A gumikat érintő új szabályokra panaszkodott Luca di Montezemolo, a Ferrari nagyfőnöke azután, hogy a vasárnapi Spanyol Nagydíjon egyik autójuk sem szerzett pontot, és a címvédő Michael Schumacher két defekt után kiesett a versenyből.
Luca di Montezemolo
Luca di Montezemolo
Luca di Montezemolo
Luca di Montezemolo
"Ezekkel az új regulákkal ez sokkal inkább a gumik, mint az autók világbajnoksága - jelentette ki az olasz üzletember. - Szomorú vagyok, mert azt látom, hogy öt verseny után egy rendkívül versenyképes autóval rendelkezünk, de a gumikkal komoly problémáink vannak. A Bridgestone az utóbbi években nagyon jó munkát végzett, de ezekkel az új szabályokkal túlságosan sok múlik az abroncsokon. Remélem, hogy javul majd a helyzet, mert egyelőre nem tudunk egyszerre gyorsak lenni egy kör és egy egész verseny alatt."
Jean Todt, a Ferrari csapatfőnöke úgy gondolja, hogy senkit nem hibáztathatnak a kialakult helyzet miatt.
Jean Todt
Jean Todt
"Mindenünk megvan, ami kell, csak rajtunk múlik az egész. Nem végzünk elég jó munkát, tiszta sor. Nem keresünk mentségeket. Egyébként nem sok hiányzik a sikerekhez, viszont muszáj a mezőny elejéről indulnunk a versenyeken. Ha ez sikerül, nagyon erősek leszünk."
"Ha az első sorokból rajtolsz, minden sokkal könnyebb - folytatta a francia szakember. - Az első kör sok mindent eldönt. Ha elöl vagy, akkor elöl is maradsz. Az autónk elég megbízható ahhoz, hogy néhány pontot szerezzünk, azonban elemeznünk kell, mi történt valójában Barcelonában."
"A rivális gumicég több élcsapattal számolhat, így aztán sokkal gyorsabban képes fejleszteni - mondta Hirohide Hamasima, a Bridgestone egyik vezető mérnöke. - Ez ebben az évben az új szabályok miatt különösen döntő szempont."