A semmi közepén egy kis, sós vizű tó - így írhatnánk le röviden Sitra Roadot. És mégis, több tucat versenyző vágyott rá mindennél jobban, hogy elérje ezt az elhagyatott részt, itt volt ugyanis a Fáraó-rali második napi táborhelye. A rendezők úgy döntöttek, mindennap előbbre hozzák a rajtot, hogy a versenyzőknek kevesebbet kelljen a sivatagban aszalódniuk, mivel előző nap többüket is kiszáradással kellett kezelni az orvosi sátorban.
Palik (jobbra) és Darázsi elégedett
Palik (jobbra) és Darázsi elégedett
Persze a pilóták nem elsősorban a hőség, hanem a jó eredmény miatt igyekeztek nagyon. És abban mi, magyarok szerencsére nem szenvedtünk hiányt. Az autósoknál Stéphane Henrard immár a második szakaszgyőzelmét aratta (kettőből), másodikként azonban ezen a napon is a Palik László, Darázsi Gábor páros érkezett meg. Érdekes volt elöl menni, Henrard is kereste az utat, meg mi is: Gabit dicséri, hogy egyszer sem tévedtünk el - mondta Palik. - Nagy szerencse, hogy a dűnék közül idejében sikerült kimenekülnünk, mert a homok a melegtől kezdett vészesen megpuhulni. Szerintem jól mentünk.”
Jól bizony, csakúgy, mint a Szalay Balázs, Tagai Róbert duó, amely negyedikként ért célba, és az összetettben az ötödik pozícióba zárkózott fel. Az Opel-pilóta az első ötven kilométeren két riválisát is utolérte, később azért veszített némi időt, mert a velük való harcban a porban nem vette észre az út közepén lévő sziklát, és bal hátsó defektet kapott. Kezdhette elölről a felzárkózást. Rá-adásul a forró aljlemez előző nap tenyérnyi vízhólyagot égetett a bal sarkára, úgyhogy ezen a napon összeszorított foggal taposta a féket.
Kis Sándor és Czeglédi Péter egy kicsit óvatosabb volt a szokásosnál, mert a lengéscsillapító nem tökéletes, és többször is odacsapták a Nissan hátulját. A pilóta vigyázott a kocsira, ami nem akadályozta meg abban, hogy sorra megelőzze a riválisokat. Az utolsó nagy dűnénél tolatott egy kicsit, de ásni nem kellett, és ez volt a legfontosabb. A hetedik helyével a 12.-re jött fel az összetettben.
Vissza a múltba - vagy hova?! A bahariai benzinkútnál egyszerre hárman dolgoznak egy autó megtankolásán - méghozzá nagyon keményen. Mert bár a töltőállomás első látásra úgy néz ki, mint bármelyik európai kút, hamar kiderül, hogy a generátort itt hírből sem ismerik - kézi erővel, tekerős módszerrel pumpálják a kocsiba az üzemanyagot. Szélsebes tempóban forgatják a kart, ám az ötven litert így is több mint negyedóra alatt sikerül bevarázsolniuk a tankba. Baksissal együtt (no meg beszámítva, hogy itt ma a uristák” miatt minden a másfélszeresébe kerül), körülbelül 3500 forintnak megfelelő összeget fizettünk - ötven liter benzinért. A kutasok köszönik szépen, hajlonganak szüntelenül, aztán meg majdnem hanyatt esnek rémületükben, mert érkezik egy kamion - ezerliteres tankkal…
Fáraó-rali, Vk-futam 2. nap, Baharia-Sitra Road (össztáv: 362.99 km, ebből szelektív szakasz: 359.46 km). Autósok: 1. Henrard, De Roissard (belga, francia, Volkswagen Buggy) 3:53:04, 2. Palik, Darázsi G. (magyar, Nissan Pick-Up) 12:57 perc hátrány, 3. Traglio, Briani (olasz, Nissan Pathfinder) 13:39 p h., 4. Szalay, Tagai R. (magyar, Opel Frontera) 16:03 p h., …7. Kis, Czeglédi (magyar, Nissan Pick-Up) 27:54 p h.
Motorosok: 1. De Gavardo (chilei, KTM) 3:54:26, 2. Casteu (francia, KTM) 17 másodperc hátrány, 3. Coma (spanyol, KTM) 1:54 p h.
Az összetettben. Autósok: 1. Henrard, De Roissard 6:42:21, 2. Palik, Darázsi G. 26:47 p h., 3. Traglio, Briani 41:25 p h., …5. Szalay, Tagai R. 43:34 p h., …12. Kis, Czeglédi 1:53:23 ó h. Motorosok: 1. Coma 6:55:23, 2. De Gavardo 1:10 p h., 3. Casteu 3:35 p h.