olaszként bekerülő, San Marinó-i Manuel Poggiali vezetett, aztán jött Simoncelli utolsó rohama, aki a Formula-1-ben Ayrton Senna által meghonosított technikával, a befejező körben mindenkinél gyorsabb volt. Poggialinál ugyan csak 16 ezreddel, de ennyi is bőven elég volt az ideiglenes pole pozíció megkaparintásához. Talmácsinak ugyanakkor nagyon össze kell kapnia magát, ha meg akarja őrizni összetettbeli harmadik helyét, mert nem csupán Simoncelli, de a másik nagy rivális, Mattia Pasini is gyorsabb volt nála. Talma” és az apriliás Tóth Imre visszafogott produkciója egyébként várható volt, hiszen a délelőtti szabadedzésen a 18., illetve a 29. helyet tudták megkaparintani.
A két nagyágyú, a Sachsenring óta megrendezett négy futamon a dobogó első két fokát kisajátító (felváltva nyertek) Lüthi és Kallio pedig nemigen találta a ritmust. A svájci még a Hondáját is eldobta”, ettől még ne vegyünk rá mérget, hogy péntek délutánra nem küzdik fel magukat az első (esetleg a második) sorba.
A két nagyobb kategóriában viszont kiválóan ment a vb-éllovasoknak, különösen a már révbe érő Valentino Rossinak. Amíg a 250-ben a címvédésre hajtó Daniel Pedrosa csak” második lett, addig a MotoGP királya háromnapos ünneplés után érkezett meg Katarba, majd némi ébredezést” követően a második szabadedzésen tönkreverte a mezőnyt. A végső rohamot ő is későn indította meg, viszont az akkor elért ideje (1:58.714) jobb, mint Carlos Checa tavaly felállított abszolút körrekordja. A pálya sokkal jobb állapotban van, mint tavaly, de még mindig nem százszázalékos. Örömteli, hogy sokkal nagyobb a tapadás, és ha éjszakánként nem esik, vagy nem lesz orkán, a futamig még jobb lehet a helyzet” - mondta a tavalyi első Katari GP-t a kavicságyban befejező olasz zseni.
Beállítási bajok Talmácsi Gábor (125 kcm, KTM, 10. hely): - Jobb beállításra van szükségünk erre a pályára, mivel a kanyarokban nem tudok gázt adni, ugyanis a motor eleje elindul kifelé. A pálya állapota nem túl rossz, a beállításokon kívül minden rendben volt.
Tóth Imre (125 kcm, Aprilia, 25. hely): - Szinte elviselhetetlen volt a hőség. A pálya ugyanolyan poros volt, mint tavaly, és ez nagyon megnehezítette a dolgunkat. A délutáni edzésen volt erősebb a motorom, sajnos a futómű beállításával rossz irányba indultunk el, és igazából még az időmérő végére sem találtuk meg az optimális megoldást. Így is az utolsó körben értem el a legjobb időmet, akkor három másodpercet javítottam a reggeli gyors körömön.