A vadonatúj pályáról az egyik régire

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2005.08.31. 00:15
Címkék
Monzába általában a Formula-1 egyik legnagyobb klasszikusa, a belgiumi Spa-Francorchamps versenypálya után érkezik a mezőny. Az idén helyet cserélt a Belga és az Olasz GP, de a másfél hete megrendezett isztambuli ring azonnal kiérdemelte a legelismerőbb jelzőket, és máris a spaihoz hasonló áhítattal beszélnek róla a pilóták és a csapatvezetők.
"Remek versenypálya, nyugodtan állíthatjuk, hogy ez az új Spa. Végre olyan aszfaltcsíkot építettek, amely nem hordozza magában a többi ring unalmas vonásait. Szerencsére itt megszabadultunk jó néhány általánosságtól, ez a pálya bebizonyította, hogy lehet még újat alkotni. Annyiban jobb is a belga helyszínnél, hogy itt közel van a repülőtér, a nagyváros, a hotelek és a nyüzsgés. Persze ettől még Spa is szenzációs" - fogalmazott Ron Dennis, a McLaren elnöke, aki szerint néhány bonyolult kanyar elég ahhoz, hogy megnehezítse a versenyzők dolgát, ezáltal óriási kihívássá tegye az aszfaltcsíkot.A török pálya legjellegzetesebb része a nyolcas hajlat, amelyről az első hétvége után azt mondta a pilóták egy része, hogy a legjobb kanyar az egész F1-ben. A négy, kisebb kanyarívből és az őket összekötő három egyenesből álló kombinációban 150 és 200 kilométeres sebesség között száguldanak végig a versenyzők, akik számára roppant nehéz megtalálni azt a lehető legnagyobb sebességet, amelynél még nem csúsznak ki a pályáról.

Láthattunk is a versenyhétvégén hibázó pilótákat, szinte mindenkit megtréfált a nyolcas kanyar, a legemlékezetesebb Juan Pablo Montoya kisodródása volt a futam utolsó előtti körében, amikor Fernando Alonso ezt kihasználva elvette a kolumbiaitól a második helyet.

Monzában már az összes kanyar klasszikus, az 1922-ben épített pálya legjellegzetesebb hajlata talán a célegyenes előtti Parabolica, amely régen döntött volt, most azonban már sokkal egyszerűbb - igaz, olykor mostanában is hibáznak itt a pilóták.

A TELJES MÉRETHEZ KATTINTSON A KÉPRE!
A TELJES MÉRETHEZ KATTINTSON A KÉPRE!
A TELJES MÉRETHEZ KATTINTSON A KÉPRE!


Módosítások Interlagosban
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) arra utasította a Brazil Nagydíjnak a hónap utolsó hétvégéjén otthont adó interlagosi versenypálya tulajdonosait, hogy a biztonság érdekében módosítsanak rajta. A 2003-as, esős viadal után meg kellett szüntetni a vízátfolyásokat, valamint átláthatóbbá kellett tenni a boxutca be- és kijáratát.

Csalt-e a Renault?
Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke szerint istállója nem szegte meg a csapatutasításokra vonatkozó szabályt, amikor Giancarlo Fisichellát a Török Nagydíj első körében megelőzte Fernando Alonso. "Csapatként dolgozunk, és Giancarlo pontosan tudja, hogy ha lassabb Fernandónál, jobban járunk, ha nem küzd ellene. Akkor lassúbb volt az autója, és ez volt az ésszerű megoldás. Mindenesetre örülünk, hogy az ellenfelünk úgy látja, csak úgy győzhet le, ha ilyen próbálkozásokkal igyekszik kizökkenteni minket" - mondta Briatore Pedro de la Rosának, a McLaren tesztpilótájának felvetésére. ---- M ---- A
Legfrissebb hírek

Harmadszor rendezték meg a Grosics Gyuláról elnevezett kapusedző-konferenciát

Labdarúgó NB II
14 perce

Ebben az idényben már nem játszik Jánó Zétény

Légiósok
29 perce

Áll a bál a kameruni válogatottnál az Afrika-kupa előtt – Samuel Eto'ót támadja a kirúgott szövetségi kapitány

Minden más foci
40 perce

Keresztes Krisztián: Borítani akarjuk a papírformát a Celtic ellen

Légiósok
45 perce

Január elején Miamiban vívja második profi bokszmeccsét Veres Roland

Ökölvívás
1 órája

Szőke Alexet és Vitek Dáriust jutalmazta a Nemzetközi Birkózószövetség

Birkózás
1 órája

Férfi kézilabda: Chema Rodríguez kihirdette a válogatott keretét az Eb-felkészülésre

Kézilabda
1 órája

Hosszabbított magyar válogatott beállójával az FTC – hivatalos

Kézilabda
1 órája
Ezek is érdekelhetik