Loeb továbbra is remekel

Vágólapra másolva!
2005.05.13. 22:54
Címkék
Bár mindenki igyekszik tagadni, a ralisoknál babonásabb emberek nemigen léteznek. A rengeteg kabala, a fura rituálék verseny előtt, közben és után - ám még ezek is kevésnek bizonyultak a Ciprus-rali első napján. Ez a péntek 13-ika jó néhány pilótára hozott balszerencsét, köztük voltak privát versenyzők (mint Benik Balázs, akiről keretes írásunkban olvashatnak) és világbajnokok is, mint például Marcus Grönholm vagy éppen Petter Solberg.
Az már az első gyorsasági szakaszon kiderült, hogy a Peugeot- csapatnak fekete péntekje lesz, mivel a győzelemre is esélyes pilótája, a kétszeres világbajnok Grönholm motorhiba miatt a pálya szélére kényszerült. A csapat akkor még bízott benne, hogy a finn a szuperrali szabálynak köszönhetően folytathatja a csatát, ám kiderült, a hiba olyan mérvű, ami miatt motort kellene cserélnie, azt meg, ugye, nem lehet.

Még akkor is volt remény egy izgalmas csatára Sebastien Loeb és Petter Solberg között. A norvég nyerte meg a nyitó szakaszt, és bár ezután a francia tetemes előnyt gyűjtött, még mindig nem volt reménytelen a helyzete. Csakhogy az ötödik gyorsaságin Solbergnek turbóproblémái támadtak, és a következő szakaszon már el sem jutott a célig. (Azt egyelőre nem tudni, hogy folytatja-e a küzdelmet.)

Szavazás

Ki lesz a 2005-ös rali-vb győztese?

Írja be az itt látható számot!
És akkor nézzük, mi történt az élen! Ahogyan azt az utóbbi versenyeken megszokhattuk, Sebastien Loeb már az első napon tetemes előnyt kovácsolt: gond nélkül autózva vezet a versenyben, és az idei negyedik győzelme felé menetel. Már meg sem lepődünk, holott Loeb korábban kifejezetten aszfaltmenőnek számított.
Az viszont nagyon is meglepő, hogy a második helyen egy privát pilóta tanyázik, méghozzá a hazai szurkolók körében is ismert Manfred Stohl. Az osztrákok büszkesége az idén ült bele egy privát Xsara WRC-be, és azt nyilatkozta, hogy semmit sem csinált másképp, mint a korábbi murvás futamain. Az eredmény viszont jobb lett.

A harmadik helyen Petter Solberg bátyja, Henning tanyázik, aki a következő két napban nagy csatát vívhat Markko Märtinnal, hiszen a Peugeot-pilóta nincs messze tőle, és valószínűleg mindent megtesz majd annak érdekében, hogy minél több pontot szerezzen az oroszlános márkának, amely jelenleg vezeti a gyártók vb-pontversenyét.

Ciprus-rali, a 16 futamos vb 6. versenye, Limasszol
Abszolút sorrend 6 gyorsasági szakasz után: 1. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 2:01:10.8, 2. Stohl, Minor (osztrák, Citroen Xsara WRC) 2:04.2 perc hátrány, 3. H. Solberg, Menkerud (norvég, Ford Focus WRC) 3:01.8 p h., 4. Märtin, Park (észt, brit, Peugeot 307 WRC) 3:16.8 p h., 5. Warmbold, Orr (brit, Ford Focus WRC) 3:44.3 p h., 6. Duval, Prevot (belga, Citroen Xsara WRC) 4:47.7 p h., 7. Rovanpera, Peitilainen (finn, Mitsubishi Lancer WRC) 5:04.7 p h., 8. Gardemeister, Honkanen (finn, Ford Focus WRC) 5:26.7 p h. ---- E ---- B
Legfrissebb hírek

Itt a vége: Jackson és Nkunku is kimaradt a Chelsea keretéből

Angol labdarúgás
5 perce

Fritsch Róbert amondó, már a legjobbak között van 77 kilóban

Birkózás
1 órája

Az üzbég válogatottnál dolgozik, de a magyarokkal is tartja a kapcsolatot Douchev-Janics Natasa

Kajak-kenu
1 órája

Courtois hosszabbít Madridban, megtorpedózta Eze átigazolását az Arsenal – csütörtöki transzferhíradó

Minden más foci
1 órája

Dupla Tízes: Gulácsiék maradnak, de mi folyik mégis Lipcsében?

Német labdarúgás
1 órája

Feröeren, tévén nézi csapata szegedi Kl-meccsét egy Rayo-drukker család

Európa-konferencialiga
1 órája

Győztek a szovjetek és a német hadifoglyok

Népsport
2 órája

Brisbane 2032: a központi kormány dollármilliárdokkal segíti a rendezést

Egyéb egyéni
2 órája
Ezek is érdekelhetik